Poté, co FIA výrobcům motorů umožnila využití 32 vývojových žetonů pro letošní pohonné jednotky i v průběhu sezóny, se jim nabízí více strategií, kdy své novinky nasadit. Renault nyní přemýšlí o tom, že by svá vylepšení nasadil dokonce až v závěrečné části sezóny.
Důvodem je to, že by tak mohli dříve zahájit práce na motoru pro 2016: "Dokážeme přemýšlet nejen o několika příštích závodech či o následující sezóně, ale také o příštích sezónách," prozrazuje pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, která se letos soustředí pouze na Red Bullu a její dceřinou stáj Toro Rosso.
"I když nám zbývají ještě dva roky partnerství před tím, než snad dojde k jeho prodloužení, potřebujeme co nejlépe využít hodnotu peněz z žetonů, které máme. Myslím, že se nabízí prostor pro taktické rozhodnutí a tudíž i pro vývojovou strategii pro rok 2015," vysvětluje šéf Renaultu.
Renault si myslí, že už udělal dostatečný pokrok ve smazání ztráty na Mercedes, proto začíná přemýšlet o pozdějším využití vývojových žetonů (foto: Renault Sport F1)
Renault podle něj udělal dostatečný pokrok s novým motorem, aby si mohl dovolit odložit několik žetonů na vývoj pro rok 2016, aniž by to narušilo jejich krátkodobou výkonnost.
"Myslím, že musíme zůstat klidní. Věřím, a doufám, že se nemýlím, že jsme udělali dostatečný výkonnostní pokrok, abychom mohli pečlivě zvážit možnosti vývoje během sezóny a udělat tu správnou věc nejen s ohledem na rok 2015, ale i na rok 2016. Máme možnosti. Musím se podívat na to, jak naložíme se zdroji, které máme pro vývoj letošního motoru, nebo zda uspíšíme něco z pravidel pro motory pro příští rok," dodává Abiteboul.