Ferrari neustupuje, Red Bullu stále nabízí jen staré motory. Ricciardo se za ně přimlouvá

iM2, 8. října 2015, 20:16 Google+

Šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, znovu pohrozil odchodem z F1. Na konci října rozhodne, jestli značka Red Bull a její dva týmy v F1 zůstanou nebo ne. Podle mnohých je to naznačení, že se blíží odchod Red Bullu a Toro Rosso ze světa Grand Prix. Je ale také možné, že přesně takto si to Mateschitz přál.

Počet komentářů:  59 komentářů (Poslední 11.10. 10:29) Napište svůj názor
Daniil Kvjat v Suzuce

Daniil Kvjat v Suzuce | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Šéf energetického koncernu pro rakouský "Speedweek" poprvé otevřeně promluvil o problémech s motory - hovořil o tom, že pro sezonu 2016 sice může dostat motory, ale ne takové, jaké si přeje, a dále pak o tom, že pro Red Bull je setrvání v F1 smysluplné jenom tehdy, pokud může vyhrávat. 

Dietrich se v minulých dnech potkal se šéfem FIATu, Sergio Marchionnem. Ten mu ale nesdělil žádné dobré zprávy. Red Bull i Toro Rosso mohou od Italů dostat motory, ale jenom ve specifikaci 2015. James Allison tedy se svými argumenty o důsledcích dodávek motorů ve specifikaci 2016 pro všechny klienty uspěl. Podle něj by to mohlo zbrzdit vývoj pohonné jednotky, a tak by mohla italská stáj ztratit na vládnoucí Mercedes.

 

Změní Red Bull přístup nebo skončí?

Marchionne navíc šéfovi Red Bullu řekl, že není žádný další prostor pro další vyjednávání. Dietrich Mateschitz má tedy jen dvě možnosti: Buďto překousnout staré motory a nebo odejít. Podle některých je pravděpodobnějším scénářem odchod. Rozhodnutí by mělo padnout na konci října. "Myslím, že je dobré, že Dietrich určil konečné datum," řekl ve čtvrtek v Rusku Daniel Ricciardo.

img-responsive

Mateschitz a Newey dávají hlavy dohromady, ale bez motoru to nepůjde... | foto: Red Bull Racing

"Musíme konečně vědět, co se bude dít. Nemůžeme s designem vozu čekat do Vánoc," dodal očividně stále věřící Australan. Proč potřebuje Dietrich tolik času na rozmyšlenou? Fakta jsou přeci jasná. Jedním ze zdůvodnění by mohlo být, že jde o jakési ultimátum pro F1 - poslední varování. 

Toto varování má být mířeno Ferrari, Mercedesu, Bernieum Ecclestonovi a také Jeanu Todtovi. Jako by se v něm pravilo - opravdu chcete přijít o dva po finanční stránce zdravé týmy? Možná také doufá, že představenstvo Mercedesu "vyměkne". U Mercedesu by se totiž mohli začít bát o prestiž svých vítězství, když by jim odešel jeden z hlavních rivalů. Bylo by zvláštní, kdyby Renault na poslední chvíli zachránil Lotus, Mercedes pomohl Manoru a pak z F1 odešly dva jiné týmy...

 

Ricciardo se přimlouvá za starší motory

Red Bull by mohl překousnout jednu sezonu se starým motorem s vyhlídkou lepších zítřků. Ty by mohl přinést jistý posun ve smýšelní FIA - Jean Todt si uvědomuje vážnost situace a poprvé připustil, že by mohl o koncepci motorů přemýšlet (efektivnosti aktuálních pohonných jednotek se ale vzdát nehodlá).

img-responsive

Ricciardo chce jezdit, proto by bral i starší motory | foto: Red Bull Content Pool

Situace, v jaké je aktuálně Red Bull - tedy že žádný výrobce motorů není ochotný poskytnout aktuální specifikaci své pohonné jednotky nezávislému týmu - se může stát v budoucnu komukoliv (např. Williamsu). V Rusku se k otázce starších motorů vyjádřil také Daniel Ricciardo"Jde o to, jak dobrá bude specifikace Ferrari 2016. Pokud bychom na konkurenci ztráceli jenom 20 koní, tak by to bylo pořád o hodně lepší než letos."

Australan zatím žádný plán B nemá: "Pořád jsem pozitivní a doufám, že něco pořádného dostaneme. Pokud by to do konce října nemělo vyjít, pak budu muset mít oči otevřené a uši nastražené. Už jsem se koukal na pár nemovitostí v Las Vegas, tak bych je případně pronajímal... Ne, dělám si legraci - jsem moc mladý na to, abych se válel na gauči."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari neustupuje, Red Bullu stále nabízí jen staré motory. Ricciardo se za ně přimlouvá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 11.10.2015 10:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 59 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat využil volný čas hraním hokeje v Soči

FOTO: Čtvrteční přípravy před závodem v Soči. Jak tráví piloti volný čas?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud