DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 28.04.2015 10:18 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • eR

    62.245.107.XXX
    Automobilky už jasně řekly, že návrat k atmosférám nepodporují, tudíž by mě zajímalo, kdo tu V8 bude vyrábět. FI není konkurenceschopná ani s nejlepším motorem v poli a chtěla by jezdit s atmosférickým Cosworthem?

    Chápu že by dost ušetřily, ale na body by mohly rovnou zapomenout. Pokud by tedy pravidla nebyla ohnuta ve prospěch V8. Se 100kg paliva by totiž V8 nedojela do cíle jediný závod. A takových věcí je spousta, de facto by existovaly dvě sady pravidel a ty by se závod od závodu musely vyvažovat aby to aspoň nějak fungovalo.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      85.93.124.XXX
      Nefungovalo by to nikdy... A hlavně ani v principu by nesmělo... Kdyby měli týmy s V8 pravidelnou šanci na úspěch, jaký by mělo smysl pro Mercedes, Hondu a případně další výrobce v F1 působit...

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        82.117.159.XXX
        Jaký smysl? Stejný jako dneska. Automobilky by pořád měly platformu pro propagaci svých hitech h(s)račiček. Pro automobilky není atraktivní propagovat jednoduchý V8, tak by se dál pachtily s V6T s vícenásobnou rekuperací - V8 by stavěli nezávislí výrobci, kteří by nepoužívali F1 jako místo své propagace, ale jako prostor, kde může prodat svůj výrobek.

        Ale je pravda, že by musela vzniknout jiná sada pravidel (nebo by se ta současná musela velmi důkladně upravit). Ale přísně nastavený restriktor pro oturbené motory spolu s větším množstvím paliva na závod pro všechny by mohl stanovit základ, od kterého by se dalo odpíchnout dál.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          To by bylo jako by na paralympiádě, soupeřili běžci bez nohy, s těmi co šlapou rukama a jedou na vozíku... Výrobci vozíků i protéz by jistě nějakou reklamu měli, jen diváci by těžko docenili vítěze tohoto souboje...02 02

          Nebo jinak... Pokud by ty nové drahé technologie prohrávali s těmi starými, tak by to rozhodně nebyla dobrá propagace... A o to tu běží... A kdyby 8mi válce neměli šanci na úspěch, tak by nikoho nezajímaly... Rozhodně je nutné, aby se zachovali stejná pravidla pro všechny...

          Uměl bych si představit, že by byla stanovena min. váha celého monopostu, spotřeba na závod aj. parametry, přitom by se neřešily technologie, počet válců, obsah, turbo, hybridní část... Jenže už teď se nadává na Mercedes, nějak si fanoušci nejsou schopni užívat toho, že odvedli dobrou práci... Pak by to bylo ještě horší...

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            I teď jsou motory, které nemají šanci na úspěch a přesto jezdí. Rozdíl je v tom, že by aspoň takovéto šroty nestály stejně jako ty dobré. Pro malé týmy by bylo určitě mnohem lepší koupit si Renault V8 za čtvrtinu ceny Renaultu V6 a výsledek by byl podobný. 03

            + 5 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              78.98.39.XXX
              V8 rozhodne nestali 1/4 V6

              v8 stali okolo 8-9mil., mercedes predava v6 za priblizne 17mil.

              nikto kto by chcel ziskavat body by nesiel do V8

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            82.117.159.XXX
            Ne nezbytně. 20 let zpátky stály na startu vedle sebe V8, V10 i V12 a když se zadařilo, každý z nich si během sezóny nějaký to vítězství urval.

            Natvrdo předepsaný V10 byla cesta do pekel.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Už si nepamatuju, kolik stály V8 z roku 2013, ale určitě to nebyla ani polovina. Pořád je to několik milionů eur, stačící na to, aby Caterham a Marusia nebyli v konkursu.
              Mclarenu chybělo v Austrálii 200k a i přesto málem brali bod. V8 by tolik nechybělo a klidně by se mohl nechat i váhový limit z roku 2013. To by na nějaké body určitě stačilo. 03

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              212.20.119.XXX
              Ne že bych od tebe něco čekal... :)

              Ale i tak to zní hodně nedomyšleně... Článek říká FI, jistě víš jaký motor má FI... Rovněž se smlouvy na motory podepisují na delší dobu a dříve než např. po 1. testech, aby se z toho dalo vycouvat, když se motor nepodaří... Dalo by se dlouze pokračovat...

              A i ty nějaké body by mohly být problém... Hybridy budou nějakou dobu prostě dražší, tak musí být lepší, jinak nemá smysl pro týmy je kupovat... Navíc by tím trpěla jejich image...

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -díky za kompliment 04
                -FI nikde nepíše, že by je sama chtěla používat. Článek je o myšlence možnosti volby. Proč nedat malým týmům šanci na přežití za podobných výkonostních podmínek? Ano, klidně ať podepíší na rok, tak ja je to teď. Pokud to bude pro tým krok zpátky, zvolili si to sami.
                -Ano, poslední odstavec souhlasím bez výhrad. Ale nějaké body to přece nevylučuje. 03

                + 3 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Výrobci těžko dají smlouvu na hybridní motory na 1 rok... V té délce smlouvy rozpočítávají náklady na vývoj... Stejně tak se dá říct, že sotva někdo předpoví, kdo bude silný... Loni se jevil motor Ferrari jako slabý, letos se jeví silný... Sauber by stál před těžkým rozhodnutím... Rovnou to vzdát a vzít V8 nebo věřit slibům Ferrari... Renault i RB toho nakecali dost, teď je to pohroma...

                  S rozdílnými motory by do toho vstoupila další neznámá... Ty vozy by se na trati chovaly jinak (Rychlost v zatáčkách x rychlost na rovince), spotřebu by měli jinou (škrtili by výkon v jiný moment)... I kdyby na trati bylo více vozů, stejně by to všichni dělili na příslušné kategorie => Bylo by jich méně...

                  Body by teoreticky možné byly, Kdyby např. 4 týmy měly hybridy => 8 míst v cíly, tak by se o zbytek poprali týmy s V8... Ale je to to, co chceme vidět ?

                  PS: Umím si představit, že by někdo, kdo v F1 svůj tým nemá (Třeba Dallara), dodával zákaznické vozy... Kterých by na startovním roštu mohlo být až 6 s motorem jednoho z výrobců... Malé týmy by pak nemuseli mít továrnu a s tím spojené náklady...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              85.93.124.XXX
              To si rozhodně nemyslím... S natvrdo předepsaným V10 jsme viděli několik dobrých sezón...

              Nicméně je to těžko srovnávat s dobou před 20ti lety... Dnes není cílem z těch motorů dostat maximum na délku 300 - 310 km... Ale musí vydržet určitý počet závodních víkendů a ještě mít u toho předepsanou spotřebu...

              Dnes jde zkrátka o jiné parametry...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -Nevím, Lotus a Mclaren měli smlouvu na hybridní motory na jeden rok. Nevím jak byla smlouva dělaná, jestli to nebylo pokračování předchozích. Ale je to jedno. Staré motory vyvinuté jsou a nebude problém je prodávat na jednu sezonu. Pokud se neosvědčí, můžou přejít na turba. A i kdyby měli smlouvy na víc let, tak v čem je problém? Tebou zmíněný RB ji má taky a je kvůli tomu v pr... minimálně i na příští sezonu. Tam ti to nevadí?
                -Jo, chovaly by se jinak. To je špatně? Proč by vadilo mít část vozů rychlejší v zatáčkách a pomalejší na rovinkách? To samé dělá nastavení křídel. Je to stejná možnost volby, jako jsou třeba rozdílné směsi gum. Taky v tom dělají hokej a schválně se to zavedlo. Tím bude víc předjíždění a soubojů. To přece není špatně ne?
                -To vidíme už teď. Každý rok jsou týmy, které soupeří o aspoň jeden bod. Tak proč mají tyto týmy utratit většinu rozpočtu jen za motor a dosáhnout stejného výsledku? V současném poli jsou tak 1-3 týmy (no vlastně možná už i RB a STR vyšlo by jim to nastejno 12), které by o tom vůbec uvažovaly. Ale mohly by být další, kdyby náklady nebyly tak brutální. S tím souvisí i tvé PS. I taková Dallara nebo někdo další by F1 zkusila. Zatím na to nemají prachy. A proto si myslím, že to není úplně blbý plán. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Kdyby si Limonády uchovali stejný náskok na svého menšího bratříčka jako loni, tak by i s tím Rendlíkem mohli jezdit možná i o bednu. A až se Rendlík přiblíží ostatním, což se dá dříve či později očekávat, protože existují určité zákony progresu vývoje, tak budou zase Limonády zpátky ve hře.
                Otázka jestli vydrží chvíli nevyhrávat?
                A slabší týmy, půjdou z nekonkurenceschopným motorem o to rychleji do haj... , protože kdyby byly konkurenceschopné, tak budou řvát ti co za drahé V6 jen zbytečně utrácejí. Copak je ten Bernie mentál ?

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Kdyby měl RB náskok na STR jako loni dostal by se na bednu jedině v případě výpadku 2 vozů Ferrari nebo Mercedes. A to ještě MOŽNÁ. Velký vývoj u nich nečekám, proti loňsku udělali spíš krok zpět. Budou rádi, jestli ho udělají zpět.
                  Malé týmy nejsou konkurenceschopné ani teď. Jestli ušetří několik milionů eur na motoru, můžou získat na šasi klidně i víc času, než ztratí motorem. Při nejmenším budou mít aspoň možnost výběru.
                  Bernie moc dobře ví, že jestli odejdou Manor, FI a Sauber ( nebo RB s STR), bude F1 na hraně atraktivity a klesnou mu příjmy. Na závody 4-5 stájí se miliardy lidí dívat nebudou. Byl by mentál, kdyby s tím nechtěl nic dělat. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Myslím, že spíše navazovali jejich smlouvy na ty pro motry V8... U Mclarenu určitě... Prostě se uprostřed běžící smlouvy, změnily pravidla... RB v prdeli není, Renault se stále může zlepšit..

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    147.229.7.XXX
                    Ano, zlepší se. Ale nečekám žádný radikální skok. Zatím nestáhli na Mercedes nic. Každopádně na nějaký boj o titul můžou letos 100% a nejspíš i příští sezonu zapomenout.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama