FERRARI
Sebastian Vettel, 1. místo
Moje první vítězství za Ferrari a já nemám slov. Přivítání, které mi tým připravilo, fanoušci... Jel jsem jen dva závody, ale atmosféra je skvělá. Porazili jsme je čestně, navíc je tu zatraceně horko, děkuji týmu... Naším cílem je přinést zpět do Maranella titul. Ale tito dva (otáčí se na piloty Mercedesu) jsou silní. Nicméně dnes na tom nezáleží, dnes chci slavit.
Kimi Räikkönen, 4. místo
Víkend nebyl ideální, protože se pokazilo několik věcí. Po defektu jsem měl poškozenou podlahu. Poté jsem dosáhl maximálního výsledku, který byl v dosahu. Myslím, že můžeme bojovat s mercedesy, ale ne z pozice, kde jsem dneska startoval. Tým odvedl od minulého roku dobrou práci, nikdo nám ale nevěřil, že bychom mohli být tak silní. Teď už nám věří. Horké podmínky nám vyhovovaly, ale musíme se i nadále zlepšovat.
James Allison, technický ředitel
Krásný den, o tom není žádný pochyb, loni jsme vůbec nevyhráli závod. Všichni pracovali opravdu tvrdě, takže jsme si úspěch zasloužili. Měli jsme hodně podobné tempo jako Mercedes, ale safety car nám práci hodně zjednodušil. Na konci závodu naše pneumatiky pracovaly opravdu dobře a měli jsme dobré tempo.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2. místo
Musíme se jako tým podívat na to, kde ztrácíme čas. Hlavně vyvážení mého auta nebylo dobré, což musíme napravit, a v příštím závodě budeme snad zase bojovat o vítězství. Ale tým i tak odvedl dobrou práci, auto je dobré a i fanoušci byli skvělí. Děkuju za podporu.
Nico Rosberg, 3. místo
Nečekal jsem, že se Ferrari od posledního závodu tak zvedne, ale teď už jsou na naší úrovni. Strategie byla velmi komplexní ani nedokážu říct, jestli bylo chybou to, že jsme v kvalifikaci použili jednu středně tvrdou pneumatiku navíc. Tým ale odvedl dobrou práci a doufám, že příští závod budeme zpátky na čele.
Toto Wolff, výkonný šéf
Nejsme naštvaní, nemůžete čekat, že budete vyhrávat pořád a chceme dostat z vozu maximum. Ferrari si dnes výhru zasloužilo, ač to bolí ze závodnického úhlu pohledu. Možná to byl budíček, který jsme potřebovali. Snad nyní přestanou ty hlouposti ohledně změn pravidel. Byl to dobrý den pro F1, ne až tak pro Mercedes, ale vrátíme se silnější.
Ten návrat, který Ferrari předvedlo je úžasný a toho si jako závodník musíte cenit. Po závodě je lehké říci, že strategie byla chybná. Viděli jsme simulaci závodu Ferrari v pátek a dalo se to čekat. Nevím, jaká by byla rychlost při dvouzastávkové strategii, bylo by to auto proti autu, ale dnes to bylo všechno dohromady, nejen strategie. Vettel vyhrál závod a je to uchazeč o titul. Budeme tak pracovat tvrději a více se soustředit.
Stupně vítězů v Malajsii (foto: Mercedes AMG F1 Team)
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 5. místo
Od dnešního závodu jsem očekával víc, ale neměli jsme dobré tempo. Doufal jsem, že budeme blíže Ferrari, ale byli hodně před námi. Měl jsem hodně špatné první kolo, hodně jsem se propadl, takže už jsem s Ferrari vážně nemohl bojovat.
Navíc jsou až překvapivě rychlí - obzvláště za takovýchto podmínek. Musíme udělat hodně práce, jestli je chceme dostihnout. Taky jsme ztratili při včerejší kvalifikaci, protože zcela neumíme zacházet s přechodnými pneumatikami. Naštěstí ale víme, co se pokazilo, takže příště za mokrých podmínek budeme lepší.
Felipe Massa, 6. místo
6. místo nebylo to, čeho jsme chtěli dosáhnout, ale 5. a 6. místo byla nejlepší pozice, na níž jsme jako tým mohli skončit. Ferrari i Mercedes mají skvělé tempo, takže bylo nemožné s nimi bojovat. Mrzí mě, že jsem ztratil vteřinu při zastávce v boxech, možná by to stačilo, aby mě Valtteri nepředjel, ale možná ne. Trpěli jsme ale velkým opotřebením pneumatik oproti ostatním, což jsme očekávali, protože degradace byla vysoká i v sobotu, i v pátek.
Rob Smedley, šéfinženýr
Byl to dobrý týmový výkon a získali jsme maximum bodů když vezmeme v úvahu rychlost auta. Byl to náročný závod v horku, ale je dost oblastí, kde se musíme zlepšit. Napravili jsme nepovedenou sobotu a bylo dobré vidět obě naše auta spolu závodit, i když v jednu chvíli to bylo až moc těsné.
TORO ROSSO
Max Verstappen, 7. místo
I když jsem získal nějaké body, ze začátku to bylo hodně obtížné, opravdu jsem se trápil na středně tvrdých pneumatikách, takže jsme se rozhodli jít přezout na tvrdé, což pro mě bylo mnohem lepší. Poté jsem měl ještě několik soubojů, které jsem si hodně užíval. Rychlost našeho auta byla celkem dobré, takže jsem šťastný. Předjel jsem několik aut, byly to zajímavé manévry, které můžu udělat, jen když se na auto můžu zcela spolehnout.
Carlos Sainz ml., 8. místo
Byl to pro nás dobrý závod, startoval jsem z 15. pozice a skončil jsem 8., měli jsme 2zastávkovou strategii, která byla velmi obtížná. Ale dneska to bylo úžasné, předvedli jsme skvělou práci a já jsem spokojený. Dělo se toho ale hodně, několikrát jsem zablokoval pneumatiky, dělal chyby, byl jsem předjet a zajel jsem i do kačírku. Ale udržel jsem si chladnou hlavu a nedělal další chyby, což se nakonec vyplatilo.
Franz Tost, šéf týmu
Dojet sedmí a osmí je velký úspěch a pokud by Mercedes, Ferrari či Williams neměl žádný problém, je toto ta nejlepší pozice, kterou můžeme získat. Tým tedy ukázal skvělý výkon a jsem pyšný. Včera jsme byli rychlí, ale tohle nebylo překvapení. Max dojel šestý a myslím, že Carlos mohl být na bodech, rychlost měl a dnes ji ukázal. Oba měli dobrý start.
Max měl nějaké potíže během prvních kol, kde se dostal do provozu, ale po safety caru byl schopen soupeře předjet a ukázal dobrou show. Carlos měl skvělý start a získal hodně pozic. BYl také kromě Sebastiana jediným se dvouzastávkovou strategií, staral se o pneumatiky a zajel fantasticky. Gratuluji celému týmu a také Ferrari a Sebastianovi k vítězství. Náš dobrý výsledek nám dodává sil a těšíme se na další závod v Číně za dva týdny.
RED BULL
Daniil Kvjat, 9. místo
Dnes jsme ze závodu vytěžili maximum. Chybí nám rychlost, po této stránce se musíme zlepšit. Jsem si jist, že to tým zvládne; je to pro nás výzva. Devátá a desátá pozice není tím, o co jsme dnes chtěli bojovat. Musíme zjistit, co se stalo.
Daniel Ricciardo, 10. místo
Velmi frustrující závod. Byl jsem připraven bojovat o pozice a doufal jsem, že se stane něco zvláštního, ale to se nestalo. V prvním kole jsem se dostal s někým do kontaktu, což nás poškodilo a během závodů jsme se dostali do několika problémů, které jsme zkoušeli vyřešit. Nebylo to pro nás snadné odpoledne, protože nám chyběla rychlost a měli jsme problémy s brzdami, trvalo dlouho, než jsme dokázali předjet nějaké auto. Seb odvedl kus dobré práce, zajel skvělý závod.
Christian Horner, šéf týmu
Frustrující odpoledne. Daniel měl poškozené přední křídlo od první zatáčky a potom se dostal do provozu. Měli jsme problém s brzdami s oběma vozy, ve druhé polovině jsme se je prostě jen snažili zvládnout. Musíme prozkoumat, co za tím bylo. Neměli jsme od začátku rychlost a do Číny to musíme napravit. Pozitivní je pokrok s ovladatelností motoru. Od Renaultu a našich inženýrů přišla dobrá odezva a musíme jen prozkoumat potíže z tohoto závodu. Toro Rosso bylo rychlejší a zaslouženě nás porazili. Odvedli dobrou práci, ale nejsme tam, kde bychom být měli.
SAUBER
Felipe Nasr, 12. místo
Byl to pro mě těžký víkend. Snažil jsem se najít správné nastavení auta. Musíme zjistit, proč jsme němli dost rychlosti. Ani samotný závod nebyl snadný. Na začátku jsem měl kontakt s Kimim. K tomuto incidentu nemělo dojít, ale je to něco, co se občas během závodu stane. Nyní se musíme připřavit na příští závod v Číně.
Marcus Ericsson, nedokončil
Výjezd mimo v první zatáčce nesouvisel s žádným technickým problémem, byla to moje chyba. Chtěl jsem předjet Nica [Hülkenberga], ale byl jsem trochu dlouhý na brzdy.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Je škoda, že jsme nebyli schopní získat body, protože k tomu dnes byla příležitost. Bohužel se oba naši jezdci v prvních kolech závodů připletli do kolizí. Pro Marcuse závod skončil a Felipe měl výrazně ztíženou situaci. Ačkoliv později nepředvedl špatný výkon, bohužel za něj nebyl odměnen ziskem bodů. Výsledek je pro nás samozřejmě zklamáním, ale do dalších závodů si z něj můžeme vzít nějaká pozitiva. Jsme konkurenceschopní, což znamená, že můžeme bojovat o body. Jen příště musíme využít šance.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 13. místo
Věděli jsme, že v závodě to bude boj dostat se na dosah bodů a ukázalo se to tak. Trápil jsem se s opotřebením pneumatik, na střední sadě a stálo mě to čas za safety carem. Na tvrdě sadě jsme měli lepší rychlost, ale nakonec to nebylo dost. Také nám nepomohla penalizace. Já cítil, že nemám kam uhnout, abych se kontaktu s Romainem vyhnul. Podle mého to byl závodní incident, ale stálo nás to hodně. Výsledek je zklamáním, ale hodně se můžeme poučit a posunout se kupředu.
Nico Hülkenberg, 14. místo
Bylo to náročné odpoledne a hodně se toho kolem mě dělo. Trápil jsem se s vyvážením a auto klouzalo, zvlášť na starších pneumatikách. Rozhodli jsme se během safety caru nezajet do boxů a získal jsem tak dobrou pozici na trati, ale nebylo to lehké rozhodnutí. Snažili jsme se o dvě zastávky, ale s naším opotřebením to nebylo možné a museli jsme změnit plán.
Možná by bylo lepší to udělat rovnou, ale výsledek by to moc nezměnilo. Penalizace kvůli kontaktu s Daniilem mě posunula mimo boj o body. Vyjel jsem trošku zeširoka a rozhodl se vjez zpět vnitřkem při nájezdu do zatáčky č.2. Byl jsem vedle něj, ale on si asi nemyslel, že se takto vrátím.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmy
Bylo to pro tým náročné odopledne, přestože jsme měli smůlu, že jsme nezískali body. Checo i Nico do toho dali vše a závod byl plný soubojů. Vypadalo to, že se můžeme měřit se silnějšími auty, ale penalizace nás stály body. Věděli jsme, že nám bude chybět rychlost a dnešní počasí znamenalo, že ani náhlá změna strategie či jiné možnosti se neobjeví. Musíme se vrátit silnější, dávám do toho vše a snad budeme odměněni boji více vepředu.
MANOR
Roberto Mehri, 15. místo
Jsem tak šťastný za tým. Je to skvělý výsledek a odměna pro celý tým za práci odvedenou v posledních měsících. Jsem pyšný. Věděli jsme, že to nebude jednoduché, museli jsme tvrdě pracovat a být sopustředění. Některé cíle jsme nesplnili, ale záleželo hlavně na závodě a my dojeli do cíle. To byl můj cíl, protože získané informace nám pomohou ve vývoji, ale je také dobré vědět, že jsme schopni získat dobrý výsledek a dojet před některými soupeři. Je mi líto, že Will neodstartoval, ale je to dobrý start do dalšího závodu v Číně a dál. Děkuji týmu za pozitivní víkend.
Will Stevens, neodstartoval
Samozřejmě jsem zklamaný, že jsem dnes nemohl závodit. Během celého víkendu jsme se snažili, jak jen to šlo, ale přesto existuje jen málo pozitivních věcí, které odvážím z Malajsie, a to včetně slibné rychlosti z volného tréninku. Musíme se připravit na Čínu, ale nyní bych rád pogratuloval celému týmu k dokončení prvního závodu. Pro nás všechny je to skvělá odměna za tvrdou práci, kterou jsme odvedli v několika posledních měsících.
John Booth, šéf týmu
Nemůžeme být víc nadšení - viděli jsme šachovnicovou vlajku. Překonali jsme spoustu překážek během krátké doby, byl to emotivní den a odměna za všechnu tu práci. Roberto zajel slušně a je nám líto, že jsme nedojeli s oběma vozy. Nezapomeňme, že to jsou první data, se kterými můžeme pracovat. Jsem si jistý, že Will by zajel podobný výsledek. Věříme v lepší zítřky v závodě v Číně za dva týdny. Stále máme před sebou kus práce, ale dnešek si užijeme, než se vrátíme zpět k práci.
McLAREN
Fernando Alonso, nedokončil
Zatím nevím, co se stalo. Tyto problémy většinou zjistíte během testů, ale během prvních závodů musíme přijít na závady a akceptovat pár odstoupení. Udělali jsme velký pokrok a závodili jsme, dokonce jsme dojížděli Red Bull. Kromě odstoupení jsem s víkendem spokojen.
Jenson Button, nedokončil
Raději bych v závodě vydržel déle. Problém nastal za safety carem, protože jsem byl za Merhim, který si asi nečetl pravidla, jelikož se ani nesnažil dohnat zbytek pole. Možná si neuvědomil, že už nemusí dodržovat minimální čas na kolo. Ale když safety car zajel zpět do boxů, byli jsme asi 5 vteřin za ostatními.
Jinak to bylo dnes pozitivní, byli jsme rychlejší než Force India, se Sauberem to bylo nastejno. To bylo opravdu pozitivní překvapení. Musíme se ale obávat z penalizací za další použité motory, teď jsem přišel o jeden, ale nebudeme v tom sami.
Eric Boullier, závodní šéf
Fakt, že ani Jenson ani Fernando nedojeli do cíle je zklamáním, ale oba zajeli skvěle. Navíc se také zlepšila naše rychlost. Navíc nám oněch 62 odjetých kol poskytne další cenná data. Klobouk dolů před našimi mechaniky, odvedli kus práce v nelehkých podmínkách.
LOTUS
Pastor Maldonado, nedokončil
Je zřejmé, že máme potenciál, a to zejména v závodě, kdy je naše rychlost velmi dobrá a my můžeme získat nějaké body. Bohužel v prvním kole došlo k incidentu, který mě stál hodně času a poznamenal můj závod.
Když jsme se dostali zpátky do závodu, změnili jsme strategii a vedli jsme si dobře. Bohužel jsme začali mít problém s brzdami, což není dobré, ale ve skutečnosti to byl náš první závod a my musíme pokračovat v práci, abychom byli připraveni na další závod. Jakmile se dokážeme vyhnout problémům, budeme moci bojovat o body.
Romain Grosjean, nedokončil
Celkem vzato to pro nás byl celkem dobrý závod s výborným prvním kolem a několika pěknými souboji, ztratil jsem ale trochu času za Hülkenbergem. Později jsem si užil trochu zábavy při bojování s Red Bullem, Toro Rossem a Force Indií, což bylo skvělé. Měli jsme dobrou strategii, ale ztratili jsme příliš času. Také jsem měl nějaký problém s lahví na ptí. Celkově se vůz choval dobře a protože nejsme daleko od první desítky, budeme se snažit naši ztrátu před závodem v Číně dohnat.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Dnes to bylo o nenaplněném potenciálu. Pastor i Romain mohli získat dobrý výsledek, ale okolnosti, které nemohli ovlivnit, znamenaly, že se to nepodařilo. Takový je motorsport a my se zaměřujeme na Čínu, kde budeme chtít konečně získat body. Opět jsme ukázali, že E23 je dobré auto a oba piloti jsou schopni zajet dobrý výsledek. Čína nabídne jiné náročné podmínky a my se začínáme soustředit na další závod.