Renault sice připravil vylepšený motor již před Austinem, poprvé si jej na dráze vyzkouší ale až Daniel Ricciardo v Brazílii. Provozní ředitel francouzského výrobce Rémi Taffin tehdy prozradil, že by vůz měl být s novým motorem "přibližně o dvě desetiny" na kolo rychlejší, ale jeho první ostrý test odsunuli kvůli dodatečné práci na spolehlivosti. Red Bull také zvažoval, zda by rychlejší časy na kolo dostatečně kompenzovali ztrátu míst na startu.
Jelikož letošní pravidla umožňují využití jen 4 pohonných jednotek na sezónu a Ricciardo sáhl už na sedm, nevyhne se v neděli trestu v podobě odsunu o 10 míst na startovním roštu za nasazení osmého, vylepšeného motoru, s nímž by měl vyrazit již do prvního pátečního tréninku.
Pokud bude Red Bull s jeho výkonem spokojený, možná se ho v sobotu rozhodne nasadit také Daniilovi Kvjatovi. Pokrok je podle Taffina zaručen: "Těšíme se do Brazílie, kde věříme, že dokážeme s naší novou pohonnou jednotkou dosáhnout dalšího pokroku."
Renault se ve vývoji zaměřil především na motor s vnitřním spalováním (ICE) a úpravy doznalo i turbo, výkon se má tak zvednout o 40 koní. Toro Rosso ale již dříve uvedlo, že novou pohonnou jednotku nepoužije. Dělá si zálusk na šesté místo Lotusu, který má před ním dva závody před koncem náskok jen 6 bodů, a příští rok zřejmě stejně přejde na motory Ferrari. To mu bude ale poskytovat pouze rok staré specifikace.