Letos se Maranellu podařilo stáhnout náskok Mercedesu v oblasti výkonu motoru, stále však o kousek zaostává. I když využití 10 vývojových žetonů, které jim zůstaly, poskytuje potenciál na výraznější zlepšení, tak se Scuderia rozhodla počkat na pozdější fázi sezóny, aby z nich mohla vytěžit maximum.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene v Monaku k vývoji pohonné jednotky řekl: "V Kanadě žetony nevyužijeme. Ale neptejte se mě na to, kdy to uděláme, protože tyto informace nechci Němcům předávat. Chci kousek nacionalismu," snaží se udržet tuto informaci v utajení před vedoucím Mercedesem. Pravděpodobnější tak je Belgie v přípravě na domácí Velkou cenu Itálie.
V Monaku potvrdil Sebastian Vettel dobrou formu Ferrari druhým místem. Na svého německého rivala ale stále znatelně ztrácejí v kvalifikacích: "Mercedes je od minulého roku v kvalifikacích velmi, velmi silný. To je pro nás náznakem toho, na co se v budoucnu musíme zaměřit."
"Když startujete z dobré pozice na roštu, pak je závod jednodušší, protože když před sebou máte čistý vzduch místo dalších soupeřů, tak je to dobré pro vás i pro pneumatiky. Víte, že když se k někomu přiblížíte, pak pneumatiky opotřebováváte velmi rychle. Jde tedy o něco, na čem musíme pracovat," pokračuje Arrivabene.
Kimi Räikkönen dostal domácí úkol: zlepšit kvalifikace (foto: Scuderia Ferrari)
Na kvalifikacích i se současným vozem musí zapracovat hlavně Kimi Räikkönen, jenž za Vettelem zaostává průměrně o více než 8 desetin sekundy a čtyři pozice na roštu. "Pro Kimiho mám připravený domácí úkol: desetkrát napsat: 'Zlepšit kvalifikaci.' Jeho závody jsou následkem kvalifikací," dodal šéf Ferrari po Monaku.