Snahu FIA a Ecclestonea omezit cenu motorů označuje Ferrari za "sprostou"

Petr Hlawiczka, 10. listopadu 2015, 06:20 Google+

Předseda správní rady Ferrari i mateřského Fiatu, Sergio Marchionne, označil snahy Bernieho Ecclestonea a Jeana Todta o zavedení nákladových stropů u motorů za obscénní.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 11.11. 19:53) Napište svůj názor
Motory Ferrari

Motory Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ačkoliv většina týmů při hlasování souhlasila s maximální cenou motorů ve výši 325 milionů korun (12 mil. eur), od prosazení tohoto návrhu se muselo upustit poté, co Ferrari využilo své právo veta, čímž frustrovalo prezidenta FIA Jeana Todta, který nyní usiluje o zavedení alternativních motorů nezávislého výrobce.

Marchionne tyto pokusy o snížení ceny během akce Ferrari Finali Mondiali v Mugellu ostře zkritizoval: "Považuji za sprosté si myslet, že FIA a FOM mohou přenést na výrobce motorů závazek a finanční zodpovědnost dotovat své motory jiným týmům."

Nesouhlasí s tím, že by měli výrobci motorů pomoci menším týmům přežít: "Věřím, že Jean Todt hledá řešení, ale Ferrari nemůže být považováno za nesoudržné kvůli vývoje své pohonné jednotky. To musí vyřešit Ecclestone a ostatní. Není to problém Ferrari."

img-responsive

Maurizio Arrivabene (vlevo) a Sergio Marchionne kategoricky odmítají snahy o zlevnění pohonných jednotek | foto: Scuderia Ferrari

"A myšlenka, že bychom mohli mít morální závazek poskytovat motory, to je na hraně. A hra pokračuje pro uvalení limitu na cenu těchto pohonných jednotek. Pokud někdo zná náklady, které jsou zahrnuty ve vývoji, tak ty částky, o kterých hovoříme, nepokryjí ani zapalovací svíčky. To je mimo jakoukoliv průmyslovou a korporátní logiku," zlobí se Marchionne.

Zodpovědnost podle něj sice nemá být přenesena na automobilky, ale k nějakému závěru, se kterým by byli všichni spokojeni, by bylo třeba do dvou let dospět: "Pro rok 2017 je to důležité. Pokud jde o rok 2016, vše už bylo v podstatě odsouhlaseno. Důležitou věcí je teď shoda na rok 2017."

Vytisknout

Diskuze: Snahu FIA a Ecclestonea omezit cenu motorů označuje Ferrari za "sprostou"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 11.11.2015 19:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Matthew Carter nadále věří v konečné spojení Lotusu a Renaultu

Kdo bude moci používat značku Lotus po převzetí Renaultem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud