Co způsobilo ztrátu výkonu Alonsa
Mexiko balíku McLarenu nemá moc sedět, proto britský tým hodlá vyměnit co nejvíce dílů, aby byl co nejlépe připravený na poslední dva závody sezóny. V nich se bude snažit již obejít bez trestů a pokusí se zaútočit na Sauber, který je před ním v šampionátu konstruktérů na 8. místě s náskokem 9 bodů.
Honda také dokončila svá šetření toho, co způsobilo ztrátu výkonu u nové specifikace motoru Alonsa v USA, kde v posledním kole přišel o 10. místo a jeden mistrovský bod: šlo o vadnou vstřikovací trysku. I když si je japonská automobilka jistá, že se závada nebude opakovat, rozhodla se pro jistotu jeho motor s vnitřním spalováním (ICE) vyměnit.
S tím souvisí trest v podobě odsunu o 10 míst na roštu. Španěl ale bude muset zřejmě nasadit i novou převodovku, což by znamenalo dalších 5 trestných míst k tomu - dohromady celkem 15, což tým ještě musí potvrdit.
Button - nový motor, dvojí výměna, 50 trestných míst, utrpení na rovince
Protože Alonso s novou specifikací kromě zmíněné trysky neměl vážnější problémy, v Mexiku ji dostane i jeho týmový kolega Button. Podle odhadů má čtvrtá vývojová verze letošního motoru o 20 koní vyšší výkon.
Výfuky u ní nejsou svedeny do jednoho kmene (jako např. loni u Mercedesu), ale z každého válce vede oddělené potrubí až k turbíně. S novým motorem s vnitřním spalováním (ICE) bude třeba vyměnit další příslušenství: turbo a motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie.
K první výměně dojde před úvodním tréninkem, k další před tím druhým, aby měl pro závěr sezóny Button rezervu. S tím je spojena penalizace dvakrát 25 míst, dohromady tedy 50. McLarenu to ale moc nevadí, protože v mexické kvalifikaci příliš oslnivý výsledek neočekává.
"Nepředstavuje to skvělý start do víkendu. Kvůli nadmořské výšce nás zraňuje kompresor více než ostatní týmy. Zde bude málo přítlaku. Na voze máme v podstatě maximální přítlak, všichni to tak mají, ale kvůli tlaku vzduchu budeme mít přítlaku tolik, co v Monze. Rychlost na rovinkách, málo vzduchu v brzdových kanálcích, takže spousta neznámých pro všechny tady. Pokud to budeme zvládat, pak bychom mohli být v závodě OK, ale pokud jde o rychlost, tak to pro nás tady bude těžké," hodnotí Button.
Nad 360 km/h uváděných soupeři kroutí Button hlavou
Zatímco soupeři dle simulací předpokládají, že na 1,3 km dlouhé hlavní rovince dosáhnout 360 km/h s aktivovaným DRS, McLaren uváděl pouze 328 km/h. Sice bez DRS, ale ve srovnání s Mercedesy a Ferrari to je pořád žalostně málo. Button včera kroutil hlavou nad čísly uváděnými soupeři, jeho tým se k takovým rychlostem podle něj vůbec nepřiblíží.