Španěl v úvodních kolech získal celkem 21 pozic, čímž se zařadil společně s Nicem Hülkenbergem na první příčku před výborně startujícím Carlosem Sainzem (-14 míst), Sergiem Pérezem (-13) a nováčkem u Ferrari - Sebastianem Vettelem (-12).
Před své soupeře se po startu dokázali dostávat také Jenson Button s Kimim Räikkönen (-3) - druhý jmenovaný na tom ale mohl být mnohem lépe, nebýt kiksu v Monze (+ 12 míst). Daniil Kvjat si udržel pozitivní bilanci, Max Verstappen, jemuž zhasl motor na roštu v Singapuru a mechanici jej znovu poslali do hry poté, co jej nastartovali po odtlačení do boxů, je na nule.
Na startu naopak nejvíce ztráceli piloti Mercedesu, kteří si z první řady přirozeně neměli jak polepšovat. Úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona může mrzet zejména zpackané Maďarsko, kde po chybě v prvním kole přišel o 9 míst.
Nejhorší ze všech byl Will Stevens, jenž na roštu stával o něco blíže středu díky penalizacím rychlejších soupeřů, ti se s ním po rozjezdu obvykle ale nemazlili.
Do statistiky jsem nezapočítával předjetí po odstoupení soupeřů či tehdy, když někdo s poškozeným vozem mířil po startu do boxů. Ztrátu pozic (a zisk soupeřům) jsem nezapočítal ani Verstappenovi ve zmíněném Singapuru či Sainzovi, který musel opakovaný start absolvovat z boxové uličky.
Čísla se proto liší od těch, které uvádějí některé zahraniční servery včetně toho oficiálního, jenž Alonsovi napočítal více než 40 získaných míst v úvodním kole (zahrnuli do toho ale například také safety car fázi v prvním kole v Silverstone, kde si při nájezdu do boxů kratší cestou Fernando připsal k dobru hned 8 míst).