Ačkoliv většina týmů při hlasování souhlasila s maximální cenou motorů ve výši 325 milionů korun (12 mil. eur), od prosazení tohoto návrhu se muselo upustit poté, co Ferrari využilo své právo veta, čímž frustrovalo prezidenta FIA Jeana Todta, který nyní usiluje o zavedení alternativních motorů nezávislého výrobce.
Marchionne tyto pokusy o snížení ceny během akce Ferrari Finali Mondiali v Mugellu ostře zkritizoval: "Považuji za sprosté si myslet, že FIA a FOM mohou přenést na výrobce motorů závazek a finanční zodpovědnost dotovat své motory jiným týmům."
Nesouhlasí s tím, že by měli výrobci motorů pomoci menším týmům přežít: "Věřím, že Jean Todt hledá řešení, ale Ferrari nemůže být považováno za nesoudržné kvůli vývoje své pohonné jednotky. To musí vyřešit Ecclestone a ostatní. Není to problém Ferrari."
"A myšlenka, že bychom mohli mít morální závazek poskytovat motory, to je na hraně. A hra pokračuje pro uvalení limitu na cenu těchto pohonných jednotek. Pokud někdo zná náklady, které jsou zahrnuty ve vývoji, tak ty částky, o kterých hovoříme, nepokryjí ani zapalovací svíčky. To je mimo jakoukoliv průmyslovou a korporátní logiku," zlobí se Marchionne.
Zodpovědnost podle něj sice nemá být přenesena na automobilky, ale k nějakému závěru, se kterým by byli všichni spokojeni, by bylo třeba do dvou let dospět: "Pro rok 2017 je to důležité. Pokud jde o rok 2016, vše už bylo v podstatě odsouhlaseno. Důležitou věcí je teď shoda na rok 2017."