Hlavní body ze zprávy Renaultu:
- Třetí zimní test a druhý v Barceloně nabídl poslední šanci připravit Renault Energy-F1 2015 před Melbourne.
- Renault a jeho partneři z velké části naplnili své cíle, když Red Bull a Toro Rosso najeli během tří testů dohromady 9800 km, což odpovídá 32 velkým cenám.
- Vylepšení pohonné jednotky na dráze potvrdilo simulace z dynamometru. Vzhledem k tomu, že před Melbourne zbývá 10 dní pro vývoj, očekáváme v prvním závodě ještě vyšší výkon.
Motor s vnitřním spalováním (foto: Renault Sport F1)
Tento týden Renault Sport F1 zakončil své předsezónní přípravy na dráze v třetím a posledním zimním testu v Barceloně. Při udržení tempa z minulého týdne partnerské týmy Red Bull a Toro Rosso přidávali další kilometry na dráze díky celkové spolehlivosti pohonné jednotky.
Ve skutečnosti všichni čtyři jezdci poháněni Renaultem dokázali napodobit celé víkendy velkých cen včetně tréninků, kvalifikací, procedur na roštu a závodních simulací. Ty společně se vzdáleností z předchozích dvou testů přesáhli 9800 km neboli 32 velkých cen.
Pokrok Renaultu byl během 12 dnů testování konzistentní a slibný. Pohonná jednotka nyní vykazuje dobrou spolehlivost a také těží ze zlepšené ovladatelnosti. Nyní míří Renault Sport F1 do Melbourne k úvodnímu závodu šampionátu, kde by 15. března pohonná jednotka Renault Energy F1-2015 měla nabídnout po několika dalších vylepšeních ještě větší potenciál.
Zopakuje Daniel Ricciardo ve svém domácím závodě loňské pódiové umístění?
(foto: Renault Sport F1)
Rémi Taffin, provozní ředitel
Po skončení zimního testování jsme spokojeni s tím, že jsme z největší části dokončili náš vývojový program a ujeli co nejvíce možných kilometrů. To bylo naším cílem číslo jedna, proto jsme potěšeni tím, že naše pohonné jednotky zvládli během prvního a druhého testu v Barceloně cyklus pěti velkých cen.
Poslední den jsme zažili drobné prostoje kvůli ERS problému u Red Bullu a problému motor s vnitřním spalováním u Toro Rosso. Věříme však, že specifikace, s níž budeme jezdit v Melbourne, tyto potíže odstraní.
Z pohledu výkonnosti bychom si přáli ještě více času, vždy jsme si ale byli vědomi této situace po obzvlášť agresivních vývojových volbách. Před Melbourne stále můžeme vytěžit další potenciál, obzvlášť v oblasti ovladatelnosti. Ale pokud jde o množství poskytovaného výkonu, jsme rozhodně tam, kde jsme chtěli.
Dalším pozitivní bod se týká příprav našich technických skupin, které fungují u obou partnerských týmů. Spolupráce je nyní bezproblémová. Ve Viry zatím pokračuje práce na zajištění toho, abychom do Melbourne dorazili v té nejlepší možné formě.
Těžko něco předvídat, jedna věc je však jistá: už se nemůžeme dočkat, až tam budeme. Tři sta lidí pracovalo měsíce naplno a my všichni netrpělivě očekáváme to, jaký bude konečný výsledek.
V Austrálii bude s motorem Renault debutovat nemladší pilot v historii F1 - teprve
sedmnáctiletý Max Verstappen (foto: Scuderia Toro Rosso)
Cyril Abiteboul, generální ředitel
Mé hodnocení předsezónního testování je poměrně pozitivní. Před začátkem byly naší hlavní prioritou spolehlivost a odstranění potíží, s nimiž jsme se setkali během zimy a v Jerezu. Nyní jsme dosáhli cílové úrovně pro Melbourne. Výsledky byly potvrzeny křížovým průzkumem dat získaných na dynamometru. V tomto ohledu je situace celkem dobrá.
Jako spolehliví se přesto jeví také všichni ostatní, takže se budeme spoléhat na výkonnost, abychom v Austrálii získali hodně bodů. A i když to je stále těžké se srovnávat v tomto ohledu s ostatními, před úvodním podnikem jsme docela optimističtí. Je však naléhavě nutné, abychom z pohonné jednotky mezi dneškem a Melbourne dostali poslední kousek potenciálu.
Nakonec také pokračujeme v analýzách dat, která jsme získali během všech tří testů, ať už se týkají samotné pohonné jednotky, našich partnerských týmů či konkurence. Jde o důležitou práci, která nám umožňuje určit naši vývojovou strategii pro zbytek sezóny a nadcházející léta.
Graf: Ujeté vzdálenosti v předsezónních testech dle výrobců motorů
Shrnutí předsezónních testů najdete zde.