Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India

Petr Hlawiczka, 29. října 2015, 06:20 Google+

Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 29.10. 17:11) Napište svůj názor
F1 přemýšlí o zavedení alternativních motorů

F1 přemýšlí o zavedení alternativních motorů | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

FIA v pondělí oznámila, že by chtěla vypsat tendr na vstup nezávislého dodavatele motorů, které by byly podstatně levnější než současné pohonné jednotky s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) využívajícím dva motorgenerátory.

Většina současných automobilek působících v F1 s tím ale nesouhlasí, podle Ecclestonea by k zavedení alternativních motorů ale i přes jejich nesouhlas mohlo dojít již v roce 2017. K tomu by stačila většina hlasů ve Strategické skupině a v F1 komisi - pokud ovšem Ferrari opět neuplatní své právo veta.

img-responsive

Současné hybridní pohonné jednotky jsou pro většinu příliš drahé | foto: Renault Sport F1

Force India navzdory Mercedesu
Pro získání většiny by bylo zapotřebí získat souhlas menších týmů. To zřejmě nebude problém, jak naznačují zástupci některých z nich. "Force India rozhodně podpoří myšlenku nezávislého motoru, jde pro F1 o správnou věc. V prostředí F1 vždy potřebujeme nezávislého dodavatele motorů," uvádí Rob Fernley, zástupce šéfa indického týmu.

"Tleskám jeho zavedení. Myslím si, že jde o absolutně správnou věc. Co to udělá a co to má udělat, na to si musíme počkat do té doby, než budeme znát veškeré okolnosti. Ale jako iniciativa jde o trefu do černého," chválí zástupce Force Indie, kterou svými pohonnými jednotkami zásobuje Mercedes, jenž je absolutně proti tomuto návrhu.

Získá dostatečnou podporu? "Myslím, že pokud jde o něco, co si přeje FIA i držitel komerčních práv, pak se tomu do cesty nemůže dostat moc věcí," pokračuje Fernley.

img-responsive

Atmosférický V8 motor Renaultu, který se v F1 využíval do roku 2013 | foto: Renault Sport F1

Toro Rosso také pro
K jejich návrhu se připojí i další menší týmy: "Musíme nelézt způsob, jak snížit náklady. Nejde o nic nového, co bych teď řekl - tvrdil jsem to už před dvěma lety. Tato nová pravidla [pro hybridní pohonné jednotky] jsou z technické stránky fantastická. Představují budoucnost technologie a to, kam se ubírají silniční vozy. Pro F1 jde o dobrý scénář," popisuje Franz Tost, šéf stáje Toro Rosso.

"Ale automobilky, které F1 využívají jako marketingový nástroj, mají jeviště pro předvádění svých špičkových technologií. A musí být způsob, jak týmy, které od nich motory dostávají, které jsou zákazníky, je dostávají za přijatelnou cenu.

Automobilky, které utrácejí 100 milionů dolarů více nebo méně, mají předvádění svých produktů po celém světě každý druhý víkend, tohle mají ve svých rozpočtech. Myslím, že pokud by si všichni chtěli společně sednout a řádně to projednat, pak můžeme nalézt řešení. Nyní se bude FIA a FOM snažit prosadit toto vyvážení výkonného motoru. Pro Toro Rosso jde o fantastickou myšlenku," dodává Tost.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 29.10.2015 17:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Mexika

Mexiko se vrací do F1: Upravená trať a rychlosti vyšší než v Monze, přes 360 km…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud