DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:18 28.04.2015 147.229.7.XXX
Jeden postřeh: I teď většina pole jezdí skoro s kolem ztráty, Už rok.
A ano, všiml jsem si, že někteří už zkrachovali. Možná, kdyby měli motor za čtvrtinovou cenu, Caterham i HRT by ještě jezdili, Manor by nebyl v "klinické smrti" a FI se Sauberem by neměli finanční problémy. A na výsledcích by se toho moc nezměnilo. Manor je z odstupem poslední a tudíž nezajímavý, ale mohl mít další soupeře jako roky předtím. A mohli by jako loni urvat aspoň nějaký ten bod a soupeření s Caterhamem by bylo aspoň trochu zajímavé.
107% limit by zaručoval, že těch kol by nedostali zas tak moc. Určitě ne víc, než to bývalo v minulosti.
A ano, všiml jsem si, že někteří už zkrachovali. Možná, kdyby měli motor za čtvrtinovou cenu, Caterham i HRT by ještě jezdili, Manor by nebyl v "klinické smrti" a FI se Sauberem by neměli finanční problémy. A na výsledcích by se toho moc nezměnilo. Manor je z odstupem poslední a tudíž nezajímavý, ale mohl mít další soupeře jako roky předtím. A mohli by jako loni urvat aspoň nějaký ten bod a soupeření s Caterhamem by bylo aspoň trochu zajímavé.
107% limit by zaručoval, že těch kol by nedostali zas tak moc. Určitě ne víc, než to bývalo v minulosti.
mi88ki
21:46 27.04.2015 86.49.14.XXX
A koho budou zajímat vozy, které pojedou několik kol pozadu ? Velké sponzory nezajímají a ti malí je nad vodou dlouho neudrží i kdyby byly motory za půlku. Čím větší ztráta, tím menší zájem.
Jestli sis toho nevšimnul, tak všichni tihle outsideři již zkrachovali a odešli.
Posledním je momentálně Manor a i ten už má za sebou jednu klinickou smrt.
Jestli sis toho nevšimnul, tak všichni tihle outsideři již zkrachovali a odešli.
Posledním je momentálně Manor a i ten už má za sebou jednu klinickou smrt.
Mike17
19:14 27.04.2015 93.99.87.XXX
Moc nechápu, proč by slabší motory vedly ke krachu.
1. Jsou tu týmy, které 20 let (nadsázka) nevyhrály jediný závod a pořád jezdí a nekrachují.
2. V8 by byly podstatně levnější, není to právě opak důvodu ke krachu?
Že by se nějaká V8 prosadila strach nemám. Už teď byly výkonově hodně pozadu a výkon turbomotorů neustále roste. I kdyby něco podobného hrozilo, dá se velice lehce jejich výkon omezit (otáčky, spotřeba, hmotnost vozu).
1. Jsou tu týmy, které 20 let (nadsázka) nevyhrály jediný závod a pořád jezdí a nekrachují.
2. V8 by byly podstatně levnější, není to právě opak důvodu ke krachu?
Že by se nějaká V8 prosadila strach nemám. Už teď byly výkonově hodně pozadu a výkon turbomotorů neustále roste. I kdyby něco podobného hrozilo, dá se velice lehce jejich výkon omezit (otáčky, spotřeba, hmotnost vozu).
Mike17
19:08 27.04.2015 93.99.87.XXX
S rozdělením na bohaté a chudé jsem tu nepřišel já, ale Pepan. Což ti jistě "neúmyslně" uniklo. Jen jsem uvedl, že chudé a bohaté týmy existují už od začátku F1. Je na tom něco nepravdivé?
A ani jsem nikde nepsal, že ten nejhorší motor má ten nejchudší tým. Mohl by ses už konečně buď naučit číst, nebo reagovat na to co píšu.
Berniemu moc nevadí, jestli má 10 nebo 11 týmů, ale už by mu jistě vadilo, kdyby jich měl 5 nebo 6. A to hooodně vadilo, protože mu jde o prachy.
Ale co naprosto nechápu, jak by o 100-150 koní slabší V8 ohrozilo dominanci motorů Mercedes a jak by to pomohlo RB. To mi fakt hlava nebere.
A ani jsem nikde nepsal, že ten nejhorší motor má ten nejchudší tým. Mohl by ses už konečně buď naučit číst, nebo reagovat na to co píšu.
Berniemu moc nevadí, jestli má 10 nebo 11 týmů, ale už by mu jistě vadilo, kdyby jich měl 5 nebo 6. A to hooodně vadilo, protože mu jde o prachy.
Ale co naprosto nechápu, jak by o 100-150 koní slabší V8 ohrozilo dominanci motorů Mercedes a jak by to pomohlo RB. To mi fakt hlava nebere.
Nasir
17:29 27.04.2015 213.216.61.XXX
Bod 2 je pokus o demagogii? Protože ten nejslabší motor, který si podle tebe může o bedně nechat jen zdát, prý není nejlevnější a nemají ho ti nejchudší, ale naopak jeden z nejbohatších týmů. A nikdo mu nenařídil si ho udělat tak slabý. Takže tu nejde o finance týmu, jak naznačuješ poukazem na bohaté a chudé, ale hlavně o kvalitu odvedené práce. A o tu jde v F1 vždy a zodpovídá si za ni i RB.
Navíc je ti jasné, že Bernie tu změnu netlačí v zájmu malých týmů, ale v zájmu omezení Mercedesu a v zájmu RB, že jo? O malých týmech už se v minulosti vyjádřil a je jasné, že na ně kašle.
Navíc je ti jasné, že Bernie tu změnu netlačí v zájmu malých týmů, ale v zájmu omezení Mercedesu a v zájmu RB, že jo? O malých týmech už se v minulosti vyjádřil a je jasné, že na ně kašle.
Mike17
16:23 27.04.2015 93.99.87.XXX
Kdyby měl RB náskok na STR jako loni dostal by se na bednu jedině v případě výpadku 2 vozů Ferrari nebo Mercedes. A to ještě MOŽNÁ. Velký vývoj u nich nečekám, proti loňsku udělali spíš krok zpět. Budou rádi, jestli ho udělají zpět.
Malé týmy nejsou konkurenceschopné ani teď. Jestli ušetří několik milionů eur na motoru, můžou získat na šasi klidně i víc času, než ztratí motorem. Při nejmenším budou mít aspoň možnost výběru.
Bernie moc dobře ví, že jestli odejdou Manor, FI a Sauber ( nebo RB s STR), bude F1 na hraně atraktivity a klesnou mu příjmy. Na závody 4-5 stájí se miliardy lidí dívat nebudou. Byl by mentál, kdyby s tím nechtěl nic dělat.
Malé týmy nejsou konkurenceschopné ani teď. Jestli ušetří několik milionů eur na motoru, můžou získat na šasi klidně i víc času, než ztratí motorem. Při nejmenším budou mít aspoň možnost výběru.
Bernie moc dobře ví, že jestli odejdou Manor, FI a Sauber ( nebo RB s STR), bude F1 na hraně atraktivity a klesnou mu příjmy. Na závody 4-5 stájí se miliardy lidí dívat nebudou. Byl by mentál, kdyby s tím nechtěl nic dělat.
mi88ki
14:26 27.04.2015 165.72.200.XXX
Kdyby si Limonády uchovali stejný náskok na svého menšího bratříčka jako loni, tak by i s tím Rendlíkem mohli jezdit možná i o bednu. A až se Rendlík přiblíží ostatním, což se dá dříve či později očekávat, protože existují určité zákony progresu vývoje, tak budou zase Limonády zpátky ve hře.
Otázka jestli vydrží chvíli nevyhrávat?
A slabší týmy, půjdou z nekonkurenceschopným motorem o to rychleji do haj... , protože kdyby byly konkurenceschopné, tak budou řvát ti co za drahé V6 jen zbytečně utrácejí. Copak je ten Bernie mentál ?
Otázka jestli vydrží chvíli nevyhrávat?
A slabší týmy, půjdou z nekonkurenceschopným motorem o to rychleji do haj... , protože kdyby byly konkurenceschopné, tak budou řvát ti co za drahé V6 jen zbytečně utrácejí. Copak je ten Bernie mentál ?
mi88ki
14:13 27.04.2015 165.72.200.XXX
Nebyl si ostatními pochopen, ale uvažuješ zcela reálně.
Jsou jen dvě možnosti, buď budou V8 konkurenceschopné a pak budou skuhrat ti s V6, že mají to samé zam mnohem víc a ne bo druhá možnost, že budou V6 lepší a pak budou V8 nejrychlejší cestou ke krachu. O třetí možnosti ani nechci spekulovat, protože to bylo doslova komické.
Jinak odhaduji, že celé by se to totálně zvrtlo až by se nějaké V8 prosadila, protože všechny bohaté týmy s V6 by okamžitě začali tlačit na větší restrikci V8-ček a pokud by byl mezi V8 Red Bull, tak to bylo pláče na všech stranách :D Pak už by si i Bernie musel těšit do hrobu.
Jsou jen dvě možnosti, buď budou V8 konkurenceschopné a pak budou skuhrat ti s V6, že mají to samé zam mnohem víc a ne bo druhá možnost, že budou V6 lepší a pak budou V8 nejrychlejší cestou ke krachu. O třetí možnosti ani nechci spekulovat, protože to bylo doslova komické.
Jinak odhaduji, že celé by se to totálně zvrtlo až by se nějaké V8 prosadila, protože všechny bohaté týmy s V6 by okamžitě začali tlačit na větší restrikci V8-ček a pokud by byl mezi V8 Red Bull, tak to bylo pláče na všech stranách :D Pak už by si i Bernie musel těšit do hrobu.
Mike17
09:24 27.04.2015 93.99.87.XXX
-Nevím, Lotus a Mclaren měli smlouvu na hybridní motory na jeden rok. Nevím jak byla smlouva dělaná, jestli to nebylo pokračování předchozích. Ale je to jedno. Staré motory vyvinuté jsou a nebude problém je prodávat na jednu sezonu. Pokud se neosvědčí, můžou přejít na turba. A i kdyby měli smlouvy na víc let, tak v čem je problém? Tebou zmíněný RB ji má taky a je kvůli tomu v pr... minimálně i na příští sezonu. Tam ti to nevadí?
-Jo, chovaly by se jinak. To je špatně? Proč by vadilo mít část vozů rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách? To samé dělá nastavení křídel. Je to stejná možnost volby, jako jsou třeba rozdílné směsi gum. Taky v tom dělají hokej a schválně se to zavedlo. Tím bude víc předjíždění a soubojů. To přece není špatně ne?
-To vidíme už teď. Každý rok jsou týmy, které soupeří o aspoň jeden bod. Tak proč mají tyto týmy utratit většinu rozpočtu jen za motor a dosáhnout stejného výsledku? V současném poli jsou tak 1-3 týmy (no vlastně možná už i RB a STR vyšlo by jim to nastejno ), které by o tom vůbec uvažovaly. Ale mohly by být další, kdyby náklady nebyly tak brutální. S tím souvisí i tvé PS. I taková Dallara nebo někdo další by F1 zkusila. Zatím na to nemají prachy. A proto si myslím, že to není úplně blbý plán.
-Jo, chovaly by se jinak. To je špatně? Proč by vadilo mít část vozů rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách? To samé dělá nastavení křídel. Je to stejná možnost volby, jako jsou třeba rozdílné směsi gum. Taky v tom dělají hokej a schválně se to zavedlo. Tím bude víc předjíždění a soubojů. To přece není špatně ne?
-To vidíme už teď. Každý rok jsou týmy, které soupeří o aspoň jeden bod. Tak proč mají tyto týmy utratit většinu rozpočtu jen za motor a dosáhnout stejného výsledku? V současném poli jsou tak 1-3 týmy (no vlastně možná už i RB a STR vyšlo by jim to nastejno ), které by o tom vůbec uvažovaly. Ale mohly by být další, kdyby náklady nebyly tak brutální. S tím souvisí i tvé PS. I taková Dallara nebo někdo další by F1 zkusila. Zatím na to nemají prachy. A proto si myslím, že to není úplně blbý plán.
Fanda.LH
20:32 26.04.2015 85.93.124.XXX
To si rozhodně nemyslím... S natvrdo předepsaným V10 jsme viděli několik dobrých sezón...
Nicméně je to těžko srovnávat s dobou před 20ti lety... Dnes není cílem z těch motorů dostat maximum na délku 300 - 310 km... Ale musí vydržet určitý počet závodních víkendů a ještě mít u toho předepsanou spotřebu...
Dnes jde zkrátka o jiné parametry...
Nicméně je to těžko srovnávat s dobou před 20ti lety... Dnes není cílem z těch motorů dostat maximum na délku 300 - 310 km... Ale musí vydržet určitý počet závodních víkendů a ještě mít u toho předepsanou spotřebu...
Dnes jde zkrátka o jiné parametry...
Fanda.LH
20:23 26.04.2015 85.93.124.XXX
Výrobci těžko dají smlouvu na hybridní motory na 1 rok... V té délce smlouvy rozpočítávají náklady na vývoj... Stejně tak se dá říct, že sotva někdo předpoví, kdo bude silný... Loni se jevil motor Ferrari jako slabý, letos se jeví silný... Sauber by stál před těžkým rozhodnutím... Rovnou to vzdát a vzít V8 nebo věřit slibům Ferrari... Renault i RB toho nakecali dost, teď je to pohroma...
S rozdílnými motory by do toho vstoupila další neznámá... Ty vozy by se na trati chovaly jinak (Rychlost v zatáčkách x rychlost na rovince), spotřebu by měli jinou (škrtili by výkon v jiný moment)... I kdyby na trati bylo více vozů, stejně by to všichni dělili na příslušné kategorie => Bylo by jich méně...
Body by teoreticky možné byly, Kdyby např. 4 týmy měly hybridy => 8 míst v cíly, tak by se o zbytek poprali týmy s V8... Ale je to to, co chceme vidět ?
PS: Umím si představit, že by někdo, kdo v F1 svůj tým nemá (Třeba Dallara), dodával zákaznické vozy... Kterých by na startovním roštu mohlo být až 6 s motorem jednoho z výrobců... Malé týmy by pak nemuseli mít továrnu a s tím spojené náklady...
S rozdílnými motory by do toho vstoupila další neznámá... Ty vozy by se na trati chovaly jinak (Rychlost v zatáčkách x rychlost na rovince), spotřebu by měli jinou (škrtili by výkon v jiný moment)... I kdyby na trati bylo více vozů, stejně by to všichni dělili na příslušné kategorie => Bylo by jich méně...
Body by teoreticky možné byly, Kdyby např. 4 týmy měly hybridy => 8 míst v cíly, tak by se o zbytek poprali týmy s V8... Ale je to to, co chceme vidět ?
PS: Umím si představit, že by někdo, kdo v F1 svůj tým nemá (Třeba Dallara), dodával zákaznické vozy... Kterých by na startovním roštu mohlo být až 6 s motorem jednoho z výrobců... Malé týmy by pak nemuseli mít továrnu a s tím spojené náklady...
Mike17
18:33 26.04.2015 93.99.87.XXX
-díky za kompliment
-FI nikde nepíše, že by je sama chtěla používat. Článek je o myšlence možnosti volby. Proč nedat malým týmům šanci na přežití za podobných výkonostních podmínek? Ano, klidně ať podepíší na rok, tak ja je to teď. Pokud to bude pro tým krok zpátky, zvolili si to sami.
-Ano, poslední odstavec souhlasím bez výhrad. Ale nějaké body to přece nevylučuje.
-FI nikde nepíše, že by je sama chtěla používat. Článek je o myšlence možnosti volby. Proč nedat malým týmům šanci na přežití za podobných výkonostních podmínek? Ano, klidně ať podepíší na rok, tak ja je to teď. Pokud to bude pro tým krok zpátky, zvolili si to sami.
-Ano, poslední odstavec souhlasím bez výhrad. Ale nějaké body to přece nevylučuje.
Fanda.LH
17:32 26.04.2015 212.20.119.XXX
Ne že bych od tebe něco čekal... :)
Ale i tak to zní hodně nedomyšleně... Článek říká FI, jistě víš jaký motor má FI... Rovněž se smlouvy na motory podepisují na delší dobu a dříve než např. po 1. testech, aby se z toho dalo vycouvat, když se motor nepodaří... Dalo by se dlouze pokračovat...
A i ty nějaké body by mohly být problém... Hybridy budou nějakou dobu prostě dražší, tak musí být lepší, jinak nemá smysl pro týmy je kupovat... Navíc by tím trpěla jejich image...
Ale i tak to zní hodně nedomyšleně... Článek říká FI, jistě víš jaký motor má FI... Rovněž se smlouvy na motory podepisují na delší dobu a dříve než např. po 1. testech, aby se z toho dalo vycouvat, když se motor nepodaří... Dalo by se dlouze pokračovat...
A i ty nějaké body by mohly být problém... Hybridy budou nějakou dobu prostě dražší, tak musí být lepší, jinak nemá smysl pro týmy je kupovat... Navíc by tím trpěla jejich image...
uzivatel000397
14:50 26.04.2015 90.178.29.XXX
Indycar Dnes večer se budu díval na Slovak Sportu na živý přenos závodu Indycar v Americe. Zaplatil jsem si satelit, abych mohl koukat na celou sezónu a docela se na každý závod těším. Možná by chtělo vyslat Eklestouna i s jeho partou globálních svazarmovců se podívat jak se dělá závodní show. Je to tam jak národní poutě a obrovskými návštěvnostmi a závodí za pakatel. Proto se tam celá veleslavná F1 až tak nechytá. Diváci se chtějí především bavit a ne sledovat nějaké super ekologické vychytávky.
Další typ motoru je ptákovina, u mne tedy vzbuzuje jistý pocit, že to s těmi zázraky v motorech přehnali a docela se do toho zamotali, nevím jak kdo, mně už se nechce přemýšlet nad předpisy, nějakými kupony na možnost vylepšování a počítáním kolik kdo má k dispozici ještě komponentů ze kterých motor sestává. Takže jednodušší motor je možná plán trnité cesty, jak bez ztráty kytičky, z dnešních šíleně drahých motorů v budoucnu vycouvat.
Aby se nepletlo, jsou to technické zázraky které obdivuji a samozřejmě i zvedají technickou laťku do nadpozemských výšek, jenže dle mého skromného názoru se jaksi míjí s tím, co si představuji jako vrcholnou závodní kategorii, kde nejlepší piloti krotí nejbrutálnější auta a o jejich umístěních rozhoduje schopnost monstra řídit a psychická i fyzická odolnost, než jiné faktory které nyní jsou násobně důležitější než pilot.
Jako účelně by se mi jevilo, pokročilé ekologické technologie provozovat ve vytrvalostních závodech či rallye, než ve F1 která se dostala na rozcestí klesajícího zájmu. Z těchto disciplin je také daleko blíže k tomu, tyto technologie dostat do běžné produkce vozidel.
Další typ motoru je ptákovina, u mne tedy vzbuzuje jistý pocit, že to s těmi zázraky v motorech přehnali a docela se do toho zamotali, nevím jak kdo, mně už se nechce přemýšlet nad předpisy, nějakými kupony na možnost vylepšování a počítáním kolik kdo má k dispozici ještě komponentů ze kterých motor sestává. Takže jednodušší motor je možná plán trnité cesty, jak bez ztráty kytičky, z dnešních šíleně drahých motorů v budoucnu vycouvat.
Aby se nepletlo, jsou to technické zázraky které obdivuji a samozřejmě i zvedají technickou laťku do nadpozemských výšek, jenže dle mého skromného názoru se jaksi míjí s tím, co si představuji jako vrcholnou závodní kategorii, kde nejlepší piloti krotí nejbrutálnější auta a o jejich umístěních rozhoduje schopnost monstra řídit a psychická i fyzická odolnost, než jiné faktory které nyní jsou násobně důležitější než pilot.
Jako účelně by se mi jevilo, pokročilé ekologické technologie provozovat ve vytrvalostních závodech či rallye, než ve F1 která se dostala na rozcestí klesajícího zájmu. Z těchto disciplin je také daleko blíže k tomu, tyto technologie dostat do běžné produkce vozidel.
Mike17
13:20 26.04.2015 93.99.87.XXX
Už si nepamatuju, kolik stály V8 z roku 2013, ale určitě to nebyla ani polovina. Pořád je to několik milionů eur, stačící na to, aby Caterham a Marusia nebyli v konkursu.
Mclarenu chybělo v Austrálii 200k a i přesto málem brali bod. V8 by tolik nechybělo a klidně by se mohl nechat i váhový limit z roku 2013. To by na nějaké body určitě stačilo.
Mclarenu chybělo v Austrálii 200k a i přesto málem brali bod. V8 by tolik nechybělo a klidně by se mohl nechat i váhový limit z roku 2013. To by na nějaké body určitě stačilo.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek