Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Jiří Izer, 16. září 2018, 11:11 Google+

Riskantní strategie v kvalifikačním klání by možná Vettelovi přinesla výhodu startu na tvrdší směsi italského dodavatele pneumatik.

Počet komentářů:  37 komentářů (Poslední 03.10. 10:58) Napište svůj názor
Sebastian Vettel

Sebastian Vettel | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Sobotní podvečer na městském okruhu v ulicích Singapuru přinesl mnohá překvapení. Po relativně suverénních jízdách během třetího volného tréninku, kdy se oba piloti Ferrari usadili na prvních dvou místech tabulky časů se v důležitých fázích závodního víkendu vše změnilo a Lewis Hamilton, o takřka tři hodiny dřívě ztrácející půl sekundy se najednou vyšvihl kolem z říše snů o pořádnou porci času do čela startovního roštu.

Rozhodujícím faktorem pro strategii do dnešního závodu byla druhá část kvalifikace. Zatímco u Mercedesu i Red Bullu se rozhodli neexperimentovat a postoupit do závěrečného souboje o postavení na startovním roštu a nasadili svým svěřencům hyperměkké pneumatiky, Ferrari si vyzkoušelo alternativní volbu o stupeň tvrdších gum. Protože ale ani jeden z jezdců nedosáhl nijak zázračného času na kolo, byli povoláni do boxů a následovali tak své soupeře.

img-responsive

Německý jezdec si v Q2 tyto pneumatiky nepřál... | foto: Daimler AG

Nebylo to ale tak jednoznačné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Sebastian Vettel byl totiž v tento moment přesvědčen, že by to na tvrdší směsi mohlo vyjít. Stratégové týmu předpokládali jako bezpečný čas pro postup do Q3 přibližně 1:38.100. Dle Kimiho Räikkönena to bylo vyloučené. "[Ultraměkké pneumatiky] nejsou jednoduše dost rychlé," tvrdí finský jezdec. "Jsou příliš pomalé."

V tomto se stájoví kolegové určitě neshodnou. "Nebyla to pro nás ideální kvalifikace," prohlásil Sebastian Vettel. "Můžete si představit, co tím mám na mysli. Myslím, že jsme to měli udělat lépe. Měli jsme ingredience a nedali jsme to dohromady. Třetí místo není katastrofou, takže nejsem úplně znepokojen, ale samo sebou jsme chtěli získat pole position. Myslím, že rozhodně byla na dosah."

img-responsive

Lewis Hamilton svému rivalovi z Ferrari vypálil rybník famózním kolem | foto: Red Bull Content Pool

Jak probíhala rádiová komunikace německého pilota s velínem na boxové zdi v klíčovém okamžiku kvalifikace si můžete přečíst, jak odhaluje server RaceFans.

Tým: Ok, do boxů, Sebastiane, do boxů.
Sebastian Vettel: Jaký máš názor?
T: Přezujeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].
SV: Mám ještě rezervu v čase.
T: Kolik?
SV: Se slušným výjezdovým kolem bych řekl přinejmenším půl sekundy.
T: Ok, potvrzuji.
SV: Kolik potřebuješ? Pak ti budu moci říct.
T: 38.1. Myslím, že je to nemožné. A oba Mercedesy na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách] a Red Bully na na kvalifikačních [hyperměkkých pneumatikách].
SV: Dokážu to, 38.1.
T: Rozumím. A do boxů. Takže se domníváme, že je to příliš na hraně, takže jedeme pro kvalifikační [hyperměkké pneumatiky].
SV: Jsem spokojen s jízdou na alternativních [ultraměkkých pneumatikách]. To nebylo dobré kolo. Výjezdové kolo bylo příliš pomalé. Pneumatiky byly moc studené.
T: Dám ti vědět.
SV: Jestli se domníváš, že startovat na alternativních [ultraměkkých pneumatikách] přináší obrovskou výhodu, mohu to zvládnout.
T: Ne, jdeme na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí zní přejít na kvalifikační [hyperměkké pneumatiky]. Rozhodnutí je příliš riskantní.
SV: Ok, ať je po tvém. Já ti říkám, že mám rezervu víc jak půl sekundy.
T: Rozumím.

Vytisknout

Diskuze: Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 03.10.2018 10:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 37 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton po kvalifikaci v Belgii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud