DISKUZE K ČLÁNKU Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Force India se vyjádřila, že podporuje plán Bernieho Ecclestona na představení nízkorozpočtového V8 motoru pro zákaznické týmy ve Formuli 1, které by se měřily s aktuálními hybridními V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India podporuje návrh Ecclestonea na dva druhy motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 28.04.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 26.04.2015 14:50
Indycar Dnes večer se budu díval na Slovak… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 26.04.2015 09:33
1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 24.04.2015 20:43
Pokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1. To rozdělení na chudé a bohaté je tu už teď a asi přes 60 let. Proč to má být vidět jen na šasi a ne i na motoru? Můžou se rozhodnout, že ušetřené peníze z motorů vrazí do lepšího šasi. 03
2. Teď se to také dělí na motory, které mají zaručené místo na bedně, motory co mají malou šanci na vítězství a motory, které si o bedně můžou nechat zdát. Není to stejné? 04

+ 6 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
I teď jsou motory, které nemají šanci na úspěch a přesto jezdí. Rozdíl je v tom, že by aspoň takovéto šroty nestály stejně jako ty dobré. Pro malé týmy by bylo určitě mnohem lepší koupit si Renault V8 za čtvrtinu ceny Renaultu V6 a výsledek by byl podobný. 03

+ 5 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
To by bylo jako by na paralympiádě, soupeřili běžci bez nohy, s těmi co šlapou rukama a jedou na vozíku... Výrobci vozíků i protéz by jistě nějakou reklamu měli, jen diváci by těžko docenili vítěze tohoto souboje...02 02

Nebo jinak... Pokud by ty nové drahé technologie prohrávali s těmi starými, tak by to rozhodně nebyla dobrá propagace... A o to tu běží... A kdyby 8mi válce neměli šanci na úspěch, tak by nikoho nezajímaly... Rozhodně je nutné, aby se zachovali stejná pravidla pro všechny...

Uměl bych si představit, že by byla stanovena min. váha celého monopostu, spotřeba na závod aj. parametry, přitom by se neřešily technologie, počet válců, obsah, turbo, hybridní část... Jenže už teď se nadává na Mercedes, nějak si fanoušci nejsou schopni užívat toho, že odvedli dobrou práci... Pak by to bylo ještě horší...

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Je nezmysel do F1,.. ...dostať prežité atmosferické motory V8+KERSom, preto lebo sú lacnejšie.02 Treba rozmýšľať o tom, ako znížiť náklady na hybridnú pohonnú jednotku 1,6 V6 Turbo a to tak, aby ERS, bolo nahradené KERSom a tým sa to dosiahnepodobná cena, lebo náklady na MGU-H a drahý riadiaci SW odpadnú. 11 Ak by to bolo ihneď do F1 zavedené od r. 2014takto, nemali by sme tu problémy s financovaním malých tímov a ani so zvukom, ktorý sa marí v turbe, ktoré je brzdené momentom generátora, ktorý musí vyrobyť 2MJ elektrickej energie na jedno kolo. 11

+ 19 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

82.117.159.XXX
Jaký smysl? Stejný jako dneska. Automobilky by pořád měly platformu pro propagaci svých hitech h(s)račiček. Pro automobilky není atraktivní propagovat jednoduchý V8, tak by se dál pachtily s V6T s vícenásobnou rekuperací - V8 by stavěli nezávislí výrobci, kteří by nepoužívali F1 jako místo své propagace, ale jako prostor, kde může prodat svůj výrobek.

Ale je pravda, že by musela vzniknout jiná sada pravidel (nebo by se ta současná musela velmi důkladně upravit). Ale přísně nastavený restriktor pro oturbené motory spolu s větším množstvím paliva na závod pro všechny by mohl stanovit základ, od kterého by se dalo odpíchnout dál.

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kakaa

85.70.156.XXX
no to vždycky přijde výkřik v době kdy by to někdo hodně uvítal, no nevim jestli je to dobrej nápad, motory jsou teď hodně složitý, ale v roce 2017 kdy to má přijít, to bude mít vychytaný i mchonda a rendl, jestli to má být tlak na slevy motorů nebo co.. hlavně to smrdí zlovůlí lídí, který budou rozhodovat

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001674

uzivatel001674

85.70.74.XXX
Bludný kruh To už tu bylo do vynuceného konce přeplňování v roce 1988 v podstatě od počátku F1 s vyjímkou nesmyslné možnosti přeplňovaných tříčtvtek ve druhé polovině 50. let a "dětské formule" v letech 1961-65. A když se teď vrátíme k dvojitým regulím, tak nemůžeme čekat jiný závěr než předtím - stejně se dříve či později všichni přikloní k té konkurenceschopnější možnosti, což bude s největší pravděpodobností V6.

Bude to mít smysl jen v krátkodobějším horizontu, kdy týmy s menšími rozpočty budou levnějšími V8 překlenovat období než cena technologicky pokročilejších šestiválců přirozeně poklesne. A to ještě jen za předpokladu stability pravidel.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pokud to chápu, tak se bude F1 rozdělovat na bohaté týmy, které budou používat současnou specifikaci motorů a chudé týmy, které si koupí mnohem levnější motor a které navzdory tomu, díky úpravě pravidel, budou konkurenceschopné s těmi nejbohatšími? Tuhle logiku nechápu. Nedokážu si představit, kdo by donutil ty bohaté týmy, aby zbytečně utrácely desítky miliónů za vývoj, když by si mohly koupit nebo vyvinout mnohem levnější specifikaci motoru.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Nefungovalo by to nikdy... A hlavně ani v principu by nesmělo... Kdyby měli týmy s V8 pravidelnou šanci na úspěch, jaký by mělo smysl pro Mercedes, Hondu a případně další výrobce v F1 působit...

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

62.245.107.XXX
Automobilky už jasně řekly, že návrat k atmosférám nepodporují, tudíž by mě zajímalo, kdo tu V8 bude vyrábět. FI není konkurenceschopná ani s nejlepším motorem v poli a chtěla by jezdit s atmosférickým Cosworthem?

Chápu že by dost ušetřily, ale na body by mohly rovnou zapomenout. Pokud by tedy pravidla nebyla ohnuta ve prospěch V8. Se 100kg paliva by totiž V8 nedojela do cíle jediný závod. A takových věcí je spousta, de facto by existovaly dvě sady pravidel a ty by se závod od závodu musely vyvažovat aby to aspoň nějak fungovalo.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu