Představa, že se Renault v příští sezóně katapultuje mezi nejlepší, je podle Carlose Ghosna hodně nereálná. Výkonný ředitel si je vědom, že návrat na samotnou špičku bude nějakou dobu trvat, hovoří o několikaletém horizontu.
"S ohledem na motivaci našich týmů bych to viděl tak na tři roky, než dosáhneme plné konkurenceschopnosti. Nadále budeme rozvíjet i svou roli dodavatele motorů. i když ta bude plně podřízena továrnímu týmu. Nejdůležitější dohodu jsme uzavřeli s Red Bullem," líčí další plány Ghosn francouzským novinám Le Figaro.
Ghosn byl rovněž zastáncem názoru, že pro Renault nemělo smysl dále setrvávat v F1 pouze jako poskytovatel motorů. "To nepřináší dostatečnou návratnost investic. Nyní je rozdělování příjmů z televizních práv příznivější, než tomu bylo v roce 2009. Také jsme měli na paměti historii značky. Jméno Renault je s Formulí 1 spojeno 40 let. Co se týče titulů, jsme druzí za Ferrari a před Mercedesem," dodává Ghosn.
Tady je ale třeba jeho tvrzení upřesnit. Výkonný ředitel Renaultu musel mít na mysli oblast motorů, kde Francouzsi stíhají Ferrari (16), zatímco od třetího Fordu Cosworth (10) už jim nebezpeční nehrozí. Nejblíže jsou zatím Honda (6) a Mercedes (4). Pokud bychom brali vítězství v Poháru konstruktérů, tam se Renault dělí o 6. až 9. místo s trojicí Cooper, Brabham a Mercedes. Komu tu chybí triumfy Stříbrných šípů z let 1954 a 1955 nechť si vzpomene, že tehdy ještě Pohár konstruktérů vyhlášen nebyl. V dlouhodobé tabulce vyhraných Grand Prix na poli motorů vede Ferrari (225) před legendárním Fordem Cosworth (176) - Renault je až třetí (168) před Mercedesem (131). V tabulce konstruktérů je Renault v počtu vyhraných závodů až na děleném sedmém místě s Brabhamem (35). Před ním jsou Ferrari, McLaren, Williams, Lotus, Red Bull a Mercedes.
"V Renaultu cítíme spojení s Formulí 1 a mohu říci, že to funguje i naopak, uznávají nás i lidé z FIA, FOM a nemálo našich soupeřů," tvrdí Ghosn s tím, že další podrobnosti o programu F1 Renault oznámí později.