Rozhovor: Michael Schumacher - Zase v boxech

Pavel Stavebník, 11. května 2007, 15:17 Google+

Po více než šesti měsících se objevil sedminásobný šampion znovu v boxech Ferrari při příležitosti GP Španělska. Okamžitě byl středem pozornosti a na tiskové konferenci se hrnuly otázky proudem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Michael, jste šest měsíců mimo F1. Co děláte, jak žijete. Na co myslíte, když se ráno probudíte?
Je zcela jasné, že i po Formuli 1 existuje život. Po šestnácti letech zde bylo úžasné se ráno vzbudit a přemýšlet o něčem jiném, o rodině a podobně.

Máte zde ve Ferrari přesnou úlohu, nebo máte jen pozorovat dění zpovzdálí?
Přesně jste uhodil hřebíček na hlavičku.

Existuje nějaká možnost, že bude vaše přítomnost rozptylovat stáj z obvyklých postupů?
Pokud by tomu tak mělo být, nebyl bych zde. Že jsem tady má týmu jedině pomoci, nikoliv ho rozptylovat.

Budete na všech setkáních s jezdci?
Budu tam, kde mne bude potřeba.

Všiml jste si změn v F1? Nové generace, jako Lewis Hamilton?
Ano, jsou zde nové tváře, závody byly těsné a vyrovnané, dobře se na to dívalo.

Při debutu F2007 se vás Jean Todt ptal, zda nemáte chuť usednout do vozu a nechtěl jste. Jaká je situace nyní?
Stejná, v tuto chvíli nad návratem do vozu nepřemýšlím.

Co si myslíte o Lewisi Hamiltonovi?
Něco už jsem k jeho osobě řekl. Odvedl velmi dobrou práci a nepřekvapuje mne to potom, co jsem ho loni viděl závodit v GP2. Možná je překvapení, že je tak vyrovnaný, ale je velice dobře připravený, je stále rychlejší a pracuje na sobě.

Je budoucím šampionem?
To se teprve musíme dozvědět. Na roštu máme celkem málo opravdu velkých pilotů, tak uvidíme.

Chodíte do posilovny?
Ne, opravdu ne, hraji fotbal, což je můj velký koníček.

Máte ambice vlastnit svůj tým F1 nebo řídit Ferrari?
Absolutně ne!

Proč ne?
Prostě to nechci. Mám v životě jiné cíle, jiné ambice.

Zaujali vás někteří jezdci z nové generace natolik, aby jste je sledoval více?
Ne, budu se dívat na strukturu stáje a jak to vše funguje. To je to, co mne zajímá, stejně tak vývoj a práce na dráze. Na piloty se nedívám.

Jak hodnotíte práci, kterou odvádí v týmu Kimi Raikkonen?
Jak jsem řekl, mým úkolem není analyzovat piloty. Určitě mám nějaký názor, ale to není věc, která by měla být probírána veřejně. Nepřísluší mi dělat žádné komentáře. V tomto oboru mohou být různě interpretovány, já jsem šťastný, že Ferrari je i nadále konkurenceschopné a má šanci vyhrát titul. To je vše.

Mika Häkkinen řekl, že si umí váš návrat do vozu představit, mnoha pilotům po skončení kariéry zvuk motoru chyběl. Je to reálné, nebo už něco ve vašem životě F1 nahradilo?
Jsem jen několik měsíců mimo a jsem spokojený. Kdo ví co bude v budoucnu.

Hodně jste v poslední době cestoval. Víte toho nyní o sobě a rodině více?
Ano, určitě. To bylo to, co jsem hledal, co mi chybělo. Nyní můžeme plánovat prázdniny s dětmi bez nejmenších problémů. Cítím se uvolněný. Je lepší se ráno probudit a udělat si vlastní rozvrh, než když vám ho udělá někdo cizí.

Tiskové konference vám zřejmě nechybí, co ano?
Cítím se šťastný, ale některé chlapy bych rád viděl častěji. Ve čtvrtek před závodem jsme hrávali fotbal, šli jsme na oběd a byli jsme spolu i po závodech. To byly příjemné momenty, ty mi chybí. Na stranu druhou, když si udělám čas, mohu přijít a být zde.

Jsme v Evropě, kolik závodů navštívíte?
Nevím, uvidíme jak to bude, zda mne bude potřeba, zda mi to bude přinášet radost. Možná to bude jeden, možná jich bude více.

Foto: Scuderia Ferrari


Vytisknout

Diskuze: Rozhovor: Michael Schumacher - Zase v boxech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Austrálie (Melbourne)

GP Singapuru pod umělým osvětlením potvrzena!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud