Sauber přechází na modro-žluté zbarvení dle svých nových sponzorů: na bočnici se ve žlutém vyjímá Banco do Brasil, zbytek je modrý. Dalšími podporovateli jsou Silanna, Oerlikon a fotbalová Chelsea na nose společně s Pirelli. Zadní i přední křídlo jsou bílé.
Nový monopost C34 má širokou vyčnívající špičku dlouhého nosu, která se zřejmě příznivcům ladných tvarů moc líbit nebude. Vpředu je patrné zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Monopost se podobá loňskému, bočnice jsou ale o něco užší a nové jsou také vstupní chladicí otvory po stranách airboxu nad hlavou pilota. Sauber bude i letos pohánět Ferrari, od kterého odebírá také převodovky.
"Koncept pohonné jednotky je srovnatelný s loňskou, ale architektura se významně změnila, což si vyžádalo početné úpravy šasi. Cílem je zvýšit výkon přeplňovaného motoru, a hlavně optimalizovat schopnost rekuperovat a ukládat energii," uvádí tým.
"Koncovka výfuku je znovu umístěna mezi dva centrální pilíře, ale ty už nejsou opřeny o zadní nárazový prvek, ale o skříň převodovky. Pružiny a prvky zavěšení na zadní nápravě jsou opět ovládány pull-rodem, jinak jde ale o naprosto novou konstrukci s odděleným spodním ramenem. Inženýři navíc pracovali na zlepšení trakce. Kromě mnoha dalších dílů dojde k optimalizaci převodových poměrů, což by mělo toto úsilí podpořit," vysvětlují inženýři.
V monopostu C34 se nachází přes 40 elektronických krabiček, více než 30 z nich vyžaduje chlazení.
Zadní zavěšení Sauberu C34 bylo kompletně přepracováno (foto: Sauber Motorsport AG)
Letos budou za švýcarskou stáj závodit Marcus Ericsson a nováček Felipe Nasr, roli testovacího a rezervního pilota splní Raffaele Marciello.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová při prezentaci uvádí: "Rok 2014 byl velkým zklamáním. To už je ale v minulosti, nyní se soustředíme na ten příští. Poučili jsme se a před novou sezónou si věříme. Musíme se zlepšit být schopni bojovat o mistrovské body.
Těší mě naší dva noví jezdci, kteří přinášejí závan čerstvého vzduchu. Oba jsou mladí, talentovaní a vysoce motivovaní. Při jejich cestě do Formule 1 oba vyčnívali díky vítězstvím ve Formuli BMW a ve Formuli 3. Oba poté svůj kariérový pokrok završili v sérii GP2.
Zatímco Marcus má za sebou jednu sezónu v F1, Felipe v ní prožije svůj první rok, do kterého jde plně připravený vzhledem ke své roli testovacího a rezervního pilota u Williamsu minulý rok. Pokud jde o naše piloty, tak si věřím," dodává Kaltenbornová.
Srovnání loňského (nahoře) a letošního monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)
Technické specifikace Sauberu C34
Šasi: monokok z uhlíkových vláken
Přední zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Zadní zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), brzdové destičky a kotouče z uhlíku (Brembo)
Převodovka: Osmirychlostní uhlíková převodovka s rychlým řazením (Ferrari), instalovaná
podélně, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
KERS: Ferrari
Volant: Sauber
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ
Rozměry
Délka: 5 300 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 950 mm
Přední rozchod: 1 460 mm
Zadní rozchod: 1 416 mm
Hmotnost: 702 kg (včetně pilota, bez paliva)
Motor: Ferrari
Konfigurace: V6, 90°
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 53 mm
Počet ventily: 4 na válec
Otáčky: max. 15 000 ot/min
Přeplňování: jedno turbo
Maximální průtok: 100 kg/h
Kapacita palivové nádrže: 100 kg
Vstřikování: 500 barů, přímé
Počet jednotek pro jezdce: 4 na sezónu
Výkon ERS baterií: 4MJ na kolo
Výkon MGU-K: 120 kW
Max. otáčky MGU-K: 50 000 ot/min
Max. otáčky MGU-H: 120 000 ot/min
Fotografie vozu C34 najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.