Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

"Easy", 16. září 2018, 11:11 Google+

Riskantní strategie v kvalifikačním klání by možná Vettelovi přinesla výhodu startu na tvrdší směsi italského dodavatele pneumatik.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 03.10. 10:58) Napište svůj názor
Sebastian Vettel

Sebastian Vettel | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Sobotní podvečer na městském okruhu v ulicích Singapuru přinesl mnohá překvapení. Po relativně suverénních jízdách během třetího volného tréninku, kdy se oba piloti Ferrari usadili na prvních dvou místech tabulky časů se v důležitých fázích závodního víkendu vše změnilo a Lewis Hamilton, o takřka tři hodiny dřívě ztrácející půl sekundy se najednou vyšvihl kolem z říše snů o pořádnou porci času do čela startovního roštu.

Rozhodujícím faktorem pro strategii do dnešního závodu byla druhá část kvalifikace. Zatímco u Mercedesu i Red Bullu se rozhodli neexperimentovat a postoupit do závěrečného souboje o postavení na startovním roštu a nasadili svým svěřencům hyperměkké pneumatiky, Ferrari si vyzkoušelo alternativní volbu o stupeň tvrdších gum. Protože ale ani jeden z jezdců nedosáhl nijak zázračného času na kolo, byli povoláni do boxů a následovali tak své soupeře.

img-responsive

Německý jezdec si v Q2 tyto pneumatiky nepřál... | foto: Daimler AG

Nebylo to ale tak jednoznačné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Sebastian Vettel byl totiž v tento moment přesvědčen, že by to na tvrdší směsi mohlo vyjít. Stratégové týmu předpokládali jako bezpečný čas pro postup do Q3 přibližně 1:38.100. Dle Kimiho Räikkönena to bylo vyloučené. "[Ultraměkké pneumatiky] nejsou jednoduše dost rychlé," tvrdí finský jezdec. "Jsou příliš pomalé."

V tomto se stájoví kolegové určitě neshodnou. "Nebyla to pro nás ideální kvalifikace," prohlásil Sebastian Vettel. "Můžete si představit, co tím mám na mysli. Myslím, že jsme to měli udělat lépe. Měli jsme ingredience a nedali jsme to dohromady. Třetí místo není katastrofou, takže nejsem úplně znepokojen, ale samo sebou jsme chtěli získat pole position. Myslím, že rozhodně byla na dosah."

img-responsive

Lewis Hamilton svému rivalovi z Ferrari vypálil rybník famózním kolem | foto: Red Bull Content Pool

Jak probíhala rádiová komunikace německého pilota s velínem na boxové zdi v klíčovém okamžiku kvalifikace si můžete přečíst, jak odhaluje server RaceFans.

Tým: Ok, do boxů, Sebastiane, do boxů.
Sebastian Vettel: Jaký máš názor?
T: Přezujeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].
SV: Mám ještě rezervu v čase.
T: Kolik?
SV: Se slušným výjezdovým kolem bych řekl přinejmenším půl sekundy.
T: Ok, potvrzuji.
SV: Kolik potřebuješ? Pak ti budu moci říct.
T: 38.1. Myslím, že je to nemožné. A oba Mercedesy na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách] a Red Bully na na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách].
SV: Dokážu to, 38.1.
T: Rozumím. A do boxů. Takže se domníváme, že je to příliš na hraně, takže jedeme pro kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].
SV: Jsem spokojen s jízdou na alternativních [ultraměkkých pneumatikách]. To nebylo dobré kolo. Výjezdové kolo bylo příliš pomalé. Pneumatiky byly moc studené.
T: Dám ti vědět.
SV: Jestli se domníváš, že startovat na alternativních [ultraměkkých pneumatikách] přináší obrovskou výhodu, mohu to zvládnout.
T: Ne, jdeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí zní přejít na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí je příliš riskantní.
SV: Ok, ať je po tvém. Já ti říkám, že mám rezervu víc jak půl sekundy.
T: Rozumím.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 03.10.2018 10:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton po kvalifikaci v Belgii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud