V F1 se tankovalo naposledy v roce 2009 - více o něm čtěte zde. Během víkendu v Monaku se návratu tankování mezi týmy živě diskutuje, týmy se bojí nárůstu nákladů. Před konečným rozhodnutím bude vypracována detailnější analýza. Cílem všech navrhovaných změn z poslední doby je, aby auta v F1 zrychlila.
"Budou to opět nejrychlejší auta na planetě s efektivnějším využíváním energie, budou mít širší pneumatiky a všechny pomocníci jezdců budou odstraněni. Start bude opět pouze na jezdci. Hodně dobrého se teď děje," popsal Toto Wolff, šéf Mercedesu pro motorsport.
Návrh s návratem tankování přišel proto, že by vozy byly po většinu závodu lehčí než za současných pravidel a proto také rychlejší. Ale týmům se návrat tankování moc nezamlouvá a to hned z několika důvodů - náklady, bezpečnost, snížení počtu předjíždění na trati.
Mechanici s tankovacím zařízením se na pit-lane zřejmě nevrátí (foto: Sauber Motorsport AG)
Na setkání sportovních ředitelů týmů v pátek dokonce zaznělo, že by návrat tankování znamenal navýšení rozpočtu každého z týmů o 1 milion EUR. To se dost nelíbí malým týmům. Týmy vypracují podrobnější analýzu, jaké dopady by tankování na závody mělo. Výsledky budou prezentovány během dalšího závodu v Kanadě (5. - 7. června).
Statistiky hovoří jasně: V letech, kdy bylo doplňování paliva dovoleno (1994-2009), jsme sledovali nejmenší počet předjížděcích manévrů na trati. Časová řada dat začíná v roce 1980. Strategická skupina si stanovila za cíl zrychlit auta o 5 až 6 vteřin bez ohledu na to, jestli se znovu zavede doplňování paliva nebo ne.