Po neúspěšném minulém ročníku, kdy skončil Lotus poháněný Renaultem s pouhými 10 body až na osmém místě, vzhlíží k letošním závodům s optimismem. Dle slov svého ředitele traťových činností, Alana Permana, se poučil, a dosáhne pokroku.
"Žel šlo o tvrdou práci za velmi nízkou odměnu. Poučíme se z toho a posuneme kupředu. Máme pro rok 2015 velmi dobře vypadající balík, tak snad odvedeme lepší práci. Myslím, že po roční zkušenosti víme, co od těchto pohonných jednotek potřebujete a jak je provozovat. Samozřejmě to bude trochu jiné s Mercedesem, ale budeme v lepší pozici než před rokem," říká Permane.
Inspirací je pro ně Williams, který se minulý rok také náhle vzchopil poté, co přešel od Renaultu na dominantní motory Mercedesu. V sezóně 2013 získali jen 5 bodů a skončili jako devátí, minulý rok ale překvapivě obsadili třetí příčku poté, co porazili i Ferrari nebo McLaren.
"Docela upřímně doufám, že se nám to také povede. Ale nepředstírejme, že u nich šlo jenom o motor, postavili také velmi hezké šasi - a my musíme udělat totéž," uvědomuje si ředitel traťových činností Lotusu to, že samotný motor jim k úspěchu stačit nebude.
Pastor Maldonado s nekonkurenceschopným Lotusem E22 v Brazílii (foto: Lotus F1 Team)
Rozdíl spočívá také v tom, že Williams po příchodu nového technického ředitele Pata Symondse restrukturalizoval své technické oddělení a získal další personální posily. To ale Permanovi vrásky na čele nedělá.
"Vždy je dobré zachovat kontinuitu. Lidé vám řeknou to, co chcete slyšet. Prožili jsme v roce 2013 fantastickou sezónu, postavili jsme skvělé auto a řekli byste, že si chcete nechat stejné lidi a pokračovat, abyste na tom mohli stavět.
Williams mnoho let stagnoval a samozřejmě změnil věci k lepšímu a odvedl skvělou práci. Když se podíváte na Red Bull, tak po celá ta vítězná léta měli stejný tým. Nemyslím si, že změna věcí jen kvůli změně je to, co chcete," cituje inženýra Lotusu Adam Cooper.