Zastávky v boxech a strategie: Ferrari zvládlo Räikkönena za 2 sekundy

Petr Hlawiczka, 27. září 2015, 14:30 Google+

SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska předvedlo absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala rovné dvě vteřiny. Jaké strategie volili v závodě piloti?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 30.09. 16:44) Napište svůj názor
Zastávka Kimiho Räikkönena u mechaniků Ferrari

Zastávka Kimiho Räikkönena u mechaniků Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Zastávky v boxech

Mechanici Scuderie v 28. pracovali bleskurychle, Kimiho přezutí patří k jedním z nejrychlejších v posledních letech vůbec. Druhá zastávka se již tolik nepovedla, trvala 3 sekundy. Práce na Vettelově voze byla bezchybná, obě přezutí trvala kolem 2,5 sekundy.

Pochvalu za výkony v Suzuce si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil v 16. kole za 2,1 sekundy a v 31. kole za 2,6 sekundy. Povedené byly rovněž obě zastávky Rosberga: 2,4 a 2,7 sekundy.

Dobrou práci jsme zaznamenali na Kvjatově voze - všechny tři se vměstnaly do 2,7 sekund. V případě Ricciarda se Red Bullu podařila jen druhá zastávka (2,5 s), ta první byla více než dvakrát delší.

Výtečně si vedli u Sauberu, ovšem pouze v případě Ericssona - obě zastávky do 2,8 sekund, zatímco Nasr se u svých mechaniků nezdržel nikdy méně než 3,4 sekundy.

Zastávky v boxech během Velké ceny Japonska 2015

Zastávky v boxech během Velké ceny Japonska 2015 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jedna zastávka pod 3 sekundy byla k vidění také u Buttona (2,7 s), Hülkenberga (2,8 s) a Maldonada (2,6 s).

 

Strategie

Osmdesát procent pilotů zvládlo Velkou cenu Japonska vypsanou na 53 kol odjet na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Kvjat, Massa, Pérez (všichni tři kvůli kolizi v prvním kole) a Stevens, jenž tam strávil nejvíce času - přes 1:25 min. Do závodu startovali všichni na středně-tvrdé směsi, pouze Button pro začátek vyzkoušel tu tvrdou.

Hamilton během velké ceny využil středně-tvrdou - středně-tvrdou a tvrdou směs, tři piloti za ním zvolili odlišnou strategii: středně-tvrdou - tvrdou a tvrdou směs. Rosberg si podseknutím (dřívější zastávkou než přímý soupeř) pomohl k postupu na druhou příčku po horším startu, kdy se propadl na 4. místo.

Pneumatikové strategie Velké ceny Japonska 2015

Pneumatikové strategie Velké ceny Japonska 2015 | zdroj: Pirelli

Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi jsme zaznamenali u Buttona - 25 kol (tj. 47,2 % závodu). Na tvrdé směsi zvládl Ricciardo 28 kol (52,8 % závodu). Teplota dráhy dnes byla nejvyšší za celý víkend (42 °C), což týmům kvůli nedostatku dat z pátku volbu strategií trochu zkomplikovalo.

Vytisknout

Diskuze: Zastávky v boxech a strategie: Ferrari zvládlo Räikkönena za 2 sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 30.09.2015 16:44 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez v Suzuce

Pérez s Massou na rovinkách nejrychlejší - 326,4 km/h. Kolik ztrácela Honda a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud