S blížícím se rozhodnutím, kdo bude dodavatelem pneumatik pro závodní pole F1 na roky 2017-2019 prezident FIA Jean Todt připouští, že Pirelli díky omezenému počtu testů nemělo vždy ideální pozici. "Bylo by možná zajímavé to srovnat se změnami z dřívějška, kdy se naopak testovalo až moc," připustil Todt. "Nějakou dobu jim trvalo, než si na to zvykli, zvládli to celkem rychle, ale pořád tam ještě je potenciál k dalším krokům vpřed."
Pirelli sice slibovalo, že se postará o dvě zastávky v boxech, ale díky konzervativnějším strategiím letos vidíme stále více závodů s jediným pit-stopem. Todt k tomu dodává, že pokud budoucí dodavatel má poskytnout požadovaný model ku spokojenosti všech, musí být maximálně podpořen už při jeho vytváření. "O zlepšování pneumatik se mluví, jako by to byla lehká záležitost, ale rozhodně musíme zlepšit koordinaci. Nebojme se říci: »Chceme, aby bylo nutné stavět v boxech dvakrát i třikrát«, a když jim to takhle dáme najevo, měli bychom mít jistotu, že na to budou schopní zareagovat," naráží Todt na své dřívější prohlášení, že je poslední dobou v módě kritika a nikoli snaha problémy řešit.
"Stane se, že je rozdíl mezi požadavkem a výsledným produktem. Jsem přesvědčen, že udělat pneumatiky "méně spolehlivé", tak aby se rychleji opotřebovávaly, nebude takovým problémem," dodává Todt.
Výběrové řízení o dodavateli pneumatik na zmíněné období probíhá pod dohledem FIA, ale ta pouze vyhodnotí bezpečnostní a technická kritéria obou uchazečů, konečné rozhodnutí bude provedeno s ohledem na komerční stránku, takže zásadní vliv bude mít v rukou Bernie Ecclestone. "Máme rozdělenou odpovědnost. FIA se postará o bezpečnost a technické záležitosti, poté se věc předá držitelům komerčních práv. Už teď jsem ale přesvědčen, že oba soupeři na "černém poli" jsou schopní se o technickou problematiku řádně postarat a budou přínosem pro další rozvoj F1. Je tedy otázkou, co bude benefitem pro promotéry a týmy po stránce komerční."
Todt ještě reagoval na zveřejněnou podmínku Michelinu, že ho F1 zajímá pouze v případě, že bude moci vyrábět osmnáctipalcová kola: "Musíme prověřit všechny možnosti. Takže budu spoléhat na lidi, kteří jsou dobře obeznámení s 13, 18, 19 i 20 palcovými plášti."