Jeho jízdní styl byl hodnocen jako "opatrnický" a vyskytly se názory, zda je právě kvůli tomu pětadvacetiletý Brit vhodným kandidátem na závodní sedačku. Nepokrytě se hovořilo o jeho finančním zázemí, kvůli kterému měl u Lotusu velký prostor, stejně jako se tvrdilo, že neprokazuje dostatek agresivity, ovšem to neznamená, že by se nedopouštěl chyb. Několik výletů mimo trať během zmíněného období rezervního a třetího pilota tyto názory podpořilo
Palmer o situaci rokoval se samotným závodním ředitele Alanem Permanem. "To, co později uvedl v rozhovoru, už mi předtím osobně řekl, takže mě to nepřekvapilo. Měl pravdu, jenže když v prvním volném tréninku sedíte v autě, které de facto není vaše, a víte, že pokud ho poškodíte, zničíte tím kolegovi třeba celý závodní víkend, nutí vás to nejet naplno a tolik neriskovat. Pokud se vybouráte, budete za pitomce. Až budu mít vlastní vůz, tak se situace podstatně změní," vysvětluje Palmer v březnovém vydání časopisu F1 Racing.
David Coulthard, expilot F1 a nyní moderátor se domnívá, že letošní sezóna bude pro Palmera zásadní přiležitostí dokázat, že do F1 patří, zvláště vedle zkušeného Kevina Magnussena. "Podle mého názoru by měl být Kevin týmovým tahounem, má přeci jenom více zkušeností. Ale když bude Jolyon Magnussena pravidelně porážet, jenom tím prokáže, že je opravdu dobrým pilotem. Má obrovskou příležitost potvrdit, že je na počátku velkých výkonů," domnívá se Coulthard.