Alonso touží po větších motorech, McLaren podle něj stáhne přes 2 sekundy

Petr Hlawiczka, 17. prosince 2015, 06:30 Google+

Pilot McLarenu Fernando Alonso v rozhovoru pro Top Gear vysvětluje, jak došlo na spekulace o tom, že by si mohl vzít rok volna. Jak osobně zvládal letošní náročnou sezónu, co by na vozech změnil a může McLaren stáhnout tak velkou ztrátu, jakou měl letos na přední týmy?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.12. 14:26) Napište svůj názor
Fernando Alonso věří ve velký pokrok McLarenu

Fernando Alonso věří ve velký pokrok McLarenu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jak se vyrovnáváš na osobní úrovni s tak náročnou sezónou, jakou jsi právě prožil?
Fernando Alonso: Učíme se z toho, zachovali jsme jednotu a harmonicky spolupracovali. To je letos tou pozitivní věcí, tou negativní byly výsledky. Určité části vašeho já se stále učí. To je to, k čemu docházelo i tento rok. Způsob, jakým tým zareagoval na obtíže, byl velmi inspirující, a já jsem se toho hodně naučil. Japonská kultura je trochu odlišná. Nikoho se neobviňovalo a od prvního dne tým výzvu chápal.

Rozhovory o roku volna pomalu utichají. Budeš příští rok na roštu Velké ceny Austrálie v Melbourne?
FA: Ano. Hovořil o tom v pátek Ron [Dennis] a v sobotu řekl něco opačného, ale zřejmě to už nikdo neposlouchal. S Ronem jsem v pátek mluvil. Řekl: “Vyjasním to.” Já jsem tvrdil opak v pátek, v sobotu a v neděli a jsem si jistý, že budu na stejné otázky odpovídat I v lednu.

Tvé frustrace z médií musí být docela velké.
FA: Ne, protože vím, že určité zprávy a směry jsou atraktivnější než jiné, a vy se s tím musíte vyrovnat. Sami víte, o co vám jde, co jste řekli a neřekli. A co řekli a neřekli ostatní lidé. Když dojde na otázky nebo polemiku kolem, víte, co je a co není pravda, musíte je zastavit.

img-responsive

Fernando Alonso se svou přítelkyní Larou Alvarézovou | foto: McLaren

Určitě se v myšlenkách nyní pevně zaměřuješ na rok 2016. Jenson nám dříve řekl, že zrychlení o dvě sekundu na kolo je možné.
FA: Souhlasím s tím. Možná ještě více.

Vážně?
FA: Ano. Protože všichni zrychlí o půl sekundy až sekundu. To je během zimy u špičkových týmů normální pokrok. My jsme zaostávali o dvě sekundy, proto potřebujeme získat více než to, a pohonná jednotka bude tou hlavní věcí pro odemčení tohoto potenciálu. Dojde na radikální změny pohonné jednotky v oblasti konstrukce a filozofie. Víme, že jsme ztráceli na rovinkách. Všechna řešení, na která jsme přišli, přinesou velké zrychlení v čase na kolo.

Na co bys kladl důraz, kdybys navrhoval auto pro rok 2017?
FA: Na větší motory a vyšší výkon.

Méně aerodynamiky?
FA: Nebo možná více aerodynamiky. Více volnosti pro týmy v oblasti vývoje a více testování. Podobně, jak to bylo v F1 před 10 lety, což je někdy vnímáno jako dražší, ale já o tom pochybuji, protože současné technologie, jako například simulátory, náklady zvyšují.

img-responsive

Minulý týden předvedl v Londýně své umění s McLarenem 650S | foto: McLaren

Pokud si některé týmy nemohou dovolit testovat, pak je to přirozené, je to sport. Real Madrid si může koupit určité hráče a jiné týmy ne. Ale nemůžou říkat, že jim to je líto. V F1 je vždy potřeba malé týmy chránit, ale když nemohou testovat, pak testovat nemohou.

Myslíš na to, co bude po roku 2016?
FA: Musíte být velmi otevření vůči jakékoliv příležitosti. Právě teď si myslím, že to je příliš daleko na to, abych o tom přemýšlel. Uvidíme, co se přihodí za 18 měsíců, jestli splníme cíle nebo ne a jaká bude motivace pro pokračování v F1.

Postaral ses o jeden ze zlatých hřebů sociálních sítí v roce 2015, když ses rozhodl sledovat kvalifikaci v Interlagosu z neobvyklého místa.
FA: Jo, šlo o trochu jinou tribunu, pouze pro mě. V tu chvíli mě to fakt nezajímalo. Později odpoledne jsem si pak všechny ty vtípky užíval. Nevím, proč se to na sociálních sítích stalo tak velkou věcí.

Vytisknout

Diskuze: Alonso touží po větších motorech, McLaren podle něj stáhne přes 2 sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.12.2015 14:26 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

motor Ferrari

Sainz se obává, že během sezóny začnou se starším motorem Ferrari ztrácet

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud