Red Bull teprve před měsícem oznámil, že budou pokračovat s Renaultem a že jejich dceřiná stáj Toro Rosso přejde na starší motory Ferrari. Kvůli odlišnému výrobci pohonné jednotky, převodovky a jinému umístění MGU-K ale budou muset přejít na delší rozvor, než tomu bylo loni.
Na otázku, zda je stavba nového vozu STR11 narušena pozdním rozhodnutím, Key odpovídá: "Ano i ne, protože když jste ve složité situaci s motorem, jde vždy o kompromis."
"O kompromis jde proto, že opravdu musíte optimalizovat své auto kolem neuvěřitelně složité instalace těchto pohonných jednotek. Teprve v březnu se skutečně sžíváte s tím, co se snažíte udělat," popisuje pro Sky Sports technický ředitel Toro Rosso, který dostane simulátor svého mateřského Red Bullu. V Milton Keynes totiž přecházejí na nový model.
"Z technického hlediska se tedy jedná o kompromis. Z pohledu toho, co dělá tým, v tom podle mě není vůbec žádný rozdíl. Jednoduše podle toho přesunete plány. Máme variabilní fáze plánování a některé opravdu dobré kluky, kteří na tom všem pracují. Máme tedy hodně velmi kompetentních kluků ve výrobě a konstruktérů, kteří tvrdě pracují na tom, abychom byli v té nejlepší formě," chválí své zaměstnance Key.
"Nikdy si to nepřejete, protože jde o obrovské rozptýlení a vaše auto to narušuje, je ale překvapivé, co dokážete zvládnout, když čelíte nejistotě," pokračuje Key, který si myslí, že i se starým motorem budou moci dosahovat lepších výsledků než loni.
"Určitě to můžeme dát dohromady, protože jsme se toho strašně moc naučili a oproti STR9 jsme udělali obrovský pokrok. Většinou jsme pochopili proč. Existují oblasti, které nás trochu překvapily, protože jsme dosáhli většího pokroku, než jsme očekávali," hodnotí kladně loňskou sezónu.
Aerodynamika na vysoké úrovni
Toro Rosso překvapilo svou aerodynamikou, kterou si v paddocku získalo obdiv, protože jejich monopost se mohl srovnávat s vozy mnohem silnějších týmů.
"Je toho třeba hodně odfiltrovat, ale když se podíváte na rychlosti dosahované ve vrcholech rychlých zatáček, tak jsme se vyrovnali všem před námi. Ve skutečnosti jsme se v Barceloně kvalifikovali na pátém a šestém místě, byli jsme v rychlých zatáčkách druzí jen za Mercedesem. To je dobrou indikací toho, jak jsme na tom byli s aerodynamikou," dodává Key.