Proměna mexického okruhu je téměř dokončena

Robert RoBertino Pavelka, 15. července 2015, 14:35 Google+

Pokud se zadíváme do historie mexické Grand Prix, nebyly to vždy lehké chvíle ani pro pořadatele, ani pro závodníky. Asi nejznámější je incident z roku 1970, kdy šlo dle svědectví samotných pilotů doslova o život.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Whiting je s přípravou mexické Grand Prix spokojen

Whiting je s přípravou mexické Grand Prix spokojen | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Nezvladatelná divácká masa tehdy prolomila bariéry a zabrala únikové prostory přímo u trati. Traťoví komisaři selhali, policie byla bezradná. Nepomohla ani apelace místní hvězdy Pedra Rodrigueze. Stewart vzpomínal, že tehdy sdělil řediteli závodu rozhodnutí jezdců, že za takové situace odmítají startovat, protože riziko je neúměrné, ale dostalo se mu odpovědi: "Musíte jet! Třeba krokem, ale musíte, jinak vás ti lidé zabijí!" Když Skotovi v závodě vběhl do cesty pes, Jackie snad poprvé nelitoval, že musel odstoupit. Tehdejší CSI jednala promptně, navrhla odebrání statutu Grand Prix a Mexičané byli bez F1 dlouhých šestnáct let. Ani avizovaný nemistrovský závod se tu nejel, strach z potíží byl příliš velký.

Po další éře trvající sedm ročníků (1986-1992) se motory na Autodromo Hermanos Rodriguez odmlčely podruhé. Nyní se tedy rozběhne třetí kapitola a podle inspekce, kterou přímo na okruhu provedl zástupce FIA Charlie Whiting, je všechno na nejlepší cestě. "Jsem ohromen pokrokem a celkovou kvalitou práce. Byl jsem tu naposledy před měsícem a vše doslova letí kupředu." Okruh v rámci zasedání Světové rady motoristického sportu v Mexico City navštívil i Jean Todt.

Trať doznala největších změn v úseku Ese del Lago a v poslední, původně devadesátistupňové zatáčce Peraltada. Ta ve své dřívější podobě přestala existovat a její polovina byla roztříštěna do čtyřzatáčkového zpomalovacího úseku. Christian Epp, zastupující projektanta Hermanna Tilkeho uvedl, že veškeré práce a harmonogram se nyní pohybují na úrovni 75-90%. V žádném případě není start Grand Prix Mexika ohrožen, některé úseky mají dokonce oproti původnímu plánu mírný náskok.

Vytisknout

Diskuze: Proměna mexického okruhu je téměř dokončena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bude mít Manor nového majitele?

Američané chtějí mít v F1 dva týmy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud