Ve Formuli 1 se poslední dobou hodně hlasitě mluví o kvalitě tohoto sportu. Dle některých náznaků by se monoposty měly stát od roku 2017 hůře ovladatelnými poté, co v poslední dobou slyšíme více a více názorů, že s aktuálními vozy F1 je až moc snadné jezdit a zároveň je technika v F1 až moc komplikovanou. Pravý opak můžeme sledovat v MotoGP, jejíž další závod se jel dnes na brněnském Masarykově okruhu.
MotoGP je v boomu, je napínavou, vzuršující a přitahuje spousty diváků. Niki Lauda se k nám do Brna na motorky přijel podívat. Bývalý mistr světa F1 a nýnější člen týmu Mercedes, se o tento druh sportu zajímá a je názoru, že by se z něj mohla F1 něčemu přiučit. "V podstatě je zajímavější sledovat motorky, protože člověk přirozeně vidí, jak jezdci s motorkami bojují," říká Niki Lauda pro 'Eurosport'.
"Ve Formuli 1 je to bohužel naopak. S vozy se dá tak jednoduše jezdit, že vidíte buď roztočení se anebo něco jného." Svoji nespokojenost s aktuálním stavem v F1 vyjadřoval Rakušan už dříve - v roce 2002 například řekl, že by s Formulí 1 zvládla jet každá opice. Nicméně tehdejší testovací jízda s Jaguarem ukázala, že ani Lauda nedokázal jet v F1 bez problémů.
Na svém trvá i po 13 letech: "Zvládat motorku je těžké a je to také vidět," říká Niki a odkazuje na snahy o změny ve Formuli 1 od roku 2017. "Bude se pracovat na tom, aby se F1 zase zvedla a bude tak opět těžší auta zvládat." Jestli se dočkáme od roku 2017 motorů o výkonu až 1000 koní, o kterých se mluví, to ukáže až čas.
Niki Lauda má ale také další nápady, jak sport zatraktivnit. V MotoGP mohou například slabší motorky používat na závod více benzínu. "Zmanipulovat sport, abychom jej udělali pro televizní díváky zajímavějším, to mě v podstatě stále nezajímá. Ale zde se to podařilo tak, že to člověk jako divák nezpozoruje a závody jsou díky tomu zajímavější na dívání."