Daniel Ricciardo dnes v domácí Velké ceně Austrálie dojel na šesté místě. Vítězné Mercedesy jej za sebou nechaly o jedno kolo, před pilotem Red Bullu skončil ještě nováček Felipe Nasr na Sauberu - a to bývalý mistrovský tým zabolelo. Jeho šéf Christian Horner se po závodě rozčiloval "Jezdí s křídly z minulého roku. Naše nové šasi je o půl sekundy rychlejší. Rozdíl dělá motor."
Vozy poháněné Renaultem dnes byly také nejpomalejší na rovinkách (více zde), hořkost navíc zvětšily útrapy s druhým vozem - Daniil Kvjat do závodu kvůli poruchy převodovky ani neodstartoval - pokazil se pátý rychlostní stupeň. Red Bull z toho viní vynechávání zapalování a vibrace motoru Renault. Potíže se objevily i u Toro Rosso, kontroly odhalily poškozené posuvníky v převodovce.
S francouzskou pohonnou jednotkou nejsou u Red Bullu vůbec spokojeni. Horner si v Melbourne pro AMuS postěžoval: "Po přidání plynu se nejprve dostaví hodně výkonu, pak se zadrhne, opět výkon a pak už vůbec nic. Nejhorší je to, že se to v každém kole liší. Piloti se tomu těžko přizpůsobují. Navíc to zabíjí pneumatiky."
Mnohem ostřejší slova volil Helmut Marko, podle něho je situace "zcela nepřijatelná" a pokračuje: "Abychom vůbec mohli vyjet, musíme začít s výkonem o 80 až 100 koní nižším. Sauber si nás objede na rovince a je pryč." Krok zpět tým paradoxně učinil až po testech: "Softwarové problémy se objevily po zlepšení motoru."
Danielovi Ricciardovi s Red Bullem dnes na rovinkách moc nepomáhal ani DRS systém, v týmu
jsou velmi nespokojeni s výkonem motoru Renault (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Šéf Renaultu Rob White vypadal v australském paddocku jako zbitý pes. Do Paříže odletěl brzy. Mezi Red Bullem a Renaultem to vře. V příštích týdnech má proto dojít k další restrukturalizaci a změně v odpovědnostech. Red Bull přebere programování managementu energie a testování bude probíhat od 19. týdne výlučně na stolicích AVL v Grazu. Pak si na neutrální půdě vyzkoušejí i připravované vylepšení Ilmoru týkající se hlavy válců.
FIA by podle Red Bullu měla obnovit výkonnostní rovnováhu, jinak hrozí odchodem
Red Bull je naštván také pravidly a žádá, aby FIA něco udělala s náskokem Mercedesu: "Vpředu si samy jezdí dvě auta a za nimi se nepředjíždí," láteří Marko. Proto vedení F1 žádá o to, aby obnovilo výkonnostní rovnováhu mezi týmy.
Znechucen je i konstruktér Adrian Newey. Když kraloval Red Bull, tak mu podle něj všichni házeli klacky pod nohy: "Běžně nám zakazovaly nápady, aby nás zbrzdili. Například výfukové difuzory či řízení motoru. Mercedesu nikdo neřekne ani slovo."
Marko proto hrozí odchodem Red Bullu z Formule 1: "Jsme nespokojeni se způsobem, jakým jsou v F1 stanovována pravidla a jak je řízena. Proto přemýšlíme o scénáři odchodu, pokud poměr přínosů k nákladům nebude růst. Budeme-li zcela nespokojeni, mohli bychom F1 opustit. Ano, to nebezepčí tady je, že pan Mateschitz ztratí svou vášeň pro F1."