Red Bull během letošní sezony zřejmě v určité fázi dost váhal, co a jak dále s motory, nakonec se ale rozhodl setrvat u jejich dlouhodobého partnera, společnosti Renault. Šéf Red Bullu, Christian Horner, teď potvrdil, že francouzský výrobce motorů začal spolupracovat s Mario Illienem, což je v oblasti motorů velice uznávaný specialista, který v minulosti založil společnost Ilmor. Přes tuto společnost se do Formule 1 vrátil v 90. letech aktuálně dominantní Mercedes.
"Je to skvělá novinka, že Renault kontaktoval firmu Ilmor. Se svými V6 turbo motory čelila v IndyCar podobným problémům, jako my během této sezony. Mario má mnoho zkušeností. Přichází s novým pohledem a novými komentáři," říká Christian Horner.
Letos navíc po sezoně ukončil spolupráci s Renaultem dlouholetý partner a v minulosti také jejich bývalý tým, dnešní stáj Lotus. Od příštího roku jejich monoposty bude pohánět agregát Mercedesu. Renault se tak může plně soustředit na Red Bull.
Jeden z nejmenovaných inženýrů z Enstone pro německý Auto Motor und Sport řekl: "Tato změna nám umožnuje z motoru dostat navíc 85 koní a pohonná jednotka celkově zhubne 18 kilo."
Motory z dílen Illiena začaly pohánět na konci 90. let McLareny
(foto: Williams F1 Team)