Šéf pneumatikářské firmy Paul Hembery už předeslal, že určité změny s ohledem na nesplněné očekávání ohledně počtu pit-stopů se už chystají (článek zde). Nyní se v odborném tisku objevují zprávy, že by pro rok 2016 mohlo dojít k rozšíření směsí, což by mělo vést k navýšení zastávek v boxech.
V letošní sezóně vzrostl počet případů, kdy týmy během závodu stavěly jen jednou. Hembery přiznal, že nejměkčí směs se ukázala být odolnější, než se předpokládalo. Při diskusi o plánech na příští rok Paul připustil, že nelze vyloučit doplnění směsí k současným čtyřem volbám na suchý povrch (superměkká, měkká střednětvrdá a tvrdá). Ovšem zároveň dodal, že nepůjde o prosté vytvoření dalších typů pneumatik.
"Nesmíte to brát tak, že přijdeme s dalším produktem, který by nesl označení supersuperměkká pneu. Přemýšlíme o speciálních směsích pro určité trati, jako třeba Monako nebo Singapur. Pokud se na to podíváme z tohoto pohledu, pak ano, budeme mít víc než čtyři směsi. Jejich použití by pak mělo vést k většímu počtu dvou i tří zastávek v boxech," objasňuje Hembery.
Podle Hemberyho by tato praxe negovala tendenci týmů si vybrat pro daný závod směsi podle vlastní volby: "Myslím, že volnou ruku nepotřebují, když jim zaručíme až tři zastávky za závod. I naším cílem je, aby závody i strategie byly rozmanitější. Pokud se nám podaří vrátit model, který fungoval před několika lety, pak nebude nutné zásadně měnit pravidla. Protože je však velké množství lidí, kteří k tomu mají co říci, je nutné celou záležitost pořádně prodiskutovat," vysvětluje Hembery.