Renault mění názor: dojde nakonec na spolupráci s Illienem?

Robert RoBertino Pavelka, 19. listopadu 2015, 13:30 Google+

Renault se nakonec může překvapivě rozhodnout pro angažování jednoho z největších odborníků přes motory Mario Illiena. Očekává se, že tato informace bude potvrzena současně s vyjasněním jeho dalších aktivit ve Formuli 1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.11. 06:35) Napište svůj názor
Debatuje Abiteboul s Hornerem o případném přejmenování motoru?

Debatuje Abiteboul s Hornerem o případném přejmenování motoru? | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jak uvedl výkonný ředitel společnost Renault Carlos Ghosn, v následujících dvou týdnech by mělo být ohledně plánů Renaultu spojených s Formulí 1 jasno. Současně s tím francouzská automobilka hledá cesty, jak zrychlit své pohonné jednotky. Proto je možné, že by Illien byl krátkodobě angažován, aby pomohl urychlit vývoj francouzských agregátů.

Pro někoho to může být překvapivé rozhodnutí, protože na začátku tohoto roku se Illien podílel na nových komponentech pro motor, který Red Bull označil jako slabý. Renault však Illienův původní návrh na nové válce zamítl a rozhodl se jít cestou vlastního vývoje. Jak se ale ukázalo v Brazílii, nepodařilo se žádného zlepšení dosáhnout. Zklamání z této skutečnosti může vést vedení Renaultu k přehodnocení původního odmítnutí, takže by Illien mohl být vítanou pomocí.

Požadujeme výsledky. Tečka!

Generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul prohlásil pro server Motorsport.com, že pokud se má jeho společnost posunout kupředu, je třeba zapomenout na všechny předchozí pocity a zaměřit se plně na současnost: "Musíme využít veškerou energii a zdroje, které máme k dispozici. Ve své podstatě mě až tak nezajímá, jak se k výsledkům dopracujeme - my je prostě musíme mít. Tečka! Nemáme povinnost Illiena přijmout, ani se zabývat vzestupem či poklesem Red Bullu. Z naší strany je nutné najít co nejrychlejší řešení," vysvětluje Abiteboul.

Rozhodně však nemíní snižovat nebo zpochybňovat Illienovy kvality: "Mario má přístup k takovým informacím, k nimž se my nedostaneme. Tím jsme v našem střednědobém a dlouhodobém programu negativně ovlivněni. Když bych se na něco zeptal třeba Andyho Cowella od Mercedesu, co by mi asi tak mohl říci? Je součástí jedné z nejúspěšnějších značek v F1 co se týče motorů, takže co mu mám říci? Jaký chystáme projekt? O čem přemýšlíme? Nejde vlastně nic. A to je handicap. Takže si myslím, že je lepší používat stávající zařízení, ale rovněž se nevyhýbám možnosti využít krátkodobé pomoci. Prostě jenom nepůjde o dlouhodobný plán," pokračuje Abiteboul.

img-responsive

Žádný vývoj kromě dodavatele motoru není možný | foto: Renault Sport F1

Přejmenovaný motor nelze vyvíjet

Abiteboul ale zdůrazňuje, že žádná dohoda zatím ještě neproběhla - především proto, že se čeká, až dá Ghosn zelenou dalším plánům Renaultu ve Formuli 1. "Tím je všechno prozatím podmíněno, od tohoto bodu se vše odráží. Zatím nevím, co se stane příští rok."

Další věc, kterou Abiteboul rázně popřel, je eventualita, že by Red Bull sám vyvíjel pohonné jednotky, jak se v poslední době tvrdilo. Podle generálního ředitele současná pravidla F1 nic takového neumožňují. Je v nich přísně definováno, že každý výrobce motorů může mít homologován pouze jeden typ motoru - což vylučuje jakoukoli úpravu aktuální pohonné jednotky ze strany zákaznického týmu, která by se lišila od inovací původního dodavatele. Řídící orgán FIA dal rovněž jasně najevo, že prosté přejmenování motoru nepomůže pravidlo obejít - motor by musel být kompletně navržen od nového výrobce.

"Předpisy jsou v tomto bodě více než jasné. Je možné mít od každého výrobce jen jednu specifikaci. Existuje samozřejmě varianta využít agregát z předchozí sezóny, ale to není ten případ, o kterém jsme s Red Bullem hovořili," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault mění názor: dojde nakonec na spolupráci s Illienem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.11.2015 06:35 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso neztrácí optimismus... prozatím (na snímku v Mexiku)

Alonso: Někteří piloti jsou na tom hůř než já

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud