DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India

Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 29.10.2015 17:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovalo 14 lidí) 29.10.2015 13:26
Hlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere… »
» Situs (Hlasovalo 11 lidí) 29.10.2015 10:28
Takhle drahé složité motory jsou zlo v současné… »
» huhukoktejl (Hlasovalo 11 lidí) 29.10.2015 14:05
Absurdni to je, protoze jsou dalsi tri dodavatele… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • dannak

    dannak

    193.29.76.XXX
    samozrejme, ze nemas pravdu. ano, jsou to motorari, nicmene asi nechces srovnavat motory, co montuji do S-classe a do W06 ;)
    Co se F1 tyka, neni to jejich hlavni zdroj prijmu a core business, tedy je nepovazuji za ciste motorare. Pokud se to timto vyjasnilo, tak se omlouvam za pocatecni nejednoznacnost.

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.44.XXX
    Hlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere chteji jezdit v F1 a nemaji motor. To je v dobe, kdy se do F1 nikdo moc nehrne docela hazard s celou serii ...

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      193.29.76.XXX
      A on ty dva tymy nekdo nutil, aby se se soucasnym odavatelem rozhadali ?
      Ano, je to jisty hazard, ale ty dva tymy, resp. jejich spolecny majitel se dobrovolne rozhodli ukoncit spolupraci, aniz by meli zajistenou alternativu.

      + 8 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        37.48.44.XXX
        Absurdni to je, protoze jsou dalsi tri dodavatele.

        + 11 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Ty to vidět prostě nechceš co? 03 Drž hubu a krok jinak motor neseženeš 12 Krásné tržní prostředí, opravdu 02

        + 10 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          193.29.76.XXX
          A ty nevidis absurditu v tom podriznout si pod sebou vetev a pak se divit, ze uz na nicem nestojis ? Tim spis, ze se zavazali Berniemu, ze budou jezdit. Tzn. vedi, ze potrebuji sluzbu, ale s jejim dodavatelem se rozhadali a ted cumi, ze jim nikdo nechce prodavat.
          Kdo by taky chtel, po tom, co predvedli s Renaultem, zejo ? Ano, Rencku se uplne nezadarilo, ale po tom, jak se ty dva nejmenovane tymy medialne chovaly se opravdu nedivim, ze jim nikdo nic nechce prodat a navic za dumpingovou cenu.
          Proc by si mel jen kupujici vybirat, od koho koupi ? I prodavajici si muze vybrat, komu proda.
          Proste pochop jednu vec, F1 je sice sport, ale v prve rade je to business, a to celkem tvrdej. A mozna uz to sport ani davno neni, jde jen o pronajem drahych reklamnich ploch.
          A jen tak mimochodem, FIFA nejaky strop, za kolik tymy mohou prodavat hrace ? predpokladam, ze ne.

          + 8 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • huhukoktejl

            huhukoktejl

            37.48.44.XXX
            Ja te chapu, jen, proste, cele je to jen o tom, ze Ferrari a Mercedes maji obavy, ze je Red Bull porazi s jejich motorem. To je vse. Tecka. Vse ostatni jsou jen PR reci, ktere tento duvod maji odsunout na pozadi.
            A ja je do jiste miry chapu, vzdyt jak by to vypadalo, kdyby je nakonec plechovkari porazili? Je, renomovane automobilky. Dle mne proste nemaji koule.
            Takze absurdni to je, protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory. Dodam je tomu, kdo mi je zaplati. Nezajima mne, jestli to je Petr nebo Pavel.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              193.29.76.XXX
              Uhodil jsi trochu hrebicek na hlavicku: "protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory".
              Jenze ani Ferrari, ani Mercedes nejsou (ciste) motorarska firma. O tom to je.
              Jsou to jen velke tymy, ktere si krome vyvoje auta mohou dovolit vyrabet sve vlastni motory a vedle toho je nekomu i prodavat. Pochybuji ale, ze jednak dokazi zasobovat vice tymu tou nejposlednejsi specifikaci (HW ale i SW + servis) z kapacitnich duvodu, a druhak, opet jsi trefil, ze na tom maji jakykoli zajem. Tim by nechranili svou investici.

              Kdokoli novy, kdo by chtel vstoupit nebo dokonce vstoupi, se bude chovat stejne, pokud to nebude cisty motorar, tzn. jeho cilem, narozdil od Ferrari a Mercedesu, bude dodavat vsem, protoze z toho plyne jeho zisk.
              A opet, ten zisk musi byt vyssi, nez vyrobni naklady, aby se vubec nejaky novy motorar objevil, jinak ten motor totiz ani nevyvine a nebude tedy co prodavat.
              Tim se dostavame (opet) k tomu, ze neni mozne oddelit cenu vyvoje motoru a vyrobni naklady.

              + 5 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • huhukoktejl

                huhukoktejl

                37.48.44.XXX
                A tak je to smula, ze zrovna u RBR a STR jim dosly kapacity. Dalsi absurdni argument.

                A to, ze by si znehodnotili investici (rozumej, kdyz by je RBR porazil), jen potvrzuje ma slova. Maji proste strach jim ten motor dodat. Nic vic, nic min. Neni potreba to porad dokola rozebirat.

                + 8 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • huhukoktejl

                huhukoktejl

                37.48.44.XXX
                .. jo a nemas pravdu, ze Mercedes a Ferrari jsou tymy F1, ktere si dovolily vyrobit i motor. Jsou to predevsim motorari, kteri maji mimo jine i tym F1.

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Myslím si, že alternativní motory neprojdou. Chápu Force India, že mají malý rozpočet a alternativní motor by jim jednak ušetřil peníze a jednak zvýšil šance na bednu, ale nedokážu si představit, že by Ferrari nainvestovalo do vývoje hybridních motorů doslova miliardy a pak by nebránilo tomu, že je bude porážet konkurence s mnohem levnějším alternativním motorem. Jsem pro to, že pravidla by měla být stejná pro všechny.

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Takhle drahé složité motory jsou zlo v současné situaci F1. Kdo to nevidí? Většina týmů v F1 ano. Mercedes a Ferrari má jasnou výhodu, diktuje si ceny, Hondu a Renault nikdo nechce, těm se příjem nezvýší, nůžky se rozevírají. Strop na motory byl dobrej nápad a píšu to tu opakovaně. Když může vyvíjet Renault i Honda za svoje peníze, proč ne Ferrari a Mercedes? Jsem velkej fanda alternativního plánu FIA.

      + 11 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        To vím taky, že tyhle motory jsou na dvě věci, ale FIA by měla uvažovat trochu dopředu a ne řešit problém, až jí přerůstá přes hlavu. Když se uvažovalo o hybridech, měla FIA říct, aby se udělala kalkulace, kolik ten motor na sezónu bude stát a pořešit to se všemi týmy. A kdo Ti nakukal, že Honda i Renault vyvíjejí za svoje? Motory Renault patří k nejdražším, akorát Red Bull ty prachy za vývoj neřešil. A Honda pracuje s McLarenem na společném projektu. Pokud dojde k situaci že motory bude prodávat dalšímu zájemci, určitě bude cena obdobná jako u Ferrari nebo Mercedesu. Nebo si myslíš, že Honda s McLarenem zafinancují vývoj a případný zájemce ty motory koupí za hubičku? A ten finanční strop je za stávajících podmínek nesmysl. Nechat fabriky vyvinout komplikované zařízení a potom na ně uvalit cenový strop, který zdaleka nepokryje náklady na vývoj, to může napadnout akorát úředníky, kteří neví nic o ekonomice. Něco jiného by bylo, kdyby se řeklo, že ty motory poběží v F1 10 let a výrobci si mají ty náklady na tu dobu rozpočítat. Jenže dneska je situace jiná. Motory jsou tady druhou sezónu a už se hlasitě hovoří o změně. To si fakt myslíš, že ti výrobci do toho nastrkají miliardy, za dva roky ty investice odepíší a budou vyvíjet něco jiného, protože FIA se rozhodla jinak? Tohle není socialismus, tohle je F1, tedy tvrdý byznys.

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          193.29.76.XXX
          koukam, máme podobný myšlenkový pochod. To by se dalo považovat za potvrzení jeho správnosti :)

          + 6 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          No já jen vím že Ferrari nemusí mít žádného odběratele (jako Honda) a pak je jasné že vrážej do vývoje jen své prachy. Nevidím důvod aby za současného stavu odběratel platil v ceně motoru i vývoj výrobce. Odběratelé to ničí a nic z toho nemaj, výrobce z toho má data a navíc i zisk? Pak to vede k tomu že Ferrari má ještě více peněz a ten bez odběratele ne, rozdíl se zvětšuje. No a odběratel prostě platí 3x více než dříve a ten z toho nemá vůbec nic, naopak, rozdíl ve výkonnosti mezi továtnou a odběratelem se zvětšil a je větší než dříve. F1 bohužel není jen o továrních týmech a výhoda Ferrari a Mercedesu není pro sport dobrá a je třeba něco dělat. Proto chtěla FIA zastropovat cenu motoru - Ferrari VETOvalo, proto FIA chce alternativní levnej motor, Mercedes ani Ferrari nenabízí nic. Tohle je pro F1 prostě špatně a Ferrari i Mercedes jen využívá svou výhodu, a to dokonce právem VETA. F1 je nad dobrou propastí a já schvaluji zájem FIA s tím něco dělat. Ano, promyšlené bylo prd, ale to neznamená že se to potáhne na věky věků a v chybě budem setrvávat?

          + 10 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            193.29.76.XXX
            "Nevidím důvod aby za současného stavu odběratel platil v ceně motoru i vývoj výrobce". Tohle je úvaha hodná.. no vlastně dost nehodná čehokoli, ale poslední pokus:

            1) každý příčetný výrobce samozřejmě do koncové ceny kalkuluje i náklady na vývoj
            2) jak bys to chtěl oddělovat ? chtěl bys u každého produktu na trhu mít dvě cenovky, vývojovou a produkční a podle toho se rozhodovat cio si koupíš ?
            3) to, že trh pro dané parametry kupujícího - cena na úrovni výrobních nákladů - nenabízí vhodný produkt nejspíš znamená, že tvé požadavky jsou mimo realitu
            4) ověř si celou tuhle nelogičnost, kterou se tu snažíš propagovat
            a) u výplaty s tím, že chceš jen tolik penez, kolik tě stojí nejlevnější nájem a nejhorší jídlo, tedy řekněme přežívací náklady, řekneme tedy ekvivalen výrobních
            b) v libovolném krámu, např. v autosalónu slovy, že ten novej superb je boží a koupíš si ho, ovšem jen za cenu, za jakou jej automobilka vyrobí. U vstupu si zapni stopky a vypni je, jakmile před dveřma opět nabudeš vědomí

            Pokud bude nezávislý dodavatel mít stejné podmínky, jako mají stávající výrobci, jsem pro, tedy, že nebude nijak zvýhodněn. Jenže tohle není ten případ a proto jsem proti. FIA nikdo nenutil si vymyslet tuhle specifikaci motorů, tedy kromě Renaultu, který hrozil odchodem a situace je taková, že kromě továrního týmu ho stejně nikdo moc nechce.
            Jo, a jem moc zvědav, který nezávislý výrobce se přihlásí s tím, že on si sám bude platit vývoj a prodávat bude za výrobní náklady. Už vidim ty zástupy firem, které mají penež na zbyt a tak dobrovolně zafinancují vývoj.

            Nesmysl-na-entou

            + 9 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Asi jsi přehlédl to hlavní co jsem napsal a to "za současného stavu F1". Díváš se na to jen z pohledu výrobce, tam je logické že chce mít co největší příjem, to není nic nového, ale je tu také odběratel a ten chce platit co nejmíň, a pak je tu kontrolní orgán, kterej to chce nějak kočírovat a mít nějaké páky. No a zatím je uplatněn jen jeden faktor a to výrobce a jeho cokoliv. Odběratel nemůže nic, FIA nemůže nic. Tohle v žádné demokracii nefunguje. Pokud máš tržní prostředí tak není potřeba ochrana odběratele ani kontrolního orgánu, ale v F1 není tržní prostředí ale monopol Ferrari a Mercedesu opřený teď i o VETO Ferrari. Cenová válka neexistuje, kontrolní orgán nemá žádnou moc, čistej monopol a diktování ceny. Možná kdyby jste byli ochotni vidět situaci i očima Sauberu, FIA, byli by jste svolnější k potřebě něco dělat 03

              + 8 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Formule jedna funguje podle stejných tržních principů jako kterýkoliv jiný trh. Mám na to, koupím si to, Nemám na to, holt se budu muset obejít. A Sauber si měl uvědomit, že pokud chce fungovat v F1, bude muset mít každý rok k dispozici dost velký balík peněz. A pokud ten balík peněz nemají, nedá se nic dělat, budou muset jít do nějaké jiné série, kde náklady na provoz jsou výrazně nižší. Na závěr ještě trochu čísel. I kdyby stál vývoj hybridního motoru pouze 100 miliónů eur, když to přepočítáš na koruny, je to tři miliardy. Aby ta firma vydělala tři miliardy korun, musí prodat aut zhruba za 15 miliard korun. A 15 miliard korun je zhruba jedno procento HDP České republiky. Takže podle Tebe má třeba Ferrari nebo Mercedes obětovat obrat ve výši jedné setiny našeho státního rozpočtu a zisk z toho obratu jenom proto, aby zajistil Sauberu levný motor? A to jsem se brzdil, protože ten vývoj byl určitě mnohem dražší.

                + 9 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  "Formule jedna funguje podle stejných tržních principů jako kterýkoliv jiný trh. Mám na to, koupím si to, Nemám na to, holt se budu muset obejít."
                  Promiň, ale o trhu očividně nevíš vůbec nic. Trh potřebuje konkurenci jak na straně výrobce tak odběratele, a ten F1 přece postrádá. ČR tu má asi 3 dodavatele telefonních služeb a kdyby tu nefungoval kontrolní orgán tak pořád platíme 10x více než v okolních státech (i tak jsme na tom zle). Prostě to vidíš jen jednostranně a nejsi ochoten vidět kde se F1 nachází ani jak je to špatná situace. Ano, Telecomu se také nelíbí když jim někdo diktuje ceny, diktuje že musí poskytnout své sítě ostatním a td. Bez toho to prostě nejde a přečti si knížku "Monopol je náš přítel".

                  + 8 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Tam není konkurence? Motory vyrábí Mercedes, Ferrari, Renault a teď i Honda. Na to, že se na startu pohybuje cca 20 aut je to celkem dost.

                    + 9 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama