Spokojený Hamilton, frustrovaný Ricciardo a oslavenec Binder

Robert RoBertino Pavelka, 13. června 2015, 00:55 Google+

Ačkoliv se Grand Prix Kanady jela už téměř před týdnem, pořád ještě doznívají ohlasy a pocity ze sedmého klání královské F1. Nejvíc důvodů k úsměvu měl samozřejmě vítězný Lewis Hamilton, který to také dal řádně najevo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 13.06. 02:42) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo začíná ztrácet trpělivost

Daniel Ricciardo začíná ztrácet trpělivost | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

„S tímhle autem jsem daleko spokojenější,“ prohlásil Brit a dodal, že mu letošní model sedí mnohem více než loňský, s nímž vybojoval svůj druhý mistrovský titul. „Neumím přesně říci, proč to tak je, ale cítím se v něm mnohem lépe.“ Připustil, že zlepšení může být důsledkem toho, že už tráví v německé stáji třetí rok.

Nějaký čas trvalo, než si všechno sedlo jak má, teď vše funguje tak, včetně problematických brzd. A můj pocit je, že jsem tím pádem letos rychlejší,“ dodal Hamilton, jemuž se po nepovedeném závodě v Monacu vrátila dobrá nálada.

Horner chápe Ricciarda       

Diametrálně odlišné pocity má loňský vítěz Grand Prix Kanady Australan Daniel Ricciardo. „Vůbec netuším, co bychom vlastně potřebovali nebo co máme dělat. Jako kdybych pořád dokola mlátil hlavou do zdi,“ neskrýval pětadvacetiletý pilot své zklamání.

img-responsive

Smutný Daniel Ricciardo | foto: Infiniti

Christian Horner jeho náladu chápe: „Byl to komentář poznamenaný frustrací, po loňském vítězství měl velké ambice, ale bortit se to začalo už v kvalifikaci, kdy ho porazil týmový kolega. Máme určité pokroky v oblasti podvozku, ale slabinou ve srovnání s předchozím autem jsou průjezdy pomalých zatáček. Přesto věřím, že během příštích závodů se oba piloti prosadí daleko lépe,“ dodal Horner.

Mohlo by to být už v Rakousku, kam chce Red Bull přivézt nový podvozek a inovovaný motor. Renault je v současné době uprostřed další vývojové dvoutýdenní etapy a předpokládá, že by výsledky měly mít zásadní dopad na výkonnost v druhé polovině sezóny. „Jsem přesvědčen, že Renault dosáhne obdobného progresu jako Ferrari a podaří se mu překlenout prozatímní ztrátu,“ uzavírá Horner.

Zapomenutý oslavenec

Kdo sledoval pozorně formuli 1 v 70. letech, tomu nepřijde jméno Hanse Bindera zcela cizí. Rodák ze Zell am Ziller se dostal do nejrychlejší kategorie poněkud kuriózním způsobem. Po notoricky známé nehodě Niki Laudy v roce 1976 hrozilo rakouským pořadatelům, že poprvé od existence jejich Grand Prix nebude na startu domácí pilot – proto byl Mo Nunnovi, šéfovi týmu Ensign „doporučen“ právě Binder. Nunn měl tehdy také problém, protože po událostech na Nürburgringu se rozhodl ukončit závodní činnost jeho pilot Chris Amon, a tak vzal zavděk především argumenty, které poskytl garant rakouského závodu a hlavní sponzor Raiffeisenbank. Binder po slušném výkonu závod nedojel, poté byl nahrazen Ickxem a do kokpitu se vrátil opět ve světle dramatických událostí – v deštivém závodě na japonské půdě, posledním závodě téže sezóny, kde se rozhodl boj o mistrovský titul. To už seděl v tmavomodrém Williamsu, ale opět nespatřil cílovou vlajku.

Pro rok 1977 si zaplatil druhé místo u Surteesu, ale „Big John“ s ním po šesti závodech pro neuspokojivé výsledky rozvázal smlouvu. Opět to byli Binderovi „dobří přátelé“, kteří poskytli dostatečný obolus, aby se Hans vrátil na závěrečnou část evropské série Grand Prix, tentokrát v kokpitu vozu Penske, provozovaného stájí ATS, ovšem pod hlavičkou týmu nesoucí jméno sponzora Mampe. Po Grand Prix Itálie se mu ozval opět Surtees s tím, že zaskakující piloti také nic nepředvedli, a tak se Hans na závěrečné zámořské závody vrátil do týmu, v němž sezónu začínal.

Naposledy vyzkoušel své štěstí v F1 o rok později, jak jinak než v domácím závodě a opět na značce ATS, ale nekvalifikoval se. Binder oslavil 12. června sedmašedesáté narozeniny.

Vytisknout

Diskuze: Spokojený Hamilton, frustrovaný Ricciardo a oslavenec Binder

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 13.06.2015 02:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg na super-měkké směsi

Pirelli: Dobré a špatné sady pneumatik? Nafouknutá kauza

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud