Ferrari se po loňském zklamání zvedá: vyhrálo jednu ze čtyř úvodních velkých cen sezóny 2015 a v šampionátu mu patří se 107 druhé místo. Na první Mercedes ale ztrácí 52 bodů a nějakou dobu to ještě potrvá, než se na něj rychlostně dotáhne.
Čtyřnásobný mistr světa Vettel, jenž letos po svém příchodu z Red Bullu stanuj již třikrát na pódium, si uvědomuje, že to nebude jednoduché: "Snažíme se je otravovat. Musíme být hned za nimi a hned se chopit příležitosti, pokud jim něco nevyjde."
"Zároveň je ale také důležité, aby nás nepředběhly jiné týmy. Mercedes má nejsilnější balík. Takový deficit jen tak rychle nestáhnete. Ferrari udělalo přes zimu pokrok, ale ještě chvíli to bude trvat, než se dostane na stejnou úroveň jako Mercedes," popisuje Vettel pro Welt am Sonntag.
Scuderia tento týden do Barcelony zamíří s rozsáhlými úpravami svého balíku - měla by představit nové přední i zadní křídlo, novou podlahu, difuzor, vylepšené brzdové kanálky a další prvky karosérie, což by mohlo monopost SF15-T zrychlit dohromady až o půl sekundy na kolo.
Podaří se Ferrari v Barceloně udělat dostatečný pokrok a ohrozit Mercedes?
(foto: Scuderia Ferrari)
Soupeři včetně Mercedesu ale také usilovně pracují na vylepšení svých vozů, bude to Ferrari stačit k vítězství na "aerodynamickém" okruhu, kde je výkonnost limitována předními pneumatikami? Pirelli veze to nejtvrdší, co má: rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí se bude pohybovat kolem 0,8 - 1,2 sekundy na kolo a očekávají se dvouzastávkové strategie.