Prohlášení po kvalifikaci: Mercedes fiasko nechápe. Pneumatiky?

F1NEWS.CZ, 19. září 2015, 16:00 Aktualizováno 19.9.2015, 18:48 Google+

Jak hodnotí kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru jezdci a zástupci týmů?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 19.09. 23:21) Napište svůj názor
Sebastian Vettel vyhrál kvalifikaci za ním Daniel Ricciardo, GP Singapuru (Singapur)

Sebastian Vettel vyhrál kvalifikaci za ním Daniel Ricciardo, GP Singapuru (Singapur) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Pořádná kvalifikace, sice to důležité je až zítra, ale jsem šťastný už od momentu, kdy jsem se dozvěděl, že jsme první, resp. ode dnešního rána, kdy jsem usedl do nově nastaveného auta. Měl jsem na konci super kolo, jsem s ním oprvdu spokojený. Je to zde dlouhé kolo, je těžké neudělat chybu. Jsem šťastný, že jsem to zvládl, ale je jen sobota, závod je až zítra a mercedesy vždy mohou překvapit.

Kimi Räikkönen, 3. místo
Uvidíme zítra, jak jsme na tom s rychlostí, včera jsme měli určité problémy. Dnes to je pro tým dobrý výsledek. Jsme překvapeni, že jsme v této pozici po náročném dni. Dáme do toho zítra vše a snad skončíme na pódiu.

James Allison, technický ředitel
Slyšel jsem Seba zpívat, když se vracel do boxů, bylo to příjemné. Je mi líto Kimiho, že se nedostal na druhé místo, ale byl hodně blízko, zítra může mít dobrý závod.

Nemyslím si, že to náš náskok je tady dán motorem. Je to divné, jak je Mercedes pomalý. Že se nám tady daří, to překvapením není, šlo nám to i v Monaku. Doufáme v dobrý start, všechno je možné.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Jsem obzvlášť spokojený za tým. Výkonnost se mění trať od trati. Tady to je ideální. Ale v sobotu body nezískáváte. To až v neděli, pokud tu výkonnost udržíte. Nerad hovořím o ostatních. Pokud jde o Mercedes, ten má hodně bodů. Nemají dobrý víkend, ale jsou dobrým týmem, ale mají můj respekt. Jsem rád, že jsme před nimi. Pokud jde o motivaci, pak bychom v šampionátu byli první. Dává vám to hodně síly, nadšení, ale žádný výkon motoru navíc.

 

RED BULL 

Daniel Ricciardo, 2. místo
Je pěkné být zase zpátky v první řadě, je to super. Kdy že jsem byl naposledy v první řadě? Ani nevím, asi loni v Číně. Zítra by to měl být dobrý závod, už kvalifikace byla vzrušující, hlavně to, že tu není mezi námi [na pódiu] pilot Mercedesu.

Zítra by bylo dobré, kdybychom byli zase aspoň na pódiu. Dostali jsme se do dobré pozice i pro případnou výhru zítra, dlouhé jízdy jsme měli výborné. Tým se od Silverstone o hodně zlepšil. Doufám, že to bude pokračovat a že zvládneme i dlouhé vzdálenosti.

Daniil Kvjat, 4. místo
Je to dneska vzrušující, jsem spokojený, i když jsem tempem nestačil v Q3. Zítra uděláme to nejlepší, co budeme moct, snad to bude stačit na pódium. 

Christian Horner, šéf týmu
Daniel bude stát v čelní řadě na roštu společně se Sebastianem [Vettelem], což je skvělé startovní místo. Dany jej bude podporovat z druhé řady. Je pozoruhodné, že jsme před oběma Mercedesy, což jde na vrub skvělé týmové výkonnosti. Snad se nám zítra podaří přetvořit tyto silné startovní pozice v solidní body.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 5. místo
Celé to je o pneumatikách. Nevím, co jsme udělali špatně. Gratuluji klukům, kteří jsou na pódiu. Bylo to velmi náročné. U ostatních pneumatiky fungují, u nás ne – dokážou je zahřívat, mají přilnavost, je to velmi divné. Týká se to obou směsí. Zítra se pokusíme dostat na pódiu, ale těžko se tady předjíždí. Ostatní jsou velmi rychlí, Red Bull měl velmi dobré dlouhé jízdy. 

Nico Rosberg, 6. místo
Je to neuvěřitelné, jak jsme mimo. Ztrácím sekundu. Kdybychom věděli, čím to je, tak to spravíme. Nevím, jestli za to můžou gumy. Ničemu nerozumíme! Všechno jsme prozkoumali, celý víkend jsme měnili nastavení auta, vydávali jsme se všemi směry. Pro kvalifikaci jsme se vrátili k základnímu nastavení a bylo to asi to nejlepší. Budeme hledat dále. Teď ale už nebudeme moci nic měnit, takže nám to stejně pro zítřek nepomůže.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Museli jsme tady něco v Singapuru udělat něco špatně, zatím nevíme co. Tlaky v pneumatikách jsou tady takové, jako byly vždy. Na rozdíl od Monzy se nezvyšovaly, jsou stejné jako v Monte Carlu. Piloti se pořád potýkali s nedotáčivostí, přetáčivostí, nedotáčivostí, přetáčivostí…  Nemají vyvážení v zatáčkách.

Minulý rok jsme tady neměli žádný problém. Provozní rámec pro pneumatiky má určité rozpětí a my jsme byli mimo. Musíme zítra využít šance, podsekávat při zastávkách v boxech a spoléhat na mechanické problémy soupeřů. Lewis se může dostat maximálně na třetí místo.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 7. místo
Po pátku to je dobrá startovní pozice. Vždy jsme věděli, že pro nás Singapur bude těžký, z tréninků jsme se zlepšili tak, že jsme obě auta dostali do nejlepší desítky. Se svým kolem jsem spokojený, myslím, že jsem z něj dostal vše. Jedná se o závod, kde je vše možné, takže výsledek je otevřený.

Felipe Massa, 9. místo
Nebyla to jednoduchá kvalifikace. Chyboval jsem v Q3, a tím jsem ztratil několik pozic. Měli jsme jen jednu sadu čerstvých superměkkých pneumatik pro pokus v Q3, takže jsem se snažil, co jsem mohl, a možná jsem i překročil hranice. Konečná pozice v kvalifikaci mohla být o něco lepší. Nám tato trať ale moc nesedí, takže se zítra pokusíme o to nejlepší, co zvládneme.

Rob Smedley, ředitel traťových operací
Včera večer jsme na trati pracovali, abychom se ujistili, že že budeme v Q3. Williams potřebuje pracovat tvrdě, abychom se zlepšili v situacích, jako je tato. V kvalifikaci se objevily nekonzistentní časy, což nasvědčuje velké roli pneumatik. Je pozitivní, že se jedná o dlouhý závod, kde můžeme posbírat hodně bodů, o což se pokusíme.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 8. místo
S dnešní osmou pozicí jsem spokojen. Nejdůležitější je, že jsme před našimi hlavními konkurenty, Lotusem a Force Indií. Musím říci, že jsem se svým kolem velmi spokojený, zvláště po třetím tréniku, ve kterém jsme trochu bojovali s pneumatikami. Podařilo se nám to ale velmi rychle otočit a měli jsme velmi dobrou kvalifikaci. Dnešní výsledek jsme opravdu maximalizovali. Už se těším na zítřejší závod, kde budou určitě nějaké dobré souboje. 

Carlos Sainz, 14. místo 
Je to zklamání touto cestou skončit tak dobrou kvalifikaci. Věděli jsme, že jsme měli auto dostatečně silné na to, abychom se dostali do Q3 - moje auto bylo vlastně o tři nebo čtyři desetiny rychlejší než byl limit pro TOP10... Je škoda, že jsem to nevěděl v době, kdy jsem byl v autě. Myslel jsem si, že to bude velmi těsné, takže jsem jel na limitu a bohužel udělal tu chybu, když jsem se dotkl zdi. Je to něco, z čeho se musím poučit a teď už se těším na zítřek, kdy se rozdávají body. 

Ben Waterhouse, výkonný technický ředitel
Neměli jsme zatím nejhladší víkend a trochu jsme se trápili, ale po spoustě tvrdé práce týmu se nám podařilo dostat auta do dobré pozice a dnes jsme ukázali dobrou rychlost. Maxovo 8. místo je skvělým výsledkem, myslím, že je to maximem, co jsme mohli od něj očekávat. Na druhou stranu je zklamaním vidět Maxe startujícího ze 14. pozice, protože ukázal, že měl rychlost na Q3, ale bohužel trefil zeď. Prokázali jsme, že jsme měli dobrou rychlost, takže už se můžeme ttěšit na zítřek.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 10. místo
Museli jsme tvrdě pracovat, abychom se dostali do Q3, jak v průběhu kvalifikace na dráze, tak i s mými inženýry před tím. Je trochu překvapením, že to všechno fungovalo a my jsme do Q3 postoupili, proto mám velkou radost. Dnes jsem tam na to tvrdě tlačil, dostával jsem se velmi blízko ke zdem, ale myslím, že mi to manželka promine.

Pastor Maldonado, 18. místo
Byla to náročná kvalifikace a my jsme opravdu z pneumatik nedokázali dostat maximum. Trápíme se s tím celý víkend. Nedostatek přilnavosti byl tím hlavním problémem na dráze, proto nám to klouzalo. V zítřejším závodě můžeme určitě několik pozic získat, obzvlášť proto, že oproti autům před námi máme čerstvé pneumatiky. 

Alan Permane, ředitel traťových činností
Po dnešní kvalifikaci máme smíšené pocity. Pastor nebyl schopný zajet dobré kolo, aby postoupil z Q1, ale na druhé straně garáže zase Romain odvedl ohromující práci, když se dostal mezi nejlepších deset. Romain se svými inženýry tvrdě od včera pracoval na tom, aby přišli na to, jak zlepšit auto. Díky jemným změnám opravdu dosáhli rozdílu, což stačilo na to, aby ze super-měkkých pneumatik tento večer dostali více.

Zítra půjde o velmi dlouhý závod, zvážit je třeba velkou degradaci pneumatik. Je vysoce nepravděpodobné, že bychom pozorovali jednozastávkové strategie, díváme se na dvě až tři zastávky. Management pneumatik, strategie a načasování sehrají svou roli. Solidní bodový příděl máme na dosah.

 

FORCE INDIA 

Nico Hülkenberg, 11. místo
Je zklamání skončit až na 11. místě, ale myslím, že bychom mohli i z 11. místa mít dobrý závod. Z neznámého důvodu jsme neměli očekávanou výkonnost a já jsem nebyl spokojen ani s vyvážením. Před kvalifikací jsme ještě museli udělat pár změn na nastavení. Zítra bude kritická strategie, v historii jsme mohli vidět, jak nevyzpytatelné místo Singapur je. Jedná se o těžký závod s velkou degradací pneumatik. Musíme se držet dál od problémů a dojet do cíle.

Sergio Pérez, 13. místo
Jsem zklamaný, myslím, že Q3 byla v našich silách. Jenže žlutá vlajka na konci Q2 mě stála nejlepší kolo. Je to škoda, nemyslím, že by 13. místo odráželo naši skutečnou rychlost. Zítra na nás čeká hodně soubojů a dlouhý závod, kde se může stát vše. Start ve středu pole je velká výzva, protože předjíždní zde není lehké, a my to musíme překonat s dobrou strategií.

Vidjay Mallya, šéf týmu
Naše včerejší výkonnost naznačovala, že bychom měli bojovat o TOP10. Nicovo kolo nebylo příliš čisté a Sergio měl žlutou vlajku na konci kola. I když jsme se v kvalifikaci nedostali, kde jsme chtěli, zítra máme stále o co hrát.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 12. místo
Myslím si, že je to pozice, kterou jsme si dnes zasloužili. OK, možná bychom bez žlutých vlajek mohli zvládnout 11. a 12. místo, půl sekundy za TOP10, ale ne lépe. Tento víkend je zatím pro mě velmi dobrý - narozdíl od Monzy a Spa. 

Cítil jsem se konkurenceschopný a zítra budu startovat do závodu z místa, ze kterého se dají získat body. Závodit zde je výzva - jak po technické stránce jak pro samotného jezdce. Není zde žádný prostor pro chyby. Musím tedy odjet perfektní závod a snad získáme body. Předjíždění je zde těžké, takže o pozicích se rozhodne obvykle na startu nebo na základě strategie. Zatím vždy vyjel Safety-Car, takže potřebujete i trošku štěstí.

Jenson Button, 15. místo
Dneska to nebylo zrovna to, v co jsme doufali. Když jsem přešel na čerstvé pneumatiky v Q2, začal jsem se trápit, první sada ale byla dobrá. Na zítřek se hodně těším, je to příjemné osvěžení, že máme nějakou šanci. Trápíme se hlavně na krátkou vzdálenost, v závodě budeme mnohem silnější.

Zítra to obecně bude těžké, budeme muset předjíždět, jenže na této trati se moc předjíždět nedá. Piloti budou muset více riskovat. Závod navíc bude trvat skoro dvě hodiny, bude fyzicky náročný - na trati jsou samé hrboly. Myslím, že jsem na to připraven, mám opravdu dobrou formu, což pro mě bude výhoda. Musím říct, že je tento víkend důležitý i pro celou F1, i pro celý sport - Mercedes nás všechny neválcuje, to je moc dobře.

Eric Boullier, závodní ředitel
No, obě auta jsme dostali do Q2, což je výrazně lepší než jak tomu bylo v Belgii nebo Itálii, i tak jsme ale trošku zklamaní. Před vyvěšením žlutých vlajek před koncem fáze Q2, které nás znevýhodnily, jsme věřili, že zabojujeme o lepší místa než 12 a 15. 

Tohle není jednoduchý okruh na předjíždění. Ale zítřejší závod bude dlouhý a těžký. Oba jezdci, Fernando i Jenson, k závodu přistopují s ambicí vydat ze sebe vše, aby se jim povedlo získat body.

 

SAUBER 

Felipe Nasr, 16. místo
I já, i tým jsme očekávali, že se kvalifikujeme o něco výše. Já jsem se ale trápil s pneumatikami, hlavně u supersoftů jsem je nemohl donutit správně pracovat. Takže bylo obtížné vyvážit auto, navíc ostatní vytěžili více z evoluce trati, bylo to těsné, ale teď se musím zaměřit na závod.

Marcus Ericsson, 17. místo
Pro mě to byla rozhodně špatná kvalifikace, hlavně po silném 3. tréninku jsem očekával více. V Q1 to bylo těsné, ale já jsem měl smůlu s provozem. Teď se z toho musíme poučit. Zítra startujeme zezadu, což není dobré pro závod v ulicích, každopádně je zítra nový den, budeme bojovat, jak jen budeme moct.

Moniša Kaltenbornová, zástupce šéfa týmu
Zklamání. Po 3. tréninku jsme čekali mnohem více, nicméně podle dat o novém aerodynamickém balíčku můžeme zůstat spokojení. Možná jsme ještě neobjevili všechen jeho potenciál, a to i díky rozložení tratě. Zde v Singapuru je nejdůležitější dojet do cíle.

 

MANOR

Will Stevens, 19. místo
Mám-li být upřímný, tento víkend je ze všech nejnáročnější. V prvním tréninku se nám dařilo, ale poté jsem v úvodu toho druhého chyboval. Dosud jsem v Singapuru nezávodil, proto pro mě byly odjetá kola ve třetím tréninku důležitá. Odkroužil jsem toho hodně, což nám pomůže do závodu. Těším se na zítřek.

Alexander Rossi, 20. místo
První část byla dobrá. Závod bude náročný. Máme představu, jak se auto bude chovat, a budeme se snažit získat maximum.

John Booth, šéf týmu
Je férové říci, že jsme měli náročný víkend. Doufáme, že závod bude dobrý. Očekáváme těsný souboj mezi našimi piloty. Alex bude trochu ve výhodě, protože zde jel v GP2, zato Will bude mít premiéru.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci: Mercedes fiasko nechápe. Pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 19.09.2015 23:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt v Singapuru

GRAFIKA: Jak se piloti seřadí na startu v Singapuru?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud