Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2015, 06:20 Google+

Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 11.04. 07:29) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Týmy se shodují na tom, že kratší verze nosu, jakou má například Lotus či Mercedes, je z aerodynamického pohledu nejvýhodnější. Problémem je s ní ovšem projít povinnými nárazovými testy. Red Bull se s tím například trápí již déle než měsíc. Chtěl by ji nasadit co nejdříve, protože kolem ní navrhl další části karosérie. Tento balík by jej měl dohromady zrychlit o více než půl sekundy na kolo.

Na otázku, zda kratší verzi nosu připravuje i Ferrari, odpovídá technický ředitel: "Pracujeme na tom, to je upřímná odpověď. Souvisí s tím několik fyzických omezení. Pravidla pro nárazové testy jsou taková, že musíte pohltit určité množství energie, aniž byste přesáhli určitou míru přetížení - a to vyžaduje, aby váš nos měl nějakou minimální délku."

Stáj z Maranella chce podle něj co nejrychleji nasazovat novinky, aby mohla s Mercedesem pravidelně bojovat o vítězství: "Nezůstaneme konzervativní, budeme u auta zvyšovat výkonnost tak rychle, jakmile na ni přijdeme a připravíme ji.

Máme toho ve vývoji v továrně momentálně hodně, svou cestu si to na vůz nalezne tak rychle, jak to jen budeme zvládat. Poté toho přijde ještě více. Aerodynamický program funguje výborně a pravidla pro aerodynamiku jsou stále celkem nová, takže od nich můžeme očekávat více."

vettel malajsie
Ferrari chystá kratší verzi nosu a záplavu aerodynamických novinek (foto: Scuderia Ferrari)

Vylepšování pohonné jednotky, vodní chlazení stlačeného vzduchu
"Totéž se týká motoru. Celá situace s žetony znamená, že jde o velmi odlišnou situaci od minulého roku - nemluvě o ziscích, kterých jsme doposud dosáhli. Myslíme si, že toho během roku můžeme přidat ještě mnohem více," očekává Allison zvyšování výkonu pohonné jednotky.

Jeho pravá ruka pro aerodynamiku, která s ním přišla z Lotusu - Dirk de Beer - si užívá větší aerodynamické svobody při navrhování nového vozu díky vodnímu chlazení stlačeného vzduchu.  Mezichladič se nachází uprostřed V - mezi válci motoru a je čtyřikrát menší než ten vzduchový, který používá Mercedes (stejně jako minulý rok) a který má umístěný v bočnici.

Znamená to, že je sice o něco lehčí, ale také méně efektivní ve snižování teploty, proto motor poskytuje nižší výkon. Rozdíl mezi těmito dvěma řešeními byl patrný zejména v horké Malajsii, kde mohlo Ferrari využívat více výkonu. V paddocku dokonce někteří začali Scuderii podezřívat z toho, že její pohonná jednotka měla více koní než Mercedes.

ferrari vettel
Ferrari během zimy dosáhlo u pohonné jednotky obrovský pokrok - mělo v Malajsii
více koní než Mercedes? (foto: Scuderia Ferrari)

Další personální posily
Ferrari také pokračuje v personálním posilování - přichází Pete May, který pracoval pro Hondu - Zytek na vývoji systému pro rekuperace energie (ERS), a Iñaki Rueda, jenž vypracovával závodní strategie pro Lotus.

Vytisknout

Diskuze: Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 11.04.2015 07:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bottas, Valtteri

Bottase trápí ztráta Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud