Loni býval na rovinkách pravidelně tím vůbec nejrychlejším vozem a Mercedes kvůli tomu musel být ve střehu. I když se ani jednou nedočkal vítězství, tak Williams věří, že se u FW37 jedná znovu o správný přístup.
Technický ředitel Pat Symonds podle Autosportu řekl: "Myslíme si, že naše úrovně odporu jsme minulý rok zvolili velmi správně. Dalo nám to velmi dobré závodní auto a ke konci sezóny jsme se s ním také dokázali velmi dobře kvalifikovat.
Tento druh cílů si volíme prostřednictvím simulace. Simulaci provádíme znovu nejen z roka na rok - jde o relativně kontinuální věc pro kontrolu toho, jak na tom jsme. Této simulace jsme se drželi při konstrukci FW36 a dobře nám posloužila. Proto jsme se těch technik hodně přidrželi i při FW37," vysvětluje Symonds.
Williams FW37 jde opět cestou nízkého odporu, na rovinkách bude
i letos patřit k nejrychlejším (foto: Pirelli)
A věří, že udržení vysokých maximálních rychlostí společně s vývojem vozu Williamsu umožní bojovat o vítězství: "Konkurenceschopnost je relativní věcí. Rozhodně jsme udělali kroky, o kterých věřím, že nás posunou dopředu. Ale zatím nevím, co udělali naši soupeři.
Doufám přinejmenším v to, že začneme tam, kde jsme skončili. A naše vývojové tempo minulý rok patřilo k věcem, na které jsem obzvlášť hrdý. Opravdu jsme autu přidali hodně výkonnosti ve srovnání s našimi soupeři. Opět při tom uplatňujeme ty stejné filozofie, takže ano - snažíme se tam dostat a bojovat," potvrzuje cíl Williamsu vyhrávat závody.
Maximální rychlosti dosažené týmy během čtyř dnů v Jerezu
Při posledních testech v Jerezu Williams na rovinkách potvrdil, že jeho vůz má nízké hodnoty odporu a že bude opět patřit mezi nejrychlejší. Felipe Massa dosáhl 307,6 km/h, stejně jako Nico Rosberg s Mercedesem. Z tabulky je také patrné, že Mercedes má stále navrch.