Prohlášení po kvalifikaci: McLareny měly problémy s ERS

F1NEWS.CZ, 25. července 2015, 15:05 Google+

Jak se ke kvalifikaci na Hungaroringu vyjadřovali jezdci a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.07. 11:40) Napište svůj názor
Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem

Lewis Hamilton před Nicem Rosbergem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Zatím se mi opravdu daří, na Hungaroringu se mi vždy daří, mám rád počasí, město, ale mám rád i trať, vysoké teploty znamenají slušnou přilnavost. I tým celkově se zlepšil, přivezli jsme nějaká vylepšení a jde to poznat.

Nico Rosberg, 2. místo
Nemám žádné vysvětlení pro to, že se mezi mnou a Lewisem tak moc zvětšil rozdíl. Jednoduše jsem nenašel dobré tempo. Celý víkend to bylo nahoru-dolů, ale nevím proč. Dneska se musíme podívat na to, co se stalo, abychom to vyřešili.

Paddy Lowe, technický ředitel
Musíme se Nicovi omluvit, včera jezdil se špatným nastavením. Ve 3. tréninku se Lewisovi vyrovnal, byli na tom podobně. Nico měl v kvalifikaci problémy s tlakem předních pneumatik, což nejspíše vysvětluje, proč za Lewisem zaostával. Také, myslím, probrzdil v posledním sektoru. Byla to pěkná bitva za námi o to, kdo ušetří jednu sadu měkčích pneumatik navíc, myslím, že Ricciardo na tom bude zítra nejlépe.

Niki Lauda, nevýkonný šéf
Lewis je na této trati neporazitelný, podívejte se na jeho náskok na Nica! Měl neuvěřitelné kolo, i přes provoz a podmínky na trati. Nemohl odvést lepší práci. Zatím ještě nevíme, co přesně stálo za Nicovými problémy s nedotáčivostí. Lewis měl perfektní vyvážení. 

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Včera jsme měli náročný den, ale dnes jsme našli směr a auto celý den zlepšovali. Třetí místo je maximum, co jsme mohli zvládnout, takže jsem spokojen. Zítra očekávám těsný závod. Myslím, že jsme se celkově Mercedesu přiblížili, bylo to jasné už v Silverstone a čekali jsme to i zde. S Red Bully je to těsné, ale jsem před nimi, což znamená, že jsme rychlejší.

Kimi Räikkönen, 5. místo
S pátým místem nikdy nejsem spokojen, ale nebylo to tak špatné. Moc nám nepomohlo, že jsem si ráno nevyzkoušel jízdu na měkké sadě pneumatik, ale nedopadlo to špatně. Chce to dobrý start. Bylo to celkem těsné, takže uvidíme. Ideální výsledek to není, ale startujeme z čisté stopy, takže to zkusíme.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
S kolem jem byl spokojen, nemyslím, že jsem mohl udělat něco víc. Samozřejmě bych byl rád teď na té konferenci. Kvalifikace proběhla dobře, prošel jsem z Q1 na střední sadě, myslím, že jsem byl jediný, kdo tak riskoval. Pokud to bude zítra závod na dvě zastávky v boxech, máme na to pneumatiky.
Jsem opravdu spokojený s kavalifikací a svou výkonností. Byli jsme hodně blízko Sebastianovi Vettelovi, což je pozitivní. Našel jsem dobré tempo. Naše závodní rychlost byl včera dobrá, takže si myslím, že bychom mohli v závodě mít slušné souboje o dobré pozice, už se těším.

Daniil Kvjat, 7. místo
Dneska to bylo obtížné, nebyla to moje nejlepší kvalifikace, nenašel jsem dobré tempo. Jsem zklamaný, mohli jsme být výš. Zítřejší závod startujeme z ucházející pozice, snad získáme nějaká místa, nebude to jednoduché, ale vynasnažíme se.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to zajímavá kvalifikace, mezi Danielem a Sebastianem to bylo velmi těsné - jen pár desetin na konci Q3. Dany nebyl spokojený s autem, ale může mít slušný závod i ze 4. řady. Snad se oba naše vozy zapojí do boje s Ferrari, protože naše závodní tempo vypadá velmi dobře. I když je předjíždění zde těžké, závod může být vzrušující, doufám, že si jej zítra fanoušci užijí.

 

img-responsive

Zatím se nepotvrdilo, že Red Bull bude v Maďarsku 2. nejrychlejším týmem | foto: Red Bull Content Pool

 WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6. místo
Jak jsme čekali, byla to těsná kvalifikace a byli jsme jen trošku pomalejší, než jsme chtěli být. Z auta jsem dostal vše, co jsem mohl, a se svou výkonností jsem spokojen. Zítra bude na pořadu dne získat body. Ale ještě máme na programu nějakou práci.

Felipe Massa, 8. místo
Jsem spokojený, i když jsem mohl být o něco výše na roštu, ale nepodařilo se mi dát dohromady čisté kolo. Zítra se pokusím dostat z pneumatik maximum, navíc máme tradičně lepší tempo v závodech než v kvalifikacích. Zítřejší chladnější počasí nám také může pomoct, máme ještě kupu práce před sebou, doufám ve start, jaký jsem měl v Silverstone.

Rob Smedley, ředitel traťových operací
Oba jezdci dostali z auta vše, co mohli. Zkrátka to nebylo dost na druhou řadu. Hungaroring není tratí, která by nám zrovna seděla. Zítra to ale bude dlouhé a těžké odpoledne pro všechny. Uvidíme, jak se snížení teploty promítne do výkonnosti, nám by to mohlo pomoct. Zítra doufám v hodně bodů, naším cílem je pódium.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 9. místo
Jsem velmi spokojený s 9. místem v kvalifikaci, hlavně když jsme ráno měli nějaké problémy - trápil jsem se s vysokými teplotami tratě. Naštěstí jsme měli štěstí, že se nám podařilo zajet slušné rychlé kolo. Myslím, že to bylo maximum a pořádně jsem si to užil! Zítřejší cíl je získat nějaké body, budu se hodně snažit, aby se tak stalo.

Carlos Sainz Jr., 12. místo
Celý víkend jsem byl autem celkem spokojený, ale v dnešní kvalifikaci se to změnilo, hlavně brzdy. Takže jsem ztratil brzdné body a nemohl jsem najít dobré tempo. Trápil jsem se, věděli jsme, že se můžeme probojovat do TOP 10. Musíme se na to podívat a koncentrovat se na zítřejší závod. Není to nejlepší trať na předjíždění, ale i když to bude těžké, možné je vše.

Ben Waterhouse, zástupce šéfa týmu
Náš cíl je získat body, takže jsme se snažili dostat se do TOP 10 v dnešní kvalifikaci. To se bohužel nepovedlo, ale s 9. a 12. místem na startu máme stále dobrou šanci na body. Max odvedl po včerejších těžkostech dobrou práci. Carlos měl trošku smůlu, zatím měl dobrý víkend a do Q3 se nedostal velmi těsně. Přes noc se musíme podívat na data, abychom zítra měli dobrý závod.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 10. místo
Je to zázrak. Pro nás jsou to dobré kvalifikace, protože jsme vůbec takový výsledek nečekali. Jak říká můj syn, pěkně jsem řídil auto. Je to s podivem, že jsme v TOP10, protože v Q3 jsme docela dostali zabrat, ale po dosavadním průběhu víkendu, který jsme zde měli, je překvapením, že jsme tu. Není to jednoduché, protože od začátku víkendu jsme museli hodně vytrpět. Jsme před Force Indií, jsme v Q3. Se svým inženýrem jsme zvládli malý zázrak. Nejsme však ve formě TOP týmů. Je pravdou, že po týdnu, který jsme zažili, z tohoto momentu můžeme profitovat. Můžeme být rádi, že jsme tady. Očekávám, že naše pokladnička se v září naplní. 

Pastor Maldonado, 14. místo
Měli jsme potenciál pro Q3, rychlost tam na začátku byla. V Q1 jsem zajel dobré kolo a umístil se v první desítce, bohužel jsme to nebyli schopni zopakovat v druhé části. Neprobíhalo to tak, jak jsme chtěli, zejména kvůli červené vlajce. Pak jsem probrzdil v první zatáčce, což mi zničilo čas. Nemyslím si, že naše pozice je reprezentativní. Tempo tu je - to jsme ukázali v Q1, potenciál také, takže se domnívám, že zítra můžeme dát dohromady dobrý závod a nějaké body.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Udělali jsme krok vpřed a to je relativně optimistické pro závod. Byl to obstojný výkon a výsledek je pokrok oproti včerejšku. Q2 byla ovlivněna zastavením McLarenu a Pastora to ovlivnilo, protože v Q1 ukázal dobrou rychlost, ale to první desítky se mu nepodařilo dostat. Romain zvládl dobré poslední kolo a stále má možnost z desátého místa dost získat. Máme otevřenou strategii. Viděli jsme vysoké teploty, budeme hodně monitorovat degradaci a chlazení brzd. Měli bychom mít v závodě lepší rychlost, ale bude to záviset na tom, zda se dostaneme do čistého vzduchu.

img-responsive

Grosjean po úvodních problémech překvapil 10. místem na roštu | foto: Lotus F1 Team

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11. místo
Je to pro tým trochu obtížnější víkend, ale musím vyzdvihnout způsob, s jakým tým zvládá problémy a vše spravuje. Hlavním zádrhelem byla včera ztráta času na trati a možná bychom s více zajetými koly byli schopni dostat se do Q3. Dalším klíčovým faktorem v kvalifikaci byla červená vlajka, která mě zastihla, když jsem byl v prvním rychlém kole. Musel jsem ho přerušit. Takže jsem měl jen jedno kolo na odvedení práce a já v tom pokusu ztratil dvě setiny sekundy. I přes omezený čas se cítím docela šťastný a sebejistý v autě a myslím, že zítra můžeme podat dobrý výkon. Body jsou stále dosažitelný cíl.

Sergio Perez, 13. místo
Není to ten nejlehčí víkend. V pátek před nehodou jsem byl hodně optimistický, ale to, co se stalo, nás hodně zasáhlo. Ztratili jsme některá nová vylepšení, která jsme měli na závod - díly, které fungovaly opravdu dobře a znamenaly velký rozdíl. Když jsme se dnes ráno dostali zpět na trať, nebyl jsem nijak zvlášť spokojen s aerodynamickým vyvážením vozu, který byl poněkud nepředvídatelný. Doufáme, že přezkoumání dat dnes večer nám pomůže vymyslet způsob, jak ho ještě před závodem zlepšit. I přes tyto problémy jsem stále optimista - můžeme mít dobrý závod a probojovat se na bodované pozice.

Otmar Szafnauer, šéf traťových operací
Myslím si, že můžeme být s P11 a P13 spokojeni, zejména po pátečních událostech a obecném nedostatku najetých kilometrů. Všichni v týmu odvedli za posledních 24 hodin skvělou práci, aby pochopili problémy se zavěšením, které jsme zažili včera, a vše napravili. Stejně tak úkol přestavět Sergiovo auto vyžadoval od mechaniků v garáži obrovské úsilí. Ti jako vždy odvedli skvělou práci bez porušení zákazu noční práce na autě. Nicméně jsme dnes byli v nevýhodě a to nás pravděpodobně stálo pár pozic na startovním roštu. Máme ale stále poměrně slušné postavení na startu a očekáváme, že auto bude zítra konkurenceschopné. Bylo by dobré ukončit první půlku sezóny s nějakými body navíc, aby se upevnilo naše páté místo v poháru konstruktérů. 

 

McLAREN

Fernando Alonso, 15. místo
Jakmile jsem zatlačil auto do garáže, tak mi bylo řečeno, že nemám právo na to, abych es vrátil! Pravidla totiž říkají, že auto by se mělo vrátit do garáže svou vlastní silou. Je to dost zvláštní pravidlo, protože už jsme viděli několikrát, jak se auto vrátilo do garáže na kamionu a pak volně pokračovalo v dané sekci...

Technika vypověděla službu na špatném místě a ve špatný okamžik. Byl jsem v TOP 10 nebo kolem po většinu kvalifikace. Až do teď to pro nás byl skvělý víkend. Myslím, že Jenson měl stejný problém s ERS jako já. Musel jsem vypnout motor, v kvalifikaci to není až tak hrozné, snad nám to poslouží jako lekce pro zítřek, doufám. Mechanici prozkoumají co se stalo a uvidíme, co se dá změnit nebo zlepšit, aby se to už neopakovalo.

Jenson Button, 16. místo
Postihl nás problém s ERS, jinak jsem si jízdu užíval. Vyvážení bylo dobré a časy se zrychlovaly. Na rovinkách jsem nemohl používat ERS, kvůli tomu jsme měli málo výkonu a ztráceli 3 desetiny na kolo. S tímto problémem jsme se ještě nesetkali.

Mrzí mě to o to více, že jsem si jízdu užíval a auto se ovládalo opravdu dobře. Dosáhl jsme tady určitě pokroku, ale na čelo nám stále hodně chybí. Pocit z auta je mnohem lepší, více si za volantem věříme. Tohle jsme ale nečekali, snad nás tento problém už nepostihne.

Ron Dennis, šéf týmu
Problémy [našich jezdců] nemají s určitostí žádnou souvislost. Jenson přišel o dodatečný výkon, což mu zabránilo v dalším kole. Fernando měl jiný problém, u něj si ale nejsme ještě úplně jistí [co za problémem stálo].

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 17. místo
Je to pro nás obtížný víkend. V průběhu tréninků jsme odvedli slušnou práci, pracovali krok za krokem a zlepšili auto s ohledem na balíček, který teď máme. Samozřejmě bylo zklamáním vypadnout v Q1. Nyní se potřebujeme soustředit na zítřejší závod.

Felipe Nasr, 18. místo
Dnes byla kvalifikace těžká. Hodně jsme bojovali s přehřátými pneumatikami. Na druhou stranu bylo vyvážení vozu dobré, jen jsme prostě neměli dostatek mechanické přilnavosti na straně pneumatik, který by stačil k boji proti našim soupeřům. Bude to těžký závod, musíme tak využít všechny příležitosti, které by mohly přijít.

Moniša Kaltenbornová
Kvalifikace na Hungaroringu byla zklamáním. Je to výsledek, který odráží tréninky. Vzhledem k naší poloze na startovním roštu je důležité neudělat žádné chyby. Musíme být připraveni na jakoukoliv příležitost, která by se během závodu mohla naskytnout. 

img-responsive

U Manoru to nevypadá, že by byla zamračená atmosféra | foto: Manor Racing

MANOR MARUSSIA

Roberto Merhi, 19. místo
Dnes jsem chtěl mít opravdu dobrou kvalifikaci, a tak jsem velmi šťastný za to, jak to pro mě dopadlo. Zítra to bude těžký závod, ale mělo by být chladněji. Myslím, že bych mohl trochu zlepšit moji výkonnost. Bylo by dobré pro tým zítra získat slušný výsledek po pro tým velmi morálně náročném týdnu. Mohli bychom tam na dovolené odjet s pozitivními pocity.

Will Stevens, 20. místo
Víkend byl docela náročný, bylo tepleji, než jsme čekali, že bude. Měl jsem problém s tím, abych v autě měl nezbytnou důvěru. Moje kvalifikace byla slušná. První výjezd byl špatný, udělal jsem chybu v rychlé zatáčce, takže jsem byl před druhým výjezdem pod tlakem. Nebylo to perfektní, ale byli jsme si s Robertem velmi blízko. Uvidíme, jak se věci zítra vyvinou. Neměly by být tak vysoké teploty, což by nám mělo pomoci.

John Booth, šéf týmu
Oba jezdci jeli dnes dobře a je jasné, že i naplno, aby zajistili dobrý závod. Po celý víkend byl mezi nimi velmi málý rozdíl, což je skvělé vidět. Byl to doposud těžký týden a je pravděpodobné, že bude ještě těžší. Ale vím, že tým bude statečný, aby zajistil co nejlepší výsledek.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci: McLareny měly problémy s ERS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.07.2015 11:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt na Hungaroringu

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Maďarska - jak se piloti seřadí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud