Týmy musí podpořit dodavatele pneu

Robert RoBertino Pavelka, 26. června 2015, 15:00 Google+

FIA tvrdí, že je v jejím zájmu pomoci dodavateli nebo dodavatelům pneumatik vytvořit pro odběratele pocit větší "nejistoty" v závodech. To by byla jedna z cest, jak je zatraktivnit.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.06. 22:25) Napište svůj názor
Jean Todt je poslední dobou na roztrhání.

Jean Todt je poslední dobou na roztrhání. | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

S blížícím se rozhodnutím, kdo bude dodavatelem pneumatik pro závodní pole F1 na roky 2017-2019 prezident FIA Jean Todt připouští, že Pirelli díky omezenému počtu testů nemělo vždy ideální pozici. "Bylo by možná zajímavé to srovnat se změnami z dřívějška, kdy se naopak testovalo až moc," připustil Todt. "Nějakou dobu jim trvalo, než si na to zvykli, zvládli to celkem rychle, ale pořád tam ještě je potenciál k dalším krokům vpřed."

Pirelli sice slibovalo, že se postará o dvě zastávky v boxech, ale díky konzervativnějším strategiím letos vidíme stále více závodů s jediným pit-stopem. Todt k tomu dodává, že pokud budoucí dodavatel má poskytnout požadovaný model ku spokojenosti všech, musí být maximálně podpořen už při jeho vytváření. "O zlepšování pneumatik se mluví, jako by to byla lehká záležitost, ale rozhodně musíme zlepšit koordinaci. Nebojme se říci: »Chceme, aby bylo nutné stavět v boxech dvakrát i třikrát«, a když jim to takhle dáme najevo, měli bychom mít jistotu, že na to budou schopní zareagovat," naráží Todt na své dřívější prohlášení, že je poslední dobou v módě kritika a nikoli snaha problémy řešit. 

"Stane se, že je rozdíl mezi požadavkem a výsledným produktem. Jsem přesvědčen, že udělat pneumatiky "méně spolehlivé", tak aby se rychleji opotřebovávaly, nebude takovým problémem," dodává Todt.

img-responsive

Zvítězí nakonec obchod nad diváckým zájmem? Není na to lehká odpověď. | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Výběrové řízení o dodavateli pneumatik na zmíněné období probíhá pod dohledem FIA, ale ta pouze vyhodnotí bezpečnostní a technická kritéria obou uchazečů, konečné rozhodnutí bude provedeno s ohledem na komerční stránku, takže zásadní vliv bude mít v rukou Bernie Ecclestone. "Máme rozdělenou odpovědnost. FIA se postará o bezpečnost a technické záležitosti, poté se věc předá držitelům komerčních práv. Už teď jsem ale přesvědčen, že oba soupeři na "černém poli" jsou schopní se o technickou problematiku řádně postarat a budou přínosem pro další rozvoj F1. Je tedy otázkou, co bude benefitem pro promotéry a týmy po stránce komerční."

Todt ještě reagoval na zveřejněnou podmínku Michelinu, že ho F1 zajímá pouze v případě, že bude moci vyrábět osmnáctipalcová kola: "Musíme prověřit všechny možnosti. Takže budu spoléhat na lidi, kteří jsou dobře obeznámení s 13, 18, 19 i 20 palcovými plášti."

Vytisknout

Diskuze: Týmy musí podpořit dodavatele pneu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.06.2015 22:25 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V Barceloně by se mělo příští rok testovat od začátku března.

Týmy nechtějí testovat o víkendu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud