Prohlášení po kvalifikaci: Räikkönen lituje problému s brzdami

F1NEWS.CZ, 31. října 2015, 21:08 Google+

Jak se jezdci a týmy vyjádřili ke kvalifikaci v Mexiku?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg v Mexiku

Nico Rosberg v Mexiku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Nemám přesně vysvětlení té rychlosti. Cítil jsem se prostě celý víkend dobře. Byl jsem rychlý v každé části víkendu a našel dobré vyvážení, takže děkuji inženýrům i týmu. Mohl jsem na to šlápnout a zajet velmi dobrá kola. Je to dobré startovat z pole, dobrý začátek. Do první zatáčky je to dlouhá cesta a bude to vzrušující bitva.

Lewis Hamilton, 2. místo
Během víkendu byl Nico rychlý. Já jsem se to snažil dohnat a bylo pár momentů, kde bylo auto naprosto skvělé, ale někde se zase ještě mohu zlepšit. Jak moji jízdu tak nastavení. Máme odlišné nastavení na víkend, takže možná ta cesta, kterou jsem se vydal není ideální pro kvalifikaci, ale bude dobrá pro závod.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Pro zítřejší závod jsme si nemohli přát lepší scénář. Nico všechny emoce přetrvávající z Austinu vložil do dnešního odpoledne - celý víkend je nesmírně silný, konkurenceschopný od prvního tréninku a dokázal toho využít, takže má čtvrté pole-position v řadě. Odvedl perfektní práci.

S Lewisem to byl těsný souboj, ten také byl velice rychlý a druhá pozice je pro něj do závodu dobrým východiskem. Víme, že chce prodloužit svou vítěznou sérii. Musíme ale počítat, že okruh by mohl být ošidný, je kluzký a pokud bude zítra lehce pršet, jak se předpovídá, bude třeba se maximálně soustředit.

Bude to určitě skvělé vidět oba kluky, jak se řítí do první zatáčky... a projíždějí. Je tu pořád plno nepoznaných věcí, ale můžeme si být jisti mega atmosférou, vždyť v hledišti bude 100 000 lidí. Tenhle víkend bude jako návrat do míst, která motorsport nikdy neměl opustit. 

Paddy Lowe, technický ředitel
Fantastická bitva mezi Nicem a Lewisem, navíc s velmi silným tlakem od Vettelova Ferrari. Je skvělé mít v Mexiku první řadu, očekáváme hodně vzrušující závod. Bude důležité najít správné zahřátí pneumatik, k úspěchu povede optimální využití bíle označené sady. Navíc teplota okruhu během kvalifikačních kol klesala a byli jsme proto svědky poklesu přilnavosti, zejména ve třetí části, v níž se nikdo nedokázal zlepšit.

Zkusili jsme zajet dvě velice rychlá kola, přičemž lepších časů jsme dosáhli v tom druhém. Fungovalo to u obou jezdců a Nico byl ten lepší. Děkuji, také fantastickému publiku. Bylo skvělé vidět nefalšované mexické vlny v hledišti.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Rozhodně jsem cítil, že jsem do toho dal vše, ale stačilo to jen na třetí místo. Udělali jsme od včera velký pokrok, takže to je dobré, ale stále ztrácíme. Byli zkrátka o kus rychlejší. První kolo jsem měl dobré, v tom druhém jsem na to možná tlačil až moc. Ale nemá cenu se vymlouvat na podmínky na trati. Uvidíme, závod je dlouhý a může se toho spousta přihodit a musíme doufat, že se nic nepřihodí nám.

Kimi Räikkönen, 15. místo
Ráno jsem měl problém a musel odstavit auto. Dostal jsem zpátky starší motor, se kterým už jsem letos jezdil. Také mám novou převodovku, protože tu předchozí poznamenal požár. Je zřejmé, že času na opravu auta moc nebylo, ale mechanici to dokázali - to byla ale jedna z mála dnešních pozitivních věcí.

Bohužel jsem během 2. části kvalifikace začal mít problémy s brzdami. Snažili jsme se najít co nejlepší řešení, věděli jsme, že stejně budu mít nějaké penalizace, takže nemělo smysl se snažit postoupit do poslední části. 

Auto bylo v pořádku jen v prvním tréninku, ale Seb odvedl výbornou kvalifikaci, takže bychom z toho mohli těžit. Moje startovní pozice samozřejmě není ideální, ale aspoň si budu moci zvolit pneumatiky pro závod. Závod to bude těžký, protože první zatáčky jsou poměrně složité, navíc navazují na hodně dlouhou rovinku.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo
Tréninky vypadaly velice dobře, ale po pravdě řečeno s kvalifikací nejsem příliš spokojen. Snažil jsem se nějak najít správnou míru přítlaku jako v dopoledním tréninku. Nakonec 4. a 5. místo pro tým není vůbec špatné, do závodu nám to dává hodně možností, ale určitě jsem doufal, že to bude lepší.

Mexiko je pro nás neznámé, myslím, že většina se pokusí jet na jednu zastávku, protože povrch trati je nový a tím pádem nebude pro pneumatiky tak agresivní. Takže také budeme uvažovat o jedné zastávce, ale kdo ví, jestli to vyjde. Startuji jako pátý, takže na čistší části trati, takže musím udělat všechno pro to, abych se do první zatáčky dostal do závěsu těch přede mnou.

Daniil Kvjat, 4. místo
Byla to zajímavá kvalifikace. V první a druhé části šlo všechno bez potíží, ale je to nová trať, takže bylo velmi snadné udělat chybu, která by se mohla vymstít. Možná i proto nikdo ve třetí části nezajel ideální kolo. Čtvrtá pozice asi odráží naši rychlost. Snad jsem mohl být i o pár desetin lepší a dostat se výš, ale jak už jsem řekl, podmínky v třetí části kvalifikace byly obtížné.

Vydali jsme ze sebe to nejlepší a to nám dává velké šance pro zítřejší závod. Na nové trati se může stát opravdu cokoli, ale je třeba počkat, jak rychlí budeme, zda maximálně využijeme všechny příležitosti. Nechci myslet příliš vysoko, jen očekávám konzistentní závod a zisk co největšího počtu bodů.

Christian Horner, šéf týmu
Velmi slušná kvalifikace, a to v podání obou našich pilotů. Na této trati se nám doposud dařilo, ačkoliv kvalifikace bývá jednou z našich slabin. Na zítřejší závod se těšíme, startujeme z velice solidních pozic, takže jsem zvědav, jak toho využijeme. Klíčovou bude určitě strategie týkající se pneumatik, a pak je tu úžasný mexický dav, který dokáže vytvořit naprosto skvělou atmosféru.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6. místo
Trať se během víkendu zlepšuje. Kvalifikace byla těsná, podle očekávání. Je škoda, že jsou Red Bully před námi, ale máme výhodu na rovinkách, což při předjíždění pomůže. Cílem je se posunout vpřed.

Felipe Massa, 7. místo
Jsme šestí a sedmí, s čímž nemůžeme být spokojeni. Nejrychleji jsem jel v Q3 na první sadě pneumatik a nedařilo se mi zlepšovat se ač jsem do toho dal vše. Zítra to bude náročný a zajímavý závod, může se stát spousta věcí, auta mimo trať, nehody, musíme si počkat, co přijde. Snad se posuneme vpřed.

Rob Smedley, šéfinženýr
Jsme zklamáni, protože jsme čekali lepší výsledek. Připravy byly dobré a cítíme, že jsme promarnili čtvrté a páté místo. Pro závod jsou to však dobré pozice, musíme se soustředit na strategii a využívat příležitostí. Dnes to bylo těsné a uniklo nám to.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 8. místo
Byla to jedna z mých nejlepších kvalifikačních jízd. Myslím, že to není naše nejoblíbenější trať, zvláště když musíte vynechat druhý trénink, který je pro nastavení vozu velice důležitý. V třetím tréninku jsem se snažil vůz optimálně vyladit, což se nám před kvalifikací poměrně rychle povedlo.

Druhá část kvalifikace byla tak trochu thrillerem. Viděl jsem, že mám ztrátu tří desetin, takže jsem si řekl, že musím sakra zabrat. A podařilo se mi to, takže jsem velice spokojený. Co se týče závodu, k zatáčce č. 1 je to dost daleko, takže musíme využít veškeré energie, abychom tam  byli dřív než Force India. Podle mého názoru bude zlomovým bodem zatáčka č. 3, ale uvidíme. Pokud z ní budu mít dobrý výjezd, dá se tam dobře ubránit.

Carlos Sainz, 11.
S dneškem jsem docela spokojený. Proti včerejšímu dni jsme auto hodně zlepšili a ve všech ohledech jsem se ve voze cítil lépe. Měli jsme solidní rychlost a je velká škoda, že se nám nepodařilo dostat do Q3.

Bohužel se nám nepodařilo dát vše ideálně dohromady a vyjeli jsme příliš brzy, dráha se postupně zrychlovala. Ale startovat z 11. místa není zlé, můžeme si volit s jakými pneumatikami nastoupíme a máme šanci získat nějaké body. Myslím si, že budeme mít zítra dobrý den!

Jody Egginton, hlavní inženýr šasi
Chlapi odvedli kus dobré práce a mohli jsme s Maxem absolvovat plný program, což nám dovolilo dohnat včerejší ztrátu. Obě auta byla v ranním tréninku bez problémů, což nám umožnilo zvládnout přípravné práce pro kvalifikaci a závod.

V Q1 na tom byli oba naši jezdci podobně a je škoda, že se Carlosovi nepodařilo dostat do Q3, byl velmi blízko. Maxovi se to na stranu druhou těsně podařilo. Bohužel při druhé jízdě v Q3 probrzdil v nájezdu do první zatáčky a poškodil si pneumatiku, ale osmé místo je pěkné. Můžeme být spokojení a zaměřit se na jistě zajímavý zítřejší závod.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 9. místo
Bylo pro mě velkou ctí moci jet před vlastním publikem a cítit takovou podporu ze strany fanoušků. Dodali mi spoustu energie a to mě hodně motivovalo, chci, aby tenhle víkend mohli oslavit. Snad jsem našel nejlepší způsob, jak jim to splatit.

Myslím, že jsme odvedli dobrou práci a jsme pro zítřejší závod v konkurenceschopném postavení. Byli jsme poslední, kdo v třetí části kvalifikace vyjel na trať, abychom využili podmínek na trati, ale nakonec ten rozdíl nebyl nijak velký.

Myslím, že jsem mohl být i osmý, na Maxe jsem ztrácel opravdu málo. Zítra to bude velké očekávání, cítím hodně pozitivní tlak a musím se maximálně soustředit na svou práci, vzít to jako obvyklou rutinu a tenhle závod považovat za běžný. Auto funguje výborně, takže chci v závodě být lepší.

Nico Hülkenberg, 10. místo
Myslím, že jsme z kvalifikace vyždímali vše, co šlo. S autem nejsem na 100% spokojen, ale za těchto podmínek jsem v posledním kole udělal, co bylo možné. Jsme už dost silní, abychom se dostávali do poslední části kvalifikace a s ohledem na dlouhodobý horizont co se týče rychlosti mám před závodem dost velké sebevědomí. Svou roli může hrát počasí, je tu možnost deště; závodní pole by se promíchalo a dočkali bychom se zajímavého závodu.

Trať je nová, nemáme ve srovnání s jinými okruhy dost informací, takže je tu pár míst provázených otazníky, ale doufáme, že konec bude pro nás šťastný. Byla by to hezká odměna pro fanoušky, jejichž podporu cítíme na každém kroku. Ačkoliv nejsem domácím hrdinou, i já jejich přízeň cítím, což mě jenom posiluje.

Vijay Mallyia, šéf týmu
S naším dnešním výkonem jsem spokojen. Jak jsme předpokládali, odstupy na roštu jsou minimální a pouhé desetiny dělí čtvrté a desáté auto. Checo i Nico jeli velmi dobře a pro závod si vyjeli slibné pozice. Jsou tu určité otazníky co se týče počasí, pak také čerstvý asfalt, což by mohlo způsobit obtížné podmínky.

Bez ohledu na počasí jsme v poslední době ukázali, že jsme schopni rychlé reakce a s ohledem na vývoj podmínek při závodě děláme dobrá rozhodnutí. Ještě jednou chci poděkovat davu, který nás zaplavuje takovou energií. Všichni jsme odhodláni se mu odměnit fantastickým výkonem v zítřejším závodě.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 12. místo
Trať se nachází ve značné výšce a přilnavost je poměrně nízká, to vyžaduje dobrý přítlak - což opravdu nejsou naše nejsilnější položky. Nebyli jsme si tedy jistí, jak se to na kvalifikaci projeví. Nakonec to bylo lepší, než jsme očekávali, i když jsme dost bojovali s pneumatikami.

Závod bude dlouhý, takže zítra máme pořád dost šancí, protože to bude náročné jak pro brzdy, tak motory. Velice důležitý bude start, pokusíme se využít všechny naše zkušenosti a dosáhnout zde dobrého výsledku.

Pastor Maldonado, 13. místo
Doufal jsem v poněkud lepší výsledek, ale bojovali jsme v oblasti přítlaku, stabilita zadní části vozu také nebyla nejlepší. Předpokládali jsme, že něco vytěžíme z nových pneumatik, ale to se nám nepovedlo. V takto dlouhých závodech si většinou vedeme dobře, takže očekáváme nějaké body.

Alan Permane, závodní ředitel
Můžeme tu překvapit a samozřejmě je naším cílem bodovat. Trať je pro nás z pohledu sezení vozu poněkud ošidná, úrovně přítlaku se mění s kolísající teplotou, což se na konci druhé části kvalifikace projevilo zpomalením. Trik byl v tom zajet rychlé kolo v cyklu rychlý-pomalý-rychlý okruh, kdy bylo třeba dosáhnout vhodné teploty pneumatik.

Nejsme nijak daleko od míst, která jsme si vytýčili, takže do závodu půjdeme na maximum. Navíc je tu oproti dnešku větší pravděpodobnost, že bude pršet. Jsme si toho dobře vědomi, protože to může závod značně ovlivnit.

Pokud bude sucho, můžeme očekávat jen velmi nízkou úroveň opotřebení pneumatik a pečlivé sledování činnosti brzd. Zítra bychom měli maximálně využít všeho, co nám závod skýtá, lze očekávat poměrně dost závodních duelů. Jak jsem řekl, chceme tu bodovat.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 14. místo
S vyvážením vozu jsme odvedli dobrou práci. V trénincích jsem se trápil a necítil se dobře. Tento výsledek je solitní, ale jsem trošku frustrován, protože jsem v Q2 z auta nedostal maximum tak, jako v Q1. V posledním sektoru chyběla přilnavost zadních pneumatik. I tak jsme se ale zlepšovali, což je důležité.

Felipe Nasr, 17. místo
Bylo to pro mě těžké. Trápil jsem se s nedostatkem přilnavosti a hodně mi to klouzalo, především při vjezdech do zatáček. Musíme se na to počívat. Startovní pozice není nejlepší, ale bude to dlouhý závod a udělm maximum, abych se posunul vpřed.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 16. místo
Šli jsme do kvalifikace s tím, že nás penalizace posune na chvost startovního roštu. Dnes nám tedy o moc nešlo. Bylo to spíš o tom poznat chování vozu, plýtvat kilometry a pneumatikami nedávalo smysl. Zítra potřebujeme chaoz a déšť. Máme hodně pneumatik do sucha i na mokro, takže uvidíme. Snad pár pozic získáme.

Jenson Button, nestartoval
Vynechávalo nám také zapalování, takže musíme motor vyměnit, protože nevíme, jestli by se to před závodem spravilo. Proto vynechávám kvalifikaci, což je škoda. Opravdu jsem se na ni těšil.

Ve druhém tréninku jsem ujel několik kol s menším množstvím paliva a byla to zábava. Ale jde o těžký víkend. Máme spoustu problémů a vlastně jsem ani s větším množstvím paliva nejezdil, závod proto bude docela náročný. Moc kol jsem naplno neujel, ale udělám, co bude v mých silách.

Eric Boullier, závodní ředitel
Fernando zajel dobré kolo. Vyjel si šestnáctý čas na okruhu, který má rovinku 1,2km dlouhou. Navíc jsme kvůli penalizacím volili nastavení na závod. Proto jsme spokojeni s rychlostí ve druhém a třetím sektoru. Je však frustrující, že se nedostal do Q2.

Jenson měl problém s motorem už v tréninku a hned jsme jej řešili, ale původ problému inženýři ještě potvrzují. Nebyli jsme však bohužel schopni vše včas zvládnout, aby mohl vyjet do kvalifikace. A také kvůli penalizacím Fernando a Jenson odstartují zítra z 19 a 20 místa. Ale i tak udělají maximum, aby se posunuli vpřed.

 

MANOR

Alexander Rossi, 18. místo
Neměl jsem nejlepší start, ale s prací týmu poté jsem velmi spokojen, mohli jsme dát do kvalifikace vše. Přilnavost se stále zlepšovala a i proto bylo ráno tak frustrující. Chyběl cenný čas na přípravu, ale nakonec to nemělo takový vliv. Možná jsme mohli ještě získal trošku lepší čas, ale jsem spokojen. Je to skvělý okruh a my musíme být připraveni.

Will Stevens, 19. místo
V mém prvním kole přišel problém s pedálem plynu a musel jsem zpět. Byl jsem povolán k vážení, takže jsem zajel jen jedno kolo. Kombinace podmínek na trati a krátkého času nám moc nepomohla, takže jsem rád, že jsem tak blízko Alexovi. Ale je to frustrující. I tak se ale na závod těším. 

John Booth, šéf týmu
Byl to náročný den, oba piloti v jednu chvíli i smůlu, ale faktem je, že je to nejlepší kvalifikace od Monzy. Ráno měl Will slušný trénink, najel 20 kol a zlepšoval se povrch tratě. Alexander měl problém s brzdami a najel jen osm kol.

Odpoledne měl Will smůlu, hned po výjezdu se zasekl pedál a on tak měl jen jeden pokus. Alex měl větší štěstí a zajel dva solidní pokusy a nyní se všichni těšíme na závod. Atmosféra je fantastická a snad splníme cíl - oba vozy uvidí šachovnicovou vlajku.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci: Räikkönen lituje problému s brzdami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trať v Mexiku

FOTO: Tréninky na zrekonstruovaném okruhu v Mexiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud