Zásadní změnou by podle zástupců Red Bullu mohl být způsob generování přítlaku, který by nebyl závislý na předních a zadních spoilerech, nýbrž na podvozku. Podobně jako v GP2 by zavedením tunelu v podlaze došlo k přísavnému efektu, který byl typický pro vozy F1 na konci 70. a začátku 80. let minulého století, a vozy jedoucí v závětří by tolik netrpěly.
Strategická skupina již dříve oznámila svůj plán na širší zadní pneumatiky, jejichž šíře 420 mm byla používána naposledy v roce 1992. Změna by měla přinést vozům větší mechanickou přilnavost. "Hodně nových nápadů do budoucna je příslibem zlepšení statutu F1. Osobně bych si přál, aby některé byly zavedeny už v příštím roce než v sezóně 2017," uvedl Jenson Button. "Líbí se mi myšlenka auta odlehčit, budou hbitější, rychlejší, jejich mechanická přilnavost větší, je to krok vstříc většímu závodění a předjíždění."
Button by uvítal i otázku přísavného efektu. "Práce s přítlakem by měla být zaměřena na podvozek, nikoli na spoilery. Pak se můžete dostat blíž k soupeři a bojovat s ním, protože vás neovlivňuje vzduch proudící z jeho křídel."
Red Bull inicioval návrh o přísavném efektu, Christian Horner však nechce, aby se z něj stalo další standardizované pravidlo. "Regule jsou v tomto směru značně omezené, takže bychom neradi, aby pak byly všechny podvozky stejné. Jeho provedení v oblasti motoru a převodovky by mělo být unikátní."