DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli nemyslí, že by svobodná volba týmů byla nutná
Před italským dodavatelem pneumatik leží poslední rok, ve kterém by měl prokázat, že jeho přístup k závodění ho pasuje na adepta pro zásobování formule 1 po další tři roky. Proto se hledají nové cesty, jak se tomuto cíli přiblížit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli nemyslí, že by svobodná volba týmů byla nutná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Invertèbre Syntexis
(Hlasovali 2 lidé)
15.07.2015 23:09
nutnost dvou směsí bych nechal samozřejmě »
» Invertèbre Syntexis
(Hlasoval 1 člověk)
15.07.2015 22:53
Myslenkovy experiment: nakolik se stale ozyvaji… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Invertèbre Syntexis
22:53 15.07.2015 86.49.44.XXXMyslenkovy experiment: nakolik se stale ozyvaji hlasy ignorantu, kteri si mysli, ze Pirelli neumi vyrobit kvalitni pneu, coz i pri odhlednuti od jejich nepochopeni cele situace tak nebo tak kazi image znacky, a zaroven je casto slyset pozadavek "pneu, na kterou lze tlacit vic nez 2 kola", resp. "pneu, co dovoli jet pilotum na limitu vozu a svych moznosti po cely zavod", vse pri zachovani podminky atraktivity zavodu, tj.3 pit-stopy na zavod, pak se nabizi jednoduche reseni - povinne tri zastavky v boxech za pouziti pneu, co by klidne mohla ujet vzdalenost peti GP. Na nektere zavody lze mnozstvi pit-stopu upravit hore-dole... Vyhodou je transparentni strategie: podseknu te ja kdyz mam vetsi rychlost, podseknes me ty pri druhe zastavce atd. + nuti to vsechny jet na limitu a snazit se porad ujizdet. Nevyhodou je pachut umeleho; doby povinnych zastavek uz tu byly, nic moc, ale byl jen jeden pit povinny, takze v moment dominantniho vozu v kombinaci s trvanlivymi pneu leader ujizdel a dal si nove gumy kolo pred koncem. Ze by nekdo ujizdel a dal si tri zastavky v poslednich trech kolech? Takovy naskok nejde snad ani najet, riziko pokazene zastavky se zvysuje s cetnosti, plus pravidly to jde zakazat, napr. Ze musi byt mezi zastavkami vzdalenost (treba i casova) vetsi nez jednoho celeho okruhu, krom pripadu poskozeni. Ale porad to neni to, ze pneu se mi sjedou samy, takze musim stavet. Pokud by u soucasnych pneu fungovala rovnice "cim vic tlacim, tim rychleji jedu, tim vic krat budu stavet", pak by zavodeni bylo fajn. Ale nefunguje, protoze aby se pneu opotrebovavala, musi mit provozni okno (dane bud mechanicky mnozstvim gumy nebo teplotne) tudiz vse mimo okno pneu nici a to vc.rychlejsi jizdy; ad mechanicke okno: bud bude neznicitelna (pak nema pozadovane okno zivotnosti), nebo bude nebezpecna, protoze nevite, kdy vam dojde material, tudiz hrozi exploze nebo bouracky (staci si rict "tak to jedno kolo jeste vydrzi", pak trefit nejaky obrubnik ci vic protocit kola pri snaze o fialove sektory a pneu je v haji... Jak bylo vyse uvedeno, jde o myslenkovy experiment, o snahu vyvolat diskusi -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek