Přes povzbudivý výsledek v kvalifikaci se v závodě překvapení nekonalo - rudé vozy na domácí půdě výrazně ztrácely na Lewise Hamiltona, jenž s novým motorem dorazil do cíle s náskokem 25 sekund.
Jaké pocity má z výkonnějšího motoru, na který Scuderia využila před Monzou další tři žetony, šéf Maurizio Arrivabene? "Vždy jsem tvrdil, že v našem vývoji auta a motoru šlo o strategii postupného vývoje. Tady jsme utratili pár žetonů. S výkonností motoru jsme byli spokojeni, musíme ale také nyní až do konce této sezóny pracovat na jeho spolehlivosti."
"Nyní půjde o taktické rozhodnutí, co uděláme se zbývajícími žetony. Na vývoji auta samozřejmě stále pracujeme. Nevzdáváme se a společně budeme pokračovat. Auto neznamená motor, jde o auto celkově," pokračuje šéf Ferrari.
Mercedes před Monzou využil všech svých 7 žetonů, nový motor nakonec použil pouze u Hamiltona, protože Rosberg s ním měl v sobotu potíže. Svůj náskok na soupeře si díky tomu udržel. Ferrari a Hondě ale stále zbývají 4 žetony, Renaultu dokonce 12. Novou pohonnou jednotku se francouzský výrobce chystá představit v Rusku.
Z Monzy si Arrivabene odváží pozitiva i přes to, že Räikkönen po kvalifikování se do první řady mizerně odstartoval: "Kimi odjel skvělou kvalifikaci, všechny nás to potěšilo. V závodě to trochu podělal. Musíme to stále zkontrolovat, ale nejspíše to pokazil svými prsty. Během závodu ale předjel mnoho, mnoho dalších vozů, bylo to fantastické ho pozorovat.
Pokud jde o Seba, pak je druhé místo zde v Monze pro nás neuvěřitelným výsledkem, i když jsme doufali v dobrý start obou pilotů, abychom dosáhli více. Jsem spokojení," dodal.