BAR proinvestoval 200 000 USD zbytečně

Daniel Šupa, 29. července 2004, 09:24 Google+

Konstruktéři hledají skulinky v pravidlech a podle GP2004.com mohou vědomě porušovat pravidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Když si Niki Lauda stěžoval za svého působení u Ferrari zakladateli stáje Enzo Ferrarimu, že konkurence má lepší brzdy, “císař“ italské stáje mu odpověděl, že auto má jezdit rychle a ne brzdit a že Ferrari má přece nejsilnější motor.

Skutečnost byla jiná již tehdy. Brzdy patří k velice důležitým systémům a i jim je věnováno nadmíru pozornosti. Dva ze tří monopostů BAR měly v pátek před GP Německa upravené zavěšení předních kol a následně problémy s technickými komisaři FIA.

BAR vylepšil systém, který zkoušel v roce 1999 Benetton, cílem bylo vyloučit zablokování kol při brždění, díky čemuž by jezdci mohli brzdit do zatáček výrazně později a snížilo by se opotřebení pneumatik.

Benetton od svých snah ustoupil, rozložení brzdné síly reagovalo příliš pomalu a váha byla 9 kilogramů. Stejnou cestou se vydalo i Ferrari, ale po dotazu u FIA a záporné odpovědi vývoj ukončilo. U Ferrari a BAR byl podle GP2004.com použit prakticky identický elektronicko hydraulický systém a právě v elektronické části je onen problém, neboť tu předpisy nepřipouští.

BAR Honda se v květnu dotázal FIA, zda může použít svůj nový protiblokovací systém, ale neřekli už, že brzdná síla bude redukována a rozdělována elektronickou řídící jednotkou.

„Úplně mechanický systém by byl OK, ale BAR porušil článek 11.1.3.,“ vysvětlil před závodem Charlie Whiting.

Váhu nového systému BAR redukoval na pouhé 4 kilogramy, ale investice 200 000 USD byla nakonec úplně zbytečná...


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: BAR proinvestoval 200 000 USD zbytečně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota připustila možnost motorů pro Jordan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

  2. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud