Téma shodných motorů bylo otevřeno při prvním závodě sezóny v Austrálii, kde komentátoři interpretovali Massův projev, podle kterého neměl Williams dostávat stejnou jednotku 1.6 litrového V6 hybrid motoru s turbem, s jakým závodí Mercedes. Tým takové domněnky ale popřel.
„Nemáme žádné pochybnosti ohledně shodných motorů s Mercedesem při australské GP,“ prohlásil Pat Symonds pro Autosport.
„Máme skvělé pracovní vztahy se všemi týmy v Brixworthu a víme, jak náročné je tlačit věci až na limit a získat pro Austrálii co nejlepší výkon."
„Data jsou konstantně kontrolována a všechny jednotky jsou výkonně mimořádně shodné. Naším cílem je pokračovat ve vývoji auta, abychom si zajistili boj s Ferrari,“ doplnil Symonds.
Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force India, Symondsova slova o synchronizovaných jednotkách motoru potvrdil: „Ano, kontrakt je takto postaven. Všechna čest Mercedesu za to, že s námi vždy jedná narovinu.“
Patrick Symonds o poctivosti Mercedesu nepochybuje
Williamsu nezbývá, než rozřešit ostatní práce Mercedesu, které týmu zajistily náskok v minulé kvalifikaci ve výši 1,391 s. Smedley ale zůstává optimistický a věří, že náskok není nemožné smazat: „Je to velký náskok, ale neměli bychom kvůli tomu šílet.“
„Mercedes je srovnávacím měřidlem, abychom věděli, co máme dělat a je to úroveň dokonalosti, které chceme dosáhnout.“
„Rozdíl je to velký, ale ne nedostižný; loni jsme ukázali, že umíme vyvinout auto stejně nebo lépe než ostatní a nyní jen musíme zajistit něco podobného.“
Závěrem Symonds dodává: „Posouváme se kupředu po celou dobu a musíme jen doufat, že mezeru stáhneme, eventuálně ostatní předstihneme.“