Ferrari a Mercedes jsou jasně proti novému řešení, Red Bull má mít k dispozici "neoznačený" agregát o objemu 2,5 litru, což byla jeho podmínka setrvání v F1 pro rok 2016. Malé týmy bojující za snížení nákladů nejspíš rovněž zvednou pomyslnou ruku pro nové řešení. "Honda nám chtěla účtovat více než 30 milionů $ ročně za motor, který je naprosto absurdní," odhalil pozadí dohadované transakce Christian Horner.
Mercedes také prohlásil, že nyní může být zpochybněn návrh na šasi pro rok 2017 kvůli otázce bezpečnosti týkající se nových pneumatik, ale McLaren s tímto vyjádřením nesouhlasí. "Ze strany Mercedesu je to dost zoufalý pokus. Myslím, že hrají obvyklou hru - když z jakéhokoli důvodu chcete, aby nějaké změny neprošly, budete se odvolávat na bezpečnost," tvrdí šéf McLarenu Eric Boullier.
Třebaže podle vyjádření některých deníků je nový "motorový záměr" snahou nasadit kočku mezi holuby, všeobecně se hovoří o snaze si vynutit kompromis. "Jsou tu legitimní otázky, na něž je třeba najít odpověď. Jsou ceny motorů pro malé týmy správné? Je tento koncept motoru správný pro Formuli 1? Jsme připraveni o těchto otázkách diskutovat. Jako u všeho bychom měli dojít ke kompromisu. Je jen potíž sladit zájmy všech uživatelů pod jednu střechu," tvrdí Toto Wolff.
Šéf Mercedesu však vidí i širší souvislosti: "Určitě najdeme i prvk politické, z hlediska týmu si mohu myslet, že jde o způsob, jak prolomit dominantní postavení Mercedesu. Pak tu máme Jeana Todta, který touží snížit ceny motorů a Bernie Ecclestonea, který se domnívá, že automobilky mají příliš velkou moc. Ale je to opravdu tak? Nevím. Jediné, o čem jsem přesvědčen - existuje spousta lidí a každý sleduje své vlastní cíle," dodává Wolff.