Před víkendovou Grand Prix Velké Británie se během tohoto týdne setkala Strategická skupina Formule 1 v Londýně, aby se znovu zabývala aktuálními tématy týkajícími se F1. Asi hlavním výsledkem jejího jednání je, že Honda jako nový výrobce pohonných jednotek dostala retrospektivní svolení k tomu, aby v sezoně využila beztrestně pět pohonných agregátů (tedy spalovacího motoru, turbodmychadla, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a řídící elektroniky) místo čtyř, které dovolovala dosavadní pravidla (vice zde).
Konkurence, která s V6 turbomotory jezdí už od roku 2014, musí vystačit se čtyřmi pohonnými agregáty na jezdce, aby se vyhla nepříjemným postihům na startovním roštu. Nakonec tito výrobci mohli vloni, tedy v prvním roce nových agregátů, nasadit také pět kompletních setů komponentů. Vzhledem k tomu, že mají ve srovnání s Hondou mnohem více zkušeností, tak pro ně uvolnění v pravidlech neplatí.
Tato výjimka platí pouze pro tým inženýrů kolem Yasuhisa Araie. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, je za toto uvolnění mimořádně vděčný. "Bylo to dobré setkání Strategické skupiny s opravdu pozitivními rozhovory. Jsem rád, že se komunita Formule 1 na tomto shodla," řekl Eric Boullier v rozhovoru s novinářem Adamem Cooperem.
Kromě McLarenu tvoří Strategickou skupinu F1 také Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams a Force India. Vzhledem k tomu, že jezdci McLarenu mají u spousty částí nasazeny už páté a někdy dokonce i šesté exempláře, tak pro ně bude příští výměna tohoto dílu bez penalizace.
Jak jsou na tom jednotliví jezdci s částmi svých pohonných jednotek, to si můžete přečíst zde.