Toro Rosso si chce bezpodmínečně udržet technického šéfa, Jamese Keye

iM2, 4. srpna 2015, 21:38 Google+

Technický šéf James Key je u Toro Rosso aktuálně klíčovou postavou. Dobře si je toho vědom také Franz Tost, který o Brita nechce za žádnou cenu přijít.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Key, James

Key, James | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Jméno Jamese Keye má u Toro Rosso velmi dobrý zvuk. Technický šéf, který pro italský tým dělá od září 2012, platí za duševního otce vzestupu týmu a u ostatních týmů v poli vzbuzuje odpovídající zájem. Key má ale platnou smlouvu s Toro Rosso a týmový šéf, Franz Tost, teď dle předpokladů oznámil, že ji technický ředitel také naplní.

"Samozřejmě, že ho mají na radaru i některé ostatní týmy," říká Franz Tost pro 'Formula1.com'. "Ale naštěstí má u nás smlouvu a já doufám, že ji bude respektovat. Proč by měl chtít jít k nějakému jinému týmu, když by u Toro Rosso mohl mít dobrou budoucnost? Už dlouho jsme se nedostali na náš limit, naši výkonnost budeme dále zlepšovat."

Nedávno Tost řekl, že Key má na aktuálním úspěchu týmu Toro Rosso velký podíl, protože Brit byl odpovědný za sestavení aktuálního týmu technických inženýrů u Toro Rosso. Jen dodejme, že vozy Toro Rosso platí po stránce vozu za velmi kvalitní, brzdí je ale pohonné jednotky Renault. 

"Doufám, že u nás zůstane, aby se staral o svoji skupinu a shrábnul úspěchy, kterých on a jeho tým v budoucnu dosáhnou," pokračuje Tost. Aktuálně má Toro Rosso po deseti závodech sezony na kontě už 31 bodů, což je o bod více než vloni za celou sezonu. I přesto Tost ví, že úspěch nemusí mít dlouhého trvání. 

img-responsive

Franz Tost si Jamese Keye velmi váží... | foto: Scuderia Toro Rosso

"Formule 1 se mění velmi rychle. Roli hraje tolik aspektů: Jezdecký styl vašich pilotů, technické změny a změny ve filozofii. Tento učební proces nikdy nekončí. Pro technického šéfa záleží vše na tom, jak rychle dokáže postavit svoje rozdílná oddělení. Mluvíme zde o aero oddělení, designovém oddělení, oddělení pro výkonnost vozidla a oddělení závodních inženýrů.

To potřebuje čas. A vzhledem k tomu, že každý dělá chyby, je sezona občas už na začátku pryč, když designéři udělají chybu. Mezi květnem a červnem se rozhoduje o designové filozofii auta pro příští rok. Když se zde udělá chyba, tak už může být auto ztraceno," pokračuje Tost. 

Kromě toho ví, že všechny týmy musí po rozsáhlých změnách pravidel začínat od nuly. Vždy tedy může být lépe, ale také hůře. "Záleží to na tom, jak moc byl designér zapojen do změn v pravidlech. Občas má designér zvláštní nápady a pak chce, aby změny šly ve směru, o kterém věří, že bude mít výhodu. To patří ke hře," dodává Franz s úsměvem.

Minimálně na autě pro rok 2015 tedy Key a jeho skupina, zdá se, moc chyb neudělali. V Maďarsku vyjel nováček Max Verstappen čtvrté místo. Během léta jsme ale mohli slyšet spekulace o tom, že Key míří do Red Bullu. Ty už ale rázně ukončil sám šéf Red Bullu, Christian Horner.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso si chce bezpodmínečně udržet technického šéfa, Jamese Keye

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pérez: Mám na to jezdit ve špičkovém týmu

Pérez sní opět o špičkovém týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  5. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud