Šéf energetického koncernu pro rakouský "Speedweek" poprvé otevřeně promluvil o problémech s motory - hovořil o tom, že pro sezonu 2016 sice může dostat motory, ale ne takové, jaké si přeje, a dále pak o tom, že pro Red Bull je setrvání v F1 smysluplné jenom tehdy, pokud může vyhrávat.
Dietrich se v minulých dnech potkal se šéfem FIATu, Sergio Marchionnem. Ten mu ale nesdělil žádné dobré zprávy. Red Bull i Toro Rosso mohou od Italů dostat motory, ale jenom ve specifikaci 2015. James Allison tedy se svými argumenty o důsledcích dodávek motorů ve specifikaci 2016 pro všechny klienty uspěl. Podle něj by to mohlo zbrzdit vývoj pohonné jednotky, a tak by mohla italská stáj ztratit na vládnoucí Mercedes.
Změní Red Bull přístup nebo skončí?
Marchionne navíc šéfovi Red Bullu řekl, že není žádný další prostor pro další vyjednávání. Dietrich Mateschitz má tedy jen dvě možnosti: Buďto překousnout staré motory a nebo odejít. Podle některých je pravděpodobnějším scénářem odchod. Rozhodnutí by mělo padnout na konci října. "Myslím, že je dobré, že Dietrich určil konečné datum," řekl ve čtvrtek v Rusku Daniel Ricciardo.
"Musíme konečně vědět, co se bude dít. Nemůžeme s designem vozu čekat do Vánoc," dodal očividně stále věřící Australan. Proč potřebuje Dietrich tolik času na rozmyšlenou? Fakta jsou přeci jasná. Jedním ze zdůvodnění by mohlo být, že jde o jakési ultimátum pro F1 - poslední varování.
Toto varování má být mířeno Ferrari, Mercedesu, Bernieum Ecclestonovi a také Jeanu Todtovi. Jako by se v něm pravilo - opravdu chcete přijít o dva po finanční stránce zdravé týmy? Možná také doufá, že představenstvo Mercedesu "vyměkne". U Mercedesu by se totiž mohli začít bát o prestiž svých vítězství, když by jim odešel jeden z hlavních rivalů. Bylo by zvláštní, kdyby Renault na poslední chvíli zachránil Lotus, Mercedes pomohl Manoru a pak z F1 odešly dva jiné týmy...
Ricciardo se přimlouvá za starší motory
Red Bull by mohl překousnout jednu sezonu se starým motorem s vyhlídkou lepších zítřků. Ty by mohl přinést jistý posun ve smýšelní FIA - Jean Todt si uvědomuje vážnost situace a poprvé připustil, že by mohl o koncepci motorů přemýšlet (efektivnosti aktuálních pohonných jednotek se ale vzdát nehodlá).
Situace, v jaké je aktuálně Red Bull - tedy že žádný výrobce motorů není ochotný poskytnout aktuální specifikaci své pohonné jednotky nezávislému týmu - se může stát v budoucnu komukoliv (např. Williamsu). V Rusku se k otázce starších motorů vyjádřil také Daniel Ricciardo: "Jde o to, jak dobrá bude specifikace Ferrari 2016. Pokud bychom na konkurenci ztráceli jenom 20 koní, tak by to bylo pořád o hodně lepší než letos."
Australan zatím žádný plán B nemá: "Pořád jsem pozitivní a doufám, že něco pořádného dostaneme. Pokud by to do konce října nemělo vyjít, pak budu muset mít oči otevřené a uši nastražené. Už jsem se koukal na pár nemovitostí v Las Vegas, tak bych je případně pronajímal... Ne, dělám si legraci - jsem moc mladý na to, abych se válel na gauči."