"Během zimy jsme opravdu mohli vyměnit všechno, co jsme chtěli. Jediným omezením byl počet částí, které FIA ohodnotila určitým počtem žetonů pro to, co můžete změnit," uvedl pro MTV3 během testů v Barceloně Taffin.
Každý z loňských dodavatelů motorů, tj. Ferrari, Mercedes a Renault, může pro úpravu své pohonné jednotky po minulé sezóně využít 32 žetonů, což odpovídá 48 % celé pohonné jednotky. Podle Taffina to ale v praxi znamená, že mohou vylepšit podstatně větší část.
"Existující výrobci můžou změnit spoustu věcí, ať už se to týká motoru či ERS. Ve zkratce: můžeme postavit úplně nový motor. Můžete říct, že jsme oproti minulému roku změnili kolem dvou třetin dílů a během sezóny budeme v pokroku rozhodně pokračovat," pokračuje provozní ředitel Renaultu.
Po testech v Barceloně může být spokojený: jeho zákaznické stáje ujely 3859 kilometrů, čímž v přepočtu na jeden tým (1929,5 km) překonali Mercedes (1766,6 km/tým). Daniel Ricciardo s Red Bullem navíc zajel čtvrtý nejrychlejší čas, když na nejrychlejší Lotus poháněný Mercedesem ztratil jen půl sekundy - více ve shrnutí zde.
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 na dráze v Barceloně potvrdil pokrok Renaultu (foto: Pirelli)