Nezvladatelná divácká masa tehdy prolomila bariéry a zabrala únikové prostory přímo u trati. Traťoví komisaři selhali, policie byla bezradná. Nepomohla ani apelace místní hvězdy Pedra Rodrigueze. Stewart vzpomínal, že tehdy sdělil řediteli závodu rozhodnutí jezdců, že za takové situace odmítají startovat, protože riziko je neúměrné, ale dostalo se mu odpovědi: "Musíte jet! Třeba krokem, ale musíte, jinak vás ti lidé zabijí!" Když Skotovi v závodě vběhl do cesty pes, Jackie snad poprvé nelitoval, že musel odstoupit. Tehdejší CSI jednala promptně, navrhla odebrání statutu Grand Prix a Mexičané byli bez F1 dlouhých šestnáct let. Ani avizovaný nemistrovský závod se tu nejel, strach z potíží byl příliš velký.
Po další éře trvající sedm ročníků (1986-1992) se motory na Autodromo Hermanos Rodriguez odmlčely podruhé. Nyní se tedy rozběhne třetí kapitola a podle inspekce, kterou přímo na okruhu provedl zástupce FIA Charlie Whiting, je všechno na nejlepší cestě. "Jsem ohromen pokrokem a celkovou kvalitou práce. Byl jsem tu naposledy před měsícem a vše doslova letí kupředu." Okruh v rámci zasedání Světové rady motoristického sportu v Mexico City navštívil i Jean Todt.
Trať doznala největších změn v úseku Ese del Lago a v poslední, původně devadesátistupňové zatáčce Peraltada. Ta ve své dřívější podobě přestala existovat a její polovina byla roztříštěna do čtyřzatáčkového zpomalovacího úseku. Christian Epp, zastupující projektanta Hermanna Tilkeho uvedl, že veškeré práce a harmonogram se nyní pohybují na úrovni 75-90%. V žádném případě není start Grand Prix Mexika ohrožen, některé úseky mají dokonce oproti původnímu plánu mírný náskok.