Marchionne: Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Nedařilo se, a tak jsem zakročil

iM2, 14. ledna 2015, 21:33 Google+

Boss Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětluje, proč jeho tým v F1 bude muset zřejmě příští rok opět dotahovat ztrátu na konkurenci.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.01. 12:08) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Fanoušci Ferrari už asi nemohou slovo "restrukturalizace" ani slyšet. Už roky totiž čekají na velký úspěch. Přijde už konečně v roce 2015 se Sebastianem Vettelem? První signály z Maranella tomu nenasvědčují, zdá se totiž, že rudí jsou s vývojem nového monopostu pozadu. Tým byl navíc výrazně restrukturalizován, a tak bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne. 

Sergio Marchionne teď ale vyslal všem ferraristům signál, že by se už brzy mohl přiblížit konec trnité cesty. Důvodem má být opuštění striktního zákazu vývoje motoru v průběhu sezony. "Do nové sezony jdeme s menší ztrátou. Je to z toho důvodu, že se začalo s návrhem nového auta pozdě," říká pokračovatel legendárního Lucy di Montezemola. Jeho předchůdci navíc učinili nějaká rozhodnutí, která Marchinonne později změnil, což situaci také určitě neulehčilo. 

"Vývoj motoru ale nemusíme zmrazit k prvnímu závodu sezony, takže před námi stojí zajímavá sezona. V průběhu roku bude auto stále lepší." Tým byl dle něj navíc měl mít na to, aby Ferrari dostal zpět na špici Formule 1. Nového týmového šéfa, Maurizio Arrivabeneho, který doposud řídil prezentaci společnosti Philip Morris u týmu Ferrari, Marchionne chválí. "Velkou část své pracovní kariéry byl aktivní v motorsportu a teď tu má hodně práce."


Kimi Räikkönen koncem roku 2014 na akci Ferrari Finali Mondiali v UAE
(foto: Scuderia Ferrari)

Že by menší narážka na předchůdce Arrivabeneho, Marca Mattiacciho, který u kormidla závodního týmu Ferrari vydržel jen krátce, protože mu právě potřebné znalosti ze světa F1 chyběly. Také technické oddělení je dle Sergia Marchionneho v rukou Jamese Allisona pod dobrým velením.

A proč bylo nutné odvolat z funkce Lucu di Montezemola, který pro tým odvedl tolik práce? "Byl už čas na změnu. Luca vedl byznys 23 let a odvedl přitom skvělou práci, ale od roku 2008 jsme nezískali žádný titul. Sezona 2014 byla katastrofou a myslím, že se organizace stávala línou."

Kompletní přestavba týmu by tedy měla znovu rozdmýchat oheň, i když prodeje osobních aut jdou velmi dobře i bez úspěchů v F1. "Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Pokud to nejde, pokud se pořádně nebojuje, tak se to nakonec odrazí také na značce. Takže jsme museli zasáhnout."

Vytisknout

Diskuze: Marchionne: Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Nedařilo se, a tak jsem zakročil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.01.2015 12:08 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Porsche: "F1 stojí příliš mnoho. Tolik peněz rozhodně nemáme"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  4. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  5. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  6. Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud