Ferrari ladí spolehlivost a výkonnost, jak rychlé opravdu je?

iM2, 1. března 2016, 15:42 Google+

Ferrari se minulý týden na testech v Barceloně jevilo jako docela rychlý monopost. Všem týmům je ale jasné, že v sezoně budou potřebovat nejen spolehlivost, ale také rychlost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H

Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, první týden testů v Barceloně zajeli velmi slušné časy (více v článku shrnujícím testy zde). Na druhou stranu ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by italský tým udělal nějaký velký krok ve zlepšení, který by jej dostal před Mercedesy. 

Výkonnost
Časy z testů dávají často jen náznak opravdové výkonnosti týmu a dá se na ně spolehnout opravdu jen málokdy. Sebastian Vettel sice minulý týden zajel nejrychlejší čas testů na ultra-měkké sadě gum (druhý Nico Hülkenberg dosáhl svého času na super-měkké sadě a třetí Kimi Räikkönen na ultra-měkké sadě), ale nevíme nic o tom, kolik měli jezdci tou dobou natankováno ve svých nádržích. 

Můžeme se tedy jen dohadovat. U Nica Hülkenberga bychom ale mohli očekávat, že na super-měkké saděl nejel s plnou nádrží. Na druhou stranu Mercedes měl pro první týden v Barceloně připraven program, v rámci kterého zcela jistě neodkryl svůj potenciál, když se soustředili na delší stinty se středními gumami.

Nejrychlejších časů předsezonních testů se ale zřejmě dočkáme až tento týden, kdy by se k jeho konci mohlo začít bojovat o každou desetinku. Dle některých odhadů bychom se mohli dostat dokonce i pod 1:19 min. Až ke konci týdne bychom se tedy mohli dočkat opravdového obrázku týkajícího se rychlosti jednotlivých týmů.

img-responsive

Bude Ferrari letos stačit na Mercedesy? | foto: Toni Arch

Spolehlivost
V oblasti rychlosti tedy zatím moc nevíme, ale může být Ferrari spokojeno se svými najetými kilometry? Ne tak úplně. Ferrari zvládlo za čtyři dny odjet 353 kol, to Mercedes byl nejpilnější ze všech a zvládl 675 okruhů. Zajímavé také je, že více kol než Ferrari zvládli i jeho zakaznické týmy, Toro Rosso (447) a Sauber (432), méně než Ferrari zvládl Haas (281). Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že Toro Rosso i Sauber měli ve svých útrobách pouze pohonnou jednotku Ferrari z roku 2015. 

Zatímco Mercedes byl schopen jezdit jedno kolo za druhým a ve druhé polovině se jeho jezdci dokonce museli střídat vždy v půli dne, aby nebyli až moc unavení, tak Kimi Räikkönen prostál značnou část své testovací doby v garáži, když měl problémy s benzínovou pumpou a MGU-K. Dle některých zdrojů tým není právě s MGU-K zatím moc spokojen. Z toho důvodu zatím ani nebyl schopen jezdit moc dlouhé výjezdy. 

Zajímavé také bylo, že Ferrari nedovolilo mluvit žádnému ze svých technických zaměstnanců s medii. To často značí, že tým něco zatajuje. Zlepšení Ferrari určitě přijde a to jak v oblastí časů, tak i odjeté vzdálenosti. Bude to ale stačit na Mercedes? Na to si musíme počkat.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari ladí spolehlivost a výkonnost, jak rychlé opravdu je?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zkusme se vrátit do školy a zahrát si na učitele - a rozdávat pochvaly a poznámky

Pochvaly a poznámky. Budou někde padat hlavy?

Max Verstappen slaví se svými mechaniky vítězství po závodě v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Red Bull slaví konstruktérský titul

Oscar Piastri se zařadil do úzkého kruhu pilotů, jenž v první sezóně stanuli na stupních vítězů (ilustrační foto)

GP JAPONSKA: Red Bull má titul, Verstappen opět bez náznaku konkurence

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappena se pokusím předjet, říká Piastri

Max Verstappen v závodě v Singapuru

V kvalifikaci na Suzuce dominoval opět Max Verstappen

Max Verstappen a Lando Norris v závodě v Holandsku

Také třetí trénink pro Verstappena. McLareny v závěsu

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Suzuce

Red Bull stále nejrychlejší, Ferrari se mu v 2. tréninku přiblížilo, McLaren před Mercedesem

Max Verstappen v závodě v Singapuru

V prvním tréninku dominoval Verstappen, Sainz druhý

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

McLaren s předstihem prodlužuje smlouvu s Piastrim. "Hodně na mě tlačí," chválí jej Norris

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Singapuru

Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loni Daniel Ricciardo sem tam svůj typický úsměv ztrácel

Ricciardo se cítí být kompletním pilotem, ale rozhodně není naivní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappena se pokusím předjet, říká Piastri

  2. Red Bull stále nejrychlejší, Ferrari se mu v 2. tréninku přiblížilo, McLaren před Mercedesem

  3. Pochvaly a poznámky. Budou někde padat hlavy?

  4. GP JAPONSKA: Red Bull má titul, Verstappen opět bez náznaku konkurence

  5. V kvalifikaci na Suzuce dominoval opět Max Verstappen

  6. V prvním tréninku dominoval Verstappen, Sainz druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud