DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 14 lidí)
29.10.2015 13:26
Hlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere… »
» huhukoktejl
(Hlasovalo 11 lidí)
29.10.2015 14:05
Absurdni to je, protoze jsou dalsi tri dodavatele… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
dannak
15:39 29.10.2015 193.29.76.XXXsamozrejme, ze nemas pravdu. ano, jsou to motorari, nicmene asi nechces srovnavat motory, co montuji do S-classe a do W06 ;)
Co se F1 tyka, neni to jejich hlavni zdroj prijmu a core business, tedy je nepovazuji za ciste motorare. Pokud se to timto vyjasnilo, tak se omlouvam za pocatecni nejednoznacnost. -
huhukoktejl
13:26 29.10.2015 37.48.44.XXXHlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere chteji jezdit v F1 a nemaji motor. To je v dobe, kdy se do F1 nikdo moc nehrne docela hazard s celou serii ...-
-
-
-
dannak
14:47 29.10.2015 193.29.76.XXXA ty nevidis absurditu v tom podriznout si pod sebou vetev a pak se divit, ze uz na nicem nestojis ? Tim spis, ze se zavazali Berniemu, ze budou jezdit. Tzn. vedi, ze potrebuji sluzbu, ale s jejim dodavatelem se rozhadali a ted cumi, ze jim nikdo nechce prodavat.
Kdo by taky chtel, po tom, co predvedli s Renaultem, zejo ? Ano, Rencku se uplne nezadarilo, ale po tom, jak se ty dva nejmenovane tymy medialne chovaly se opravdu nedivim, ze jim nikdo nic nechce prodat a navic za dumpingovou cenu.
Proc by si mel jen kupujici vybirat, od koho koupi ? I prodavajici si muze vybrat, komu proda.
Proste pochop jednu vec, F1 je sice sport, ale v prve rade je to business, a to celkem tvrdej. A mozna uz to sport ani davno neni, jde jen o pronajem drahych reklamnich ploch.
A jen tak mimochodem, FIFA nejaky strop, za kolik tymy mohou prodavat hrace ? predpokladam, ze ne.-
huhukoktejl
15:04 29.10.2015 37.48.44.XXXJa te chapu, jen, proste, cele je to jen o tom, ze Ferrari a Mercedes maji obavy, ze je Red Bull porazi s jejich motorem. To je vse. Tecka. Vse ostatni jsou jen PR reci, ktere tento duvod maji odsunout na pozadi.
A ja je do jiste miry chapu, vzdyt jak by to vypadalo, kdyby je nakonec plechovkari porazili? Je, renomovane automobilky. Dle mne proste nemaji koule.
Takze absurdni to je, protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory. Dodam je tomu, kdo mi je zaplati. Nezajima mne, jestli to je Petr nebo Pavel.-
dannak
15:18 29.10.2015 193.29.76.XXXUhodil jsi trochu hrebicek na hlavicku: "protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory".
Jenze ani Ferrari, ani Mercedes nejsou (ciste) motorarska firma. O tom to je.
Jsou to jen velke tymy, ktere si krome vyvoje auta mohou dovolit vyrabet sve vlastni motory a vedle toho je nekomu i prodavat. Pochybuji ale, ze jednak dokazi zasobovat vice tymu tou nejposlednejsi specifikaci (HW ale i SW + servis) z kapacitnich duvodu, a druhak, opet jsi trefil, ze na tom maji jakykoli zajem. Tim by nechranili svou investici.
Kdokoli novy, kdo by chtel vstoupit nebo dokonce vstoupi, se bude chovat stejne, pokud to nebude cisty motorar, tzn. jeho cilem, narozdil od Ferrari a Mercedesu, bude dodavat vsem, protoze z toho plyne jeho zisk.
A opet, ten zisk musi byt vyssi, nez vyrobni naklady, aby se vubec nejaky novy motorar objevil, jinak ten motor totiz ani nevyvine a nebude tedy co prodavat.
Tim se dostavame (opet) k tomu, ze neni mozne oddelit cenu vyvoje motoru a vyrobni naklady.-
huhukoktejl
15:29 29.10.2015 37.48.44.XXXA tak je to smula, ze zrovna u RBR a STR jim dosly kapacity. Dalsi absurdni argument.
A to, ze by si znehodnotili investici (rozumej, kdyz by je RBR porazil), jen potvrzuje ma slova. Maji proste strach jim ten motor dodat. Nic vic, nic min. Neni potreba to porad dokola rozebirat. -
huhukoktejl
15:34 29.10.2015 37.48.44.XXX.. jo a nemas pravdu, ze Mercedes a Ferrari jsou tymy F1, ktere si dovolily vyrobit i motor. Jsou to predevsim motorari, kteri maji mimo jine i tym F1.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
10:21 29.10.2015 89.24.157.XXXMyslím si, že alternativní motory neprojdou. Chápu Force India, že mají malý rozpočet a alternativní motor by jim jednak ušetřil peníze a jednak zvýšil šance na bednu, ale nedokážu si představit, že by Ferrari nainvestovalo do vývoje hybridních motorů doslova miliardy a pak by nebránilo tomu, že je bude porážet konkurence s mnohem levnějším alternativním motorem. Jsem pro to, že pravidla by měla být stejná pro všechny.-
Situs
10:28 29.10.2015 85.70.164.XXXTakhle drahé složité motory jsou zlo v současné situaci F1. Kdo to nevidí? Většina týmů v F1 ano. Mercedes a Ferrari má jasnou výhodu, diktuje si ceny, Hondu a Renault nikdo nechce, těm se příjem nezvýší, nůžky se rozevírají. Strop na motory byl dobrej nápad a píšu to tu opakovaně. Když může vyvíjet Renault i Honda za svoje peníze, proč ne Ferrari a Mercedes? Jsem velkej fanda alternativního plánu FIA.-
Pepan
11:06 29.10.2015 89.24.157.XXXTo vím taky, že tyhle motory jsou na dvě věci, ale FIA by měla uvažovat trochu dopředu a ne řešit problém, až jí přerůstá přes hlavu. Když se uvažovalo o hybridech, měla FIA říct, aby se udělala kalkulace, kolik ten motor na sezónu bude stát a pořešit to se všemi týmy. A kdo Ti nakukal, že Honda i Renault vyvíjejí za svoje? Motory Renault patří k nejdražším, akorát Red Bull ty prachy za vývoj neřešil. A Honda pracuje s McLarenem na společném projektu. Pokud dojde k situaci že motory bude prodávat dalšímu zájemci, určitě bude cena obdobná jako u Ferrari nebo Mercedesu. Nebo si myslíš, že Honda s McLarenem zafinancují vývoj a případný zájemce ty motory koupí za hubičku? A ten finanční strop je za stávajících podmínek nesmysl. Nechat fabriky vyvinout komplikované zařízení a potom na ně uvalit cenový strop, který zdaleka nepokryje náklady na vývoj, to může napadnout akorát úředníky, kteří neví nic o ekonomice. Něco jiného by bylo, kdyby se řeklo, že ty motory poběží v F1 10 let a výrobci si mají ty náklady na tu dobu rozpočítat. Jenže dneska je situace jiná. Motory jsou tady druhou sezónu a už se hlasitě hovoří o změně. To si fakt myslíš, že ti výrobci do toho nastrkají miliardy, za dva roky ty investice odepíší a budou vyvíjet něco jiného, protože FIA se rozhodla jinak? Tohle není socialismus, tohle je F1, tedy tvrdý byznys.-
Situs
11:44 29.10.2015 85.70.164.XXXNo já jen vím že Ferrari nemusí mít žádného odběratele (jako Honda) a pak je jasné že vrážej do vývoje jen své prachy. Nevidím důvod aby za současného stavu odběratel platil v ceně motoru i vývoj výrobce. Odběratelé to ničí a nic z toho nemaj, výrobce z toho má data a navíc i zisk? Pak to vede k tomu že Ferrari má ještě více peněz a ten bez odběratele ne, rozdíl se zvětšuje. No a odběratel prostě platí 3x více než dříve a ten z toho nemá vůbec nic, naopak, rozdíl ve výkonnosti mezi továtnou a odběratelem se zvětšil a je větší než dříve. F1 bohužel není jen o továrních týmech a výhoda Ferrari a Mercedesu není pro sport dobrá a je třeba něco dělat. Proto chtěla FIA zastropovat cenu motoru - Ferrari VETOvalo, proto FIA chce alternativní levnej motor, Mercedes ani Ferrari nenabízí nic. Tohle je pro F1 prostě špatně a Ferrari i Mercedes jen využívá svou výhodu, a to dokonce právem VETA. F1 je nad dobrou propastí a já schvaluji zájem FIA s tím něco dělat. Ano, promyšlené bylo prd, ale to neznamená že se to potáhne na věky věků a v chybě budem setrvávat?-
dannak
12:10 29.10.2015 193.29.76.XXX"Nevidím důvod aby za současného stavu odběratel platil v ceně motoru i vývoj výrobce". Tohle je úvaha hodná.. no vlastně dost nehodná čehokoli, ale poslední pokus:
1) každý příčetný výrobce samozřejmě do koncové ceny kalkuluje i náklady na vývoj
2) jak bys to chtěl oddělovat ? chtěl bys u každého produktu na trhu mít dvě cenovky, vývojovou a produkční a podle toho se rozhodovat cio si koupíš ?
3) to, že trh pro dané parametry kupujícího - cena na úrovni výrobních nákladů - nenabízí vhodný produkt nejspíš znamená, že tvé požadavky jsou mimo realitu
4) ověř si celou tuhle nelogičnost, kterou se tu snažíš propagovat
a) u výplaty s tím, že chceš jen tolik penez, kolik tě stojí nejlevnější nájem a nejhorší jídlo, tedy řekněme přežívací náklady, řekneme tedy ekvivalen výrobních
b) v libovolném krámu, např. v autosalónu slovy, že ten novej superb je boží a koupíš si ho, ovšem jen za cenu, za jakou jej automobilka vyrobí. U vstupu si zapni stopky a vypni je, jakmile před dveřma opět nabudeš vědomí
Pokud bude nezávislý dodavatel mít stejné podmínky, jako mají stávající výrobci, jsem pro, tedy, že nebude nijak zvýhodněn. Jenže tohle není ten případ a proto jsem proti. FIA nikdo nenutil si vymyslet tuhle specifikaci motorů, tedy kromě Renaultu, který hrozil odchodem a situace je taková, že kromě továrního týmu ho stejně nikdo moc nechce.
Jo, a jem moc zvědav, který nezávislý výrobce se přihlásí s tím, že on si sám bude platit vývoj a prodávat bude za výrobní náklady. Už vidim ty zástupy firem, které mají penež na zbyt a tak dobrovolně zafinancují vývoj.
Nesmysl-na-entou-
Situs
12:20 29.10.2015 85.70.164.XXXAsi jsi přehlédl to hlavní co jsem napsal a to "za současného stavu F1". Díváš se na to jen z pohledu výrobce, tam je logické že chce mít co největší příjem, to není nic nového, ale je tu také odběratel a ten chce platit co nejmíň, a pak je tu kontrolní orgán, kterej to chce nějak kočírovat a mít nějaké páky. No a zatím je uplatněn jen jeden faktor a to výrobce a jeho cokoliv. Odběratel nemůže nic, FIA nemůže nic. Tohle v žádné demokracii nefunguje. Pokud máš tržní prostředí tak není potřeba ochrana odběratele ani kontrolního orgánu, ale v F1 není tržní prostředí ale monopol Ferrari a Mercedesu opřený teď i o VETO Ferrari. Cenová válka neexistuje, kontrolní orgán nemá žádnou moc, čistej monopol a diktování ceny. Možná kdyby jste byli ochotni vidět situaci i očima Sauberu, FIA, byli by jste svolnější k potřebě něco dělat-
Pepan
13:54 29.10.2015 89.24.157.XXXFormule jedna funguje podle stejných tržních principů jako kterýkoliv jiný trh. Mám na to, koupím si to, Nemám na to, holt se budu muset obejít. A Sauber si měl uvědomit, že pokud chce fungovat v F1, bude muset mít každý rok k dispozici dost velký balík peněz. A pokud ten balík peněz nemají, nedá se nic dělat, budou muset jít do nějaké jiné série, kde náklady na provoz jsou výrazně nižší. Na závěr ještě trochu čísel. I kdyby stál vývoj hybridního motoru pouze 100 miliónů eur, když to přepočítáš na koruny, je to tři miliardy. Aby ta firma vydělala tři miliardy korun, musí prodat aut zhruba za 15 miliard korun. A 15 miliard korun je zhruba jedno procento HDP České republiky. Takže podle Tebe má třeba Ferrari nebo Mercedes obětovat obrat ve výši jedné setiny našeho státního rozpočtu a zisk z toho obratu jenom proto, aby zajistil Sauberu levný motor? A to jsem se brzdil, protože ten vývoj byl určitě mnohem dražší.-
Situs
14:11 29.10.2015 85.70.164.XXX"Formule jedna funguje podle stejných tržních principů jako kterýkoliv jiný trh. Mám na to, koupím si to, Nemám na to, holt se budu muset obejít."
Promiň, ale o trhu očividně nevíš vůbec nic. Trh potřebuje konkurenci jak na straně výrobce tak odběratele, a ten F1 přece postrádá. ČR tu má asi 3 dodavatele telefonních služeb a kdyby tu nefungoval kontrolní orgán tak pořád platíme 10x více než v okolních státech (i tak jsme na tom zle). Prostě to vidíš jen jednostranně a nejsi ochoten vidět kde se F1 nachází ani jak je to špatná situace. Ano, Telecomu se také nelíbí když jim někdo diktuje ceny, diktuje že musí poskytnout své sítě ostatním a td. Bez toho to prostě nejde a přečti si knížku "Monopol je náš přítel".
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek