BAR proinvestoval 200 000 USD zbytečně

Daniel Šupa, 29. července 2004, 09:24 Google+

Konstruktéři hledají skulinky v pravidlech a podle GP2004.com mohou vědomě porušovat pravidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Když si Niki Lauda stěžoval za svého působení u Ferrari zakladateli stáje Enzo Ferrarimu, že konkurence má lepší brzdy, “císař“ italské stáje mu odpověděl, že auto má jezdit rychle a ne brzdit a že Ferrari má přece nejsilnější motor.

Skutečnost byla jiná již tehdy. Brzdy patří k velice důležitým systémům a i jim je věnováno nadmíru pozornosti. Dva ze tří monopostů BAR měly v pátek před GP Německa upravené zavěšení předních kol a následně problémy s technickými komisaři FIA.

BAR vylepšil systém, který zkoušel v roce 1999 Benetton, cílem bylo vyloučit zablokování kol při brždění, díky čemuž by jezdci mohli brzdit do zatáček výrazně později a snížilo by se opotřebení pneumatik.

Benetton od svých snah ustoupil, rozložení brzdné síly reagovalo příliš pomalu a váha byla 9 kilogramů. Stejnou cestou se vydalo i Ferrari, ale po dotazu u FIA a záporné odpovědi vývoj ukončilo. U Ferrari a BAR byl podle GP2004.com použit prakticky identický elektronicko hydraulický systém a právě v elektronické části je onen problém, neboť tu předpisy nepřipouští.

BAR Honda se v květnu dotázal FIA, zda může použít svůj nový protiblokovací systém, ale neřekli už, že brzdná síla bude redukována a rozdělována elektronickou řídící jednotkou.

„Úplně mechanický systém by byl OK, ale BAR porušil článek 11.1.3.,“ vysvětlil před závodem Charlie Whiting.

Váhu nového systému BAR redukoval na pouhé 4 kilogramy, ale investice 200 000 USD byla nakonec úplně zbytečná...


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: BAR proinvestoval 200 000 USD zbytečně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota připustila možnost motorů pro Jordan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud