Sauber představuje nové auto a zbarvení: C34 ve žluto-modré + technické parametry

Petr Hlawiczka, 30. ledna 2015, 09:00 Google+ Sauber 2015

Švýcarský Sauber představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým bude bojovat i mistrovské body v sezóně 2015: C34.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 31.01. 10:03) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauber přechází na modro-žluté zbarvení dle svých nových sponzorů: na bočnici se ve žlutém vyjímá Banco do Brasil, zbytek je modrý. Dalšími podporovateli jsou Silanna, Oerlikon a fotbalová Chelsea na nose společně s Pirelli. Zadní i přední křídlo jsou bílé.

Nový monopost C34 má širokou vyčnívající špičku dlouhého nosu, která se zřejmě příznivcům ladných tvarů moc líbit nebude.  Vpředu je patrné zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Monopost se podobá loňskému, bočnice jsou ale o něco užší a nové jsou také vstupní chladicí otvory po stranách airboxu nad hlavou pilota. Sauber bude i letos pohánět Ferrari, od kterého odebírá také převodovky.

"Koncept pohonné jednotky je srovnatelný s loňskou, ale architektura se významně změnila, což si vyžádalo početné úpravy šasi. Cílem je zvýšit výkon přeplňovaného motoru, a hlavně optimalizovat schopnost rekuperovat a ukládat energii," uvádí tým.

"Koncovka výfuku je znovu umístěna mezi dva centrální pilíře, ale ty už nejsou opřeny o zadní nárazový prvek, ale o skříň převodovky. Pružiny a prvky zavěšení na zadní nápravě jsou opět ovládány pull-rodem, jinak jde ale o naprosto novou konstrukci s odděleným spodním ramenem. Inženýři navíc pracovali na zlepšení trakce. Kromě mnoha dalších dílů dojde k optimalizaci převodových poměrů, což by mělo toto úsilí podpořit," vysvětlují inženýři.

V monopostu C34 se nachází přes 40 elektronických krabiček, více než 30 z nich vyžaduje chlazení.

sauber c34 - zadni zaveseni
Zadní zavěšení Sauberu C34 bylo kompletně přepracováno (foto: Sauber Motorsport AG)

Letos budou za švýcarskou stáj závodit Marcus Ericsson a nováček Felipe Nasr, roli testovacího a rezervního pilota splní Raffaele Marciello.

Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová při prezentaci uvádí: "Rok 2014 byl velkým zklamáním. To už je ale v minulosti, nyní se soustředíme na ten příští. Poučili jsme se a před novou sezónou si věříme. Musíme se zlepšit být schopni bojovat o mistrovské body.

Těší mě naší dva noví jezdci, kteří přinášejí závan čerstvého vzduchu. Oba jsou mladí, talentovaní a vysoce motivovaní. Při jejich cestě do Formule 1 oba vyčnívali díky vítězstvím ve Formuli BMW a ve Formuli 3. Oba poté svůj kariérový pokrok završili v sérii GP2.

Zatímco Marcus má za sebou jednu sezónu v F1, Felipe v ní prožije svůj první rok, do kterého jde plně připravený vzhledem ke své roli testovacího a rezervního pilota u Williamsu minulý rok. Pokud jde o naše piloty, tak si věřím," dodává Kaltenbornová.

sauber
Srovnání loňského (nahoře) a letošního monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)

Technické specifikace Sauberu C34

Šasi: monokok z uhlíkových vláken
Přední zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Zadní zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), brzdové destičky a kotouče z uhlíku (Brembo)
Převodovka: Osmirychlostní uhlíková převodovka s rychlým řazením (Ferrari), instalovaná
   podélně, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
KERS: Ferrari
Volant: Sauber
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ

Rozměry
Délka: 5 300 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška:   950 mm
Přední rozchod: 1 460 mm
Zadní rozchod: 1 416 mm
Hmotnost: 702 kg (včetně pilota, bez paliva)

Motor: Ferrari
Konfigurace: V6, 90°
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 53 mm
Počet ventily: 4 na válec
Otáčky: max. 15 000 ot/min
Přeplňování: jedno turbo
Maximální průtok: 100 kg/h
Kapacita palivové nádrže: 100 kg
Vstřikování: 500 barů, přímé

Počet jednotek pro jezdce: 4 na sezónu
Výkon ERS baterií: 4MJ na kolo
Výkon MGU-K: 120 kW
Max. otáčky MGU-K:  50 000 ot/min
Max. otáčky MGU-H: 120 000 ot/min

 

Fotografie vozu C34 najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

Vytisknout

Diskuze: Sauber představuje nové auto a zbarvení: C34 ve žluto-modré + technické parametry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 31.01.2015 10:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Bývalý konstruktér viní z problémů Ferrari Alonsa: "Není dobrým testovacím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud