Co ukrývá Red Bull prostřednictvím maskovacího zbarvení?

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka, 4. února 2015, 22:38 Google+

Red Bull na sebe hned při představení nového monopostu strhl pozornost především díky černobílému zbarvení určenému pro předsezónní testy. Takový design využívají například automobilky, když chtějí maskovat detaily vozu. Okamžitě tak vyvstala otázka - co se snaží skrýt?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 10.02. 12:07) Napište svůj názor
Flow-vis

Flow-vis | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Maskovací zbarvení RB11 vzbudilo velkou pozornost. Faktem je, že Red Bull se nikdy nebál dělat věci trochu jinak, což je také jediné vysvětlení, které poskytl šéf týmu, Christian Horner. Jedná se však o čtyřnásobné mistry světa a tým, který patří v aerodynamice a designu k naprosté špičce. Ani loni neztráceli na Mercedes ani tak kvůli samotnému šasi jako spíše kvůli motoru Renault. 

Jejich nové maskovací zbarvení má podle všeho jediný účel - zabránit fotografům získat kvalitní obrázek nového RB11. Ale proč? BBC se snažilo najít odpovědi.


Poznej rozdíly - RB10 a RB11 (foto: Red Bull)

1) Nos
Nová pravidla pokračují ve snaze o co největší bezpečnost díky nízkým nosům. A týmy se tak snaží přijít s řešením, které by snížilo zhoršení aerodynamiky kvůli nízkým nosům.

Nos Red Bullu má širokou (aktuálně) černou špičku. Karoserie má však na spodní straně Venturiho tvar (tzn. je hodně nízko a směrem vzůhu se rozšiřuje) a tím se zvyšuje přítlak, zatímco na straně je prostor pro další proudění vzduchu směrem k zadní části vozu.

2) S-kanál
V posledních letech Red Bull využíval průduchy (ducts) v nose, aby pomohl proudění vzduchu a tím redukoval tlak, zvýšil přítlak a tím pádem byl vůz rychlejší. Loni byl průduch na spodní straně nosu, letos je rozšířen kolem dvou stran kraje šasi, kde se poté mění z horizontální polohy na vertikální.


S kanál v praxi (foto: Red Bull)

3) Foukaná přední poloosa
Aerodynamický design v přední části vozu se zaměřuje na vytvoření účinného víru vzduchu, který začíná u předního křídla, proudí předním kolem a poté kolem bočnic do zadní části vozu mezi karoserii a zadní kola. Čím větší vír, tím vyšší přítlak a díky tomu vyšší rychlost v zatáčkách. 

Důležitý je správný vztah mezi předním křídlem a koly. Kola vytvářejí efektivní zeď a produkují takzvaný špinavý vzduch, který může narušit hladký proud vzduchu kolem vozu. Aby se tomu zabránilo, využívá se vzduch z brzdových průduchů. Pokud je tento proud vzduchu dostatečně silný, brání tak narušení víru.


Foukaná přední poloosa (foto: Red Bull)

4) Bočnice
Dosáhnutí co nejlepšího toku vzduchu kolem bočnic je klíčové pro celkový přítlak vozu. Součástí bočnic jsou například i chladiče včetně příslušenství. Tyto části podle Adriana Neweyho zůstaly od loňska stejné.

Nicméně i tak si Red Bull s bočnicemi pohrál a přestože se to snaží skrýt, letošní vůz má bočnice s obzvlášť velkým podseknutím. Nesahají k zemi, ale jsou zahnuté dovnitř, aby mohl nad podlahou proudit vzduch. To by jim mělo pomoci získat větší přítlak zadní části vozu.

Co dalšího zatím Red Bull dokázal skrýt? Na to si budeme muset počkat až představí vůz ve svých tradičních barvách.


Bočnice Red Bullu jsou výrazně podseknuté (foto: Red Bull)

Vytisknout

Diskuze: Co ukrývá Red Bull prostřednictvím maskovacího zbarvení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 10.02.2015 12:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Shrnutí testu v Jerezu: Räikkönen s Ferrari nejrychlejší, Mercedes s největší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud